Τετάρτη 18 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΑΙΠΕΔ
Στο φουλ οι μηχανές των ιδιωτικοποιήσεων

Στα 2 δισ. ευρώ θα ανέλθουν οι εισπράξεις από τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιας περιουσίας μέχρι το 2018, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλα, ποσό που μάλιστα χαρακτήρισε εφικτό στόχο, μιλώντας προχτές σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ. Πρόσθεσε ακόμη ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα αποτελέσει το βασικό πυλώνα του νέου υπερταμείου ιδιωτικοποιήσεων που θα δημιουργηθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους δανειστές, ενώ εντός των στόχων για «αξιοποίηση» βρίσκονται η ΔΕΠΑ, μέρος της κρατικής συμμετοχής στα ΕΛΠΕ, ποσοστό της ΔΕΗ, τουριστικά λιμάνια και μαρίνες, αλλά και ακίνητα του Δημοσίου. Εκτίμησε ότι η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική «Fraport» θα κυρωθεί την Κυριακή από τη Βουλή και πρόσθεσε πως «επενδυτικό ενδιαφέρον» εκδηλώνεται και για άλλα περιφερειακά αεροδρόμια.

Βεβαίως, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Π. Σκουρλέτης, έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο πώλησης ποσοστού της ΔΕΗ, αλλά και των ΕΛΠΕ, όπως και ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, επίσης έχει πει ότι τα αεροδρόμια που δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση με τη «Fraport» θα αναβαθμιστούν ως κρατικά αεροδρόμια.

Αλλά η προπαγανδιστική τακτική της κυβέρνησης στην προώθηση της πολιτικής ενίσχυσης του κεφαλαίου με τις ιδιωτικοποιήσεις, χρειάζεται τον «καλό», που τον παίζουν οι υπουργοί, και τον «κακό» που τον παίζει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Ετσι γίνεται ως τώρα η δουλειά. Φαίνεται να έχουν διαμετρικά αντίθετες απόψεις, να τσακώνονται, ενώ συμφωνούν και στο τέλος γίνεται η δουλειά. Στο μεταξύ, η κυβέρνηση πασχίζει να «βγαίνει λάδι» από ευθύνες, ρίχνοντάς τες στους δανειστές και το ΤΑΙΠΕΔ και στο δύσκολο συσχετισμό.

Προετοιμάζονται και οι επόμενες

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ συνέχισε στη ρότα της κυβερνητικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων με τα λιμάνια, λέγοντας πως μετά τον ΟΛΠ σειρά παίρνει ΟΛΘ, για τον οποίο αναμένονται δεσμευτικές προσφορές μέχρι τέλος Αυγούστου αρχές Σεπτέμβρη, και ακολουθούν οι λιμένες Αλεξανδρούπολης και Λαυρίου και τα λιμάνια κρουαζιέρας. Σημείωσε ακόμη πως οι Κινέζοι της «Cosco» έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το κομμάτι της ναυπηγοεπισκευής, όχι μόνο για τον Πειραιά, αλλά και για τη Σύρο.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως υπάρχει ενδιαφέρον από τους ρωσικούς και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, και παράλληλα «μπαίνει στο τραπέζι η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών και των logistics centers». Σημείωσε πως το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου θα βγει σε διαγωνισμό άμεσα και ακολουθεί έως το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός για το αντίστοιχο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις ακινήτων και εκτάσεων του Δημοσίου είπε ότι μέχρι τέλος του έτους ολοκληρώνονται τα μεγάλα τουριστικά έργα σε Κασσιόπη Χαλκιδικής, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η Αφάντου Ρόδου, καθώς τον επόμενο μήνα θα μπουν υπογραφές για την τουριστική επένδυση της Κασσιόπης, για τον Αστέρα οι επενδυτές συμφώνησαν να καταβάλουν το συμφωνηθέν τίμημα και σε ό,τι αφορά την επένδυση στην Αφάντου είπε πως την επόμενη βδομάδα αναμένεται η συνάντηση των επενδυτών για την προώθηση της συμφωνίας παραχώρησης. Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι συζητήσεις με την «Lamda» για την επένδυση στο Ελληνικό, ενώ σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και το «Ελ. Βενιζέλος» είπε πως υπάρχουν καθυστερήσεις και δεν αναμένονται σύντομα εξελίξεις.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org