Σχόλιο για τις απαιτήσεις νέων αποζημιώσεων για την καθυστέρηση των έργων του Μετρό στη Θεσσαλονίκη
MotionTeam |
Τα νέα αιτήματα για αποζημιώσεις, της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, υποβλήθηκαν πριν από περίπου δύο μήνες και αφορούν σε καθυστερήσεις ανάθεσης εργασιών τόσο στην κύρια γραμμή όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ και αντίστοιχα νυν και πρώην διορισμένες διοικήσεις της «Αττικό Μετρό ΑΕ» έχουν επιδοθεί σε έναν ψευτοκαβγά για το ποιος φταίει. Στο μεταξύ, ο νυν πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» δεν αποκλείει την καταβολή και νέων αποζημιώσεων στους μεγαλοκατασκευαστές, ενώ προσπαθώντας να πείσει πως όλα βαίνουν καλώς, δηλώνει πως το 2023 παραμένει στόχος για την ολοκλήρωση του έργου. Βέβαια, το νέο χρονοδιάγραμμα του 2023 οδηγεί την ολοκλήρωση του έργου 17 χρόνια μετά την έναρξή του.
Το Γραφείο Τύπου της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει πως ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και για τη συνεχή διόγκωση του κόστους, σε όφελος της κερδοφορίας των κατασκευαστικών εταιρειών, και επίσης για τη μέθοδο της εκτέλεσης του έργου της μελέτης - κατασκευής, που οδηγεί σε μια πρακτική «βλέποντας και κάνοντας» ιδιαίτερα για ένα σύνθετο έργο όπως το Μετρό. Αναδεικνύεται ότι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν πληρώσει ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση και έμμεση φορολογία, όσο και με τις διαρκείς αναβολές, ένα μεγάλο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Και σημειώνει: «Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό παράδειγμα χρεοκοπίας της λογικής ότι η "ελεύθερη αγορά" και οι κατασκευαστικοί όμιλοι λύνουν "γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά", μέσω του ανταγωνισμού, τα ζητήματα. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την τραγική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για το λαό, κατασκευή υποδομών απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών».
Καλεί τους εργαζόμενους, το λαό, τους μαζικούς φορείς της πόλης να διεκδικήσουν:
«-- Καμία νέα αναβολή για τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Καμία εκ νέου καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου. Για το σκοπό αυτό να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις, με ευθύνη της αναδόχου εταιρείας.
-- Να μην πληρωθούν επιπλέον αποζημιώσεις. Εχουμε πληρώσει πολλά, να μην πληρώσουμε ξανά!
-- Καμία απόλυση εργαζομένων στο έργο, αυξήσεις μισθών, σταθερό ωράριο, μέτρα προστασίας της υγιεινής και ασφάλειας λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιόδου με την πανδημία.
-- Προστασία των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου με υλοποίηση της βέλτιστης λύσης, με διατήρησή τους στον χώρο, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτησή τους.
-- Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος για τις επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη.
-- Μέτρα για βελτίωση της τραγικής κατάστασης του ΟΑΣΘ με άμεση κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών. Περισσότερα σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία, προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων, δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς τη δουλειά, ιδιαίτερα όσων ήδη πλήττονται από τα μέτρα της κυβέρνησης και της εργοδοσίας εν μέσω οικονομικής κρίσης, δωρεάν μεταφορά για ανέργους, μαθητές, φοιτητές, ΑμεΑ.
-- Να μην εμπλακούν οι δήμοι στις αστικές συγκοινωνίες. Τα αποθεματικά από τα δυσβάσταχτα ανταποδοτικά τέλη να διατεθούν για την καθαριότητα, το πράσινο, τον ηλεκτροφωτισμό. Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών στις κοινωνικές υπηρεσίες, στις σχολικές μονάδες που επαναλειτουργούν».