Πέμπτη 14 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Εκβιάζουν για νέα προνόμια οι πολυεθνικές

Πατώντας στη φιλομονοπωλιακή πολιτική της κυβέρνησης, ζητάνε επιπλέον χρήμα και προνόμια σαν προίκα για την καταβρόχθιση των Ναυπηγείων

Εχοντας βάλει στο χέρι τα Ναυπηγεία, οι πολυεθνικές εκβιάζουν τώρα για να αποσπάσουν το δημόσιο πλούτο με τη μεγαλύτερη δυνατή προίκα

Eurokinissi

Εχοντας βάλει στο χέρι τα Ναυπηγεία, οι πολυεθνικές εκβιάζουν τώρα για να αποσπάσουν το δημόσιο πλούτο με τη μεγαλύτερη δυνατή προίκα
Στην επιφάνεια έρχονται η μια μετά την άλλη οι συνέπειες από τη συμφωνία παράδοσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στις πολυεθνικές, που επικυρώθηκε πρόσφατα και από την κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή.

Με μοχλό πίεσης, όπως άλλωστε αναμενόταν, την παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό των 4 υποβρυχίων τύπου Τ-214, για τα οποία ήδη έχει καταβληθεί από το ελληνικό δημόσιο ποσό άνω των 2 δισ. ευρώ - αντιστοιχεί στο 85% του συνολικού τιμήματος -, άρχισαν οι πιέσεις για την απόσπαση και άλλων προνομίων.

Ταυτόχρονα, καμία διασφάλιση δεν παρέχεται, ούτε για τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού και, πολύ περισσότερο, για τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι από τον προηγούμενο μήνα.

Σε συμπαιγνία, οι πωλητές, οι Γερμανοί της «Thyssen Krupp Marine Systems/HDW», και οι αγοραστές της αραβικής «Abu Dhabi Mar», μπλόκαραν τη διαδικασία μεταβίβασης από την πρώτη εταιρεία στη δεύτερη του 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προβάλλοντας νέους όρους και εκβιασμούς.

Από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, ενώ όλα ήταν έτοιμα για να αναχωρήσει η ηγεσία για το Κίελο της Γερμανίας, όπου θα γινόταν στις 15 Οκτώβρη η τελετή παραλαβής του αρχικά προβληματικού υποβρυχίου «Παπανικολής», ανακοινώθηκε ότι δεν ολοκληρώθηκε η προβλεπόμενη από τις σχετικές συμβάσεις διαδικασία και συνεπώς η παραλαβή του υποβρυχίου δε θα πραγματοποιηθεί όπως είχε καθοριστεί.

Από την πλευρά των πολυεθνικών ζητήθηκαν πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο για διαγραφή του προστίμου, ύψους 250 εκατ. ευρώ, από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ ειδικά από τους αγοραστές μπαίνει η απαίτηση για φορολογική και ποινική ασυλία. Επίσης, ανακινήθηκε και ζήτημα οριστικής παραχώρησης στους αγοραστές των εκτάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είχε παραχωρήσει στον Νιάρχο το ελληνικό δημόσιο για να φτιάξει τα Ναυπηγεία, πράγμα που προκαλεί επιπρόσθετες υποψίες για τις πραγματικές στοχεύσεις τους.

Και όλα αυτά ενώ ήδη έχουν καταβληθεί άνω των 2 δισ. ευρώ χωρίς να έχει παραδοθεί απολύτως τίποτα και με ένα προβληματικό υποβρύχιο να παραμένει από 5 χρόνια στον ντόκο στο Κίελο, ενώ με βάση τη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο θα αγοράσει ακόμα δύο νέα υποβρύχια και θα καταβάλει επιπλέον 1,35 δισ. ευρώ. Στο μεταξύ, την τελευταία στιγμή έσκασε και η «βόμβα» εκ μέρους των αγοραστών, ότι δηλαδή στη θέση της «Abu Dhabi Mar» θα υπογράψει τη σύμβαση αγοράς του 75,1% των Ναυπηγείων από τη γερμανική εταιρεία, μια άλλη, άγνωστη εταιρεία ως εκπρόσωπός της!

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, πλήρως δεσμευμένη απέναντι στα μονοπώλια και στις αξιώσεις τους, εμφανίζεται διατεθειμένη να ανταποκριθεί στους εκβιασμούς και με επίσημη ανακοίνωση δέχεται η υπογραφή εκ μέρους των αγοραστών να μπει από οποιαδήποτε άλλη «συνδεδεμένη εταιρεία». Ταυτόχρονα, διαβεβαιώνει ότι με το «καλημέρα» θα ταΐσει τις ορέξεις των αγοραστών με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και θα αρχίσει να καταβάλλει «τις δόσεις του εναπομένοντος τιμήματος των υποβρυχίων, στο πλαίσιο του συμφωνημένου προγράμματος πληρωμών».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ