Τετάρτη 18 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΑΡ
Στρατηγική επιλογή των μονοπωλίων εν μέσω ανταγωνισμών

Ο Αλ. Τσίπρας μιλά στα εγκαίνια

MotionTeam

Ο Αλ. Τσίπρας μιλά στα εγκαίνια
Εχοντας την πλήρη στήριξη του συνόλου των αστικών πολιτικών και οικονομικών επιτελείων, ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας κήρυξε χτες την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP) κατά την επίσημη τελετή εγκαινίων του έργου στη Θεσσαλονίκη, υπό την παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και αξιωματούχων των υπολοίπων χωρών που συμμετέχουν στο λεγόμενο «Νότιο Διάδρομο» φυσικού αερίου.

Οπως αναμενόταν, ο πρωθυπουργός συνέδεσε την έναρξη των έργων με τη διαφαινόμενη ολοκλήρωση της πρώτης «αξιολόγησης» από τους «θεσμούς», προσπαθώντας να συντηρήσει ψεύτικες προσδοκίες στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα περί ερχομού «καλύτερων ημερών». Ταυτόχρονα, όμως, παρείχε απόλυτες διαβεβαιώσεις προς ντόπιους και ξένους μονοπωλιακούς ομίλους και τα δυτικά ιμπεριαλιστικά κέντρα, πως η Ελλάδα μπορεί σταθερά να εξασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης και να διασφαλίσει τη «διαφοροποίηση» των πηγών προμήθειας και των ενεργειακών οδών, στοιχεία που, όπως είπε χαρακτηριστικά, «αποτελούν θεμέλιο λίθο της ενεργειακής στρατηγικής της χώρας μας».

Κορόνες για τη γεωστρατηγική σημασία

Ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί τμήμα του μεγαλύτερου αγωγού ΤANAP και θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα του Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία στις ευρωπαϊκές αγορές και το σύνολο των σωληνώσεων θα διασχίζει τη Γεωργία, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία. Πρόκειται για έργο που υποστηρίζεται ενεργά όλα αυτά τα χρόνια από τις ΗΠΑ και την ΕΕ, καθώς εντάσσεται στην πολιτική μείωσης της ενεργειακής εξάρτησης των ευρωπαϊκών μονοπωλιακών ομίλων από τις ρωσικές εξαγωγές φυσικού αερίου. Το έργο σε πρώτη φάση θα έχει μικρή δυναμικότητα μεταφοράς, μόλις 10 bcm το χρόνο, από το 2020 κι έπειτα, ωστόσο, η πολιτική του σημασία είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς πλέον δημιουργείται νέα όδευση και νέα πηγή προμήθειας φυσικού αερίου για την ΕΕ, που για δεκαετίες είχε μόνο ένα βασικό προμηθευτή εκτός Ευρώπης, τη Ρωσία.

Οπως σημείωσε ο Αλ. Τσίπρας, ο αγωγός TAP, που «θα ανοίξει τον ζωτικής σημασίας Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, μήκους 3.500 χλμ., αποτελεί ένα εγχείρημα περιφερειακής συνεργασίας, όχι μόνο μεγάλης οικονομικής, αλλά και μεγάλης γεωστρατηγικής σημασίας», καθώς ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, ενώ επιπλέον «μπορεί να βοηθήσει, ώστε η Ενέργεια να αποτελέσει γέφυρα συνεργασίας και ευημερίας για όλους, στην περιοχή μας. Και όχι εφαλτήριο για αποκλεισμούς, επικυριαρχία, κρίσεις και συγκρούσεις». Ωστόσο, η ιστορική αλλά και η σύγχρονη εμπειρία αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή η χάραξη των ενεργειακών οδών στη βάση των συμφερόντων και επιδιώξεων του κεφαλαίου, ιδιαίτερα σε κρίσιμα γεωγραφικά σταυροδρόμια όπως η Ελλάδα, μόνο όξυνση των συγκρούσεων και δεινά για τους λαούς προκαλεί...

Παρ' όλα αυτά, ο Αλ. Τσίπρας, περιγράφοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, τόνισε πως «δικαίως χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιούνται παγκοσμίως σε ενεργειακό επίπεδο αυτήν την περίοδο», καθώς μπορεί να διασυνδεθεί με υφιστάμενους ή σχεδιαζόμενους αγωγούς, όπως ο Ελληνο-βουλγαρικός Διασυνδετήριος Αγωγός Φυσικού Αερίου (IGB), που αναμένεται να μεταφέρει φυσικό αέριο προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Στη συνέχεια, υπογράμμισε τα βήματα που γίνονται για τη μετατροπή της Ελλάδας σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο στην περιοχή, καθώς εκτός των αγωγών TAP και IGB, προωθούνται και ο Πλωτός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη και η αναβάθμιση του Σταθμού LNG της Ρεβυθούσας.

Ο πρωθυπουργός στάθηκε και στα οφέλη που έχουν οι εγχώριοι επιχειρηματικοί όμιλοι πέρα από το κατασκευαστικό σκέλος του αγωγού, αφού όπως είπε, «ήδη έχουν συμβολαιοποιηθεί 270.000 τόνοι σωληναγωγών μήκους περίπου 500 χλμ., αποκλειστικά από ελληνικές επιχειρήσεις, οι ελληνικές βιομηχανίες της περιοχής θα επωφεληθούν από την επικείμενη μείωση του ενεργειακού κόστους, ενώ νέες επιχειρήσεις θα εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες για οικονομίες φάσματος, που διανοίγονται». Για να δείξει, βέβαια, ότι το έργο επιφέρει τάχα οφέλη και στους εργαζόμενους, σημείωσε και τις 8.000 άμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, αλλά και τα ανταποδοτικά οφέλη των τοπικών κοινωνιών ύψους 32 εκατ. ευρώ. Μόνο που αυτές οι θέσεις εργασίας για την κατασκευή του, που κάποτε τελειώνει, θα υπάρχουν μέχρι να κατασκευαστεί. Μετά τελειώνουν. Αλλωστε, ο αγωγός εν λειτουργία χρειάζεται ελάχιστους εργαζόμενους.

Στη χτεσινή τελετή των εγκαινίων συμμετείχε ο πρωθυπουργός της Γεωργίας G. Kvirikashvili, ο πρώτος αναπληρωτής πρωθυπουργός του Αζερμπαϊτζάν Yaqub Eyyubov, ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Αλβανίας Niko Peleshi, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για την Ενεργειακή Ενωση Maros Sefcovic, ο Ειδικός Απεσταλμένος και Συντονιστής για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ Amos Hochstein, ο υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας Berat Albayrak, ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας Carlo Calenda, η υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας Temenuzhka Petkova και ο υφυπουργός της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ενέργειας της Ελβετίας Walter Steinmann. Παρευρέθηκαν, επίσης, εκπρόσωποι των εταιρειών BP, SOCAR, Snam, Fluxys, Enagas και Axpo.

Γκρίνια επειδή έχασαν τη «δόξα», καυχώνται για συμβολή στην «εθνική προσπάθεια»

Σε πλήρη συντονισμό ήταν και οι ανακοινώσεις των άλλων αστικών κομμάτων, που τόνισαν τη σπουδαιότητα του έργου, με τη ΝΔ να... «γκρινιάζει», αφού όπως ανέφερε, «η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου "ΤΑΡ" είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που οραματίστηκε, σχεδίασε και δρομολόγησε η Νέα Δημοκρατία. Σήμερα, ο κ. Τσίπρας υποκλίνεται στο έργο αυτό. Τρέχει λαχανιασμένος να εγκαινιάσει ένα έργο που ο ίδιος συνειδητά χτυπούσε και συστηματικά υπονόμευε...».

Σε ανάλογη δήλωσή του, ο Γ. Μανιάτης, αρμόδιος της «Δημοκρατικής Συμπαράταξης» για θέματα Ενέργειας και Υποδομών, υπογράμμισε πως «η ισχυρή γεωστρατηγικά Ελλάδα, που οραματιστήκαμε και πιστέψαμε, σήμερα θεμελιώνεται» και πρόσθεσε πως ο ΤΑΡ «αποτελεί το επιστέγασμα μιας εθνικής προσπάθειας», αφού η θεμελίωσή του έγινε κατορθωτή «με αποφασιστικότητα, επιμονή και στοχοπροσήλωση ξεπεράστηκαν τα μεγάλα διεθνοπολιτικά συμφέροντα που δεν ήθελαν να διέλθει ο Νότιος Διάδρομος από την Ελλάδα...».

Ανάλογη ήταν και η δήλωση του προέδρου του Ποταμιού, Στ. Θεοδωράκη, που σημείωσε τις «χιλιάδες νέες θέσεις εργασίες», τις «εκατόν πενήντα νέες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις» που θα απορροφήσουν τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό, παράλληλα με την ενίσχυση του «γεωπολιτικού ρόλου της χώρας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φως φανάρι(2017-06-29 00:00:00.0)
Συνάντηση με τον πρέσβη των ΗΠΑ για τα Ενεργειακά(2015-08-19 00:00:00.0)
Ολοκληρώνεται η διαδικασία επιλογής των αγωγών(2013-06-06 00:00:00.0)
Αζέρικο ενδιαφέρον για τη ΔΕΣΦΑ(2013-05-21 00:00:00.0)
Σήμερα οι υπογραφές για τον αγωγό ΤΑΡ(2013-02-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ