Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Ντορνιέ" σε προσγείωση ανάγκης

Υπεύθυνη η κυβέρνηση και η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που ακολουθεί, τόσο για τη σημερινή κατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα, όσο και για τα προβλήματα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού

"Προσγείωση ανάγκης", λόγω τεχνικής βλάβης, έκανε χτες 18θέσιο αεροπλάνο τύπου "Ντορνιέ 228" της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας", στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας.

Πρόκειται για το 5ο κατά σειρά αεροπορικό ατύχημα τους τελευταίους μήνες, μετά τις "ανώμαλες προσγειώσεις" αεροπλάνων της "Ολυμπιακής" και της"Αεροπλοϊας" στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Πάρου.Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας", στις 8.45 π.μ. χτες το "Ντορνιέ", με 17 επιβάτες και προορισμό τη Μήλο, έκανε "αναγκαστική προσγείωση" στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, λόγω προβλήματος στο υδραυλικό σύστημα προσγείωσης. Το πρόβλημα διαπίστωσε ο πιλότος λίγα λεπτά μετά την απογείωση από το Δυτικό Αεροδρόμιο και ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου ότι επιστρέφει για προσγείωση. Καθώς στο Ελληνικό το μηχάνημα επίστρωσης ειδικού αφρού ήταν εκτός λειτουργίας από τις 5 Σεπτέμβρη και υπήρχε μόνο ένα παλιό εφεδρικό και μετά από συνεννοήσεις πιλότου - πύργου ελέγχου, το ακριβές περιεχόμενο των οποίων δεν έγινε γνωστό, ο πιλότος προσγείωσε με επιτυχία το αεροπλάνο σε επιστρωμένο με αφρό διάδρομο της Τανάγρας, στις 8.45 π.μ. Οι 17 επιβάτες μεταφέρθηκαν με λεωφορείο στο Ελληνικό και "πέταξαν", με άλλη πτήση το μεσημέρι για τον προορισμό τους.

Η σοβαρότητα του συμβάντος έδωσε αφορμή σε διάφορους, από ραδιοφώνου και τηλεοράσεως, να ξεσπαθώσουν για άλλη μια φορά κατά των "διαλυμένων" κρατικών υπηρεσιών, και των κρατικών επιχειρήσεων και να εμφανίσουν ως πανάκεια τις ιδιωτικοποιήσεις. Αποσιωπώντας όμως την ουσία:

  • Οτι η απελευθέρωση στις αερομεταφορές και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των αεροπορικών ατυχημάτων. Οι αεροπορικές εταιρίες μειώνουν το κόστος λειτουργίας, σε βάρος και της ασφάλειας πτήσεων, καθώς περιορίζονται οι τεχνικοί έλεγχοι και αυξάνονται τα όρια για τις απαραίτητες συντηρήσεις των αεροσκαφών.
  • Οτι για τις σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα που παρουσιάζονται στις κρατικές υπηρεσίες, υπεύθυνες πρώτα και κύρια είναι οι κυβερνήσεις που τις "εγκαταλείπουν", για να προωθήσουν μετά την ιδιωτικοποίησή τους.

Οσο για το πρόβλημα της ανετοιμότητας του Ελληνικού να δεχτεί το "Ντορνιέ", με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών,επισημαίνει ότι το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του αεροδρομίου "ενεργοποιήθηκε κατά τον καλύτερο τρόπο" και ότι ο διάδρομος προσγείωσης επιστρώθηκε με "παλαιό και παροπλισμένο όχημα" στις 8.30 π.μ. Οι αερολιμενικοί τονίζουν επίσης ότι ο βαθμός πυρασφάλειας του αεροδρομίου εξαρτάται από πολλές παραμέτρους και δεν επηρεάζεται από το όχημα επίστρωσης.

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,περιορίστηκε να δηλώσει ότι "το σύστημα ασφαλείας της χώρας λειτούργησε αποτελεσματικά" και ότι έδωσε εντολές για "εξονυχιστική διερεύνηση του συμβάντος".

Σχετικά με τη βλάβη που παρουσιάστηκε στο "Ντορνιέ", η "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" απέφυγε χτες να τοποθετηθεί επί της ουσίας, αποφεύγοντας επίσης να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για τους ελέγχους και τις συντηρήσεις του συγκεκριμένου αεροπλάνου. Ο Τ. Ζηρίνης,διευθύνων σύμβουλος της "Αεροπλοϊας", χαρακτήρισε ανεξήγητο το γεγονός ότι δε λειτούργησε το εναλλακτικό σύστημα προσγείωσης και πρόσθεσε ότι αυτό το τεχνικό πρόβλημα είναι "αρκετά σοβαρό και θα διερευνηθεί".

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι οι διεθνείς κανονισμοί ασφαλείας δεν επιβάλλουν ως υποχρεωτική τη λειτουργία συστημάτων επίστρωσης αφρού στα αεροδρόμια. Το σύστημα θεωρείται επικουρικό στην πυρόσβεση, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι υπάρχει η αναγκαία υποδομή και τα μέσα πυρόσβεσης, ανάλογα με τον τύπο του αεροπλάνου που προσγειώνεται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ