Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενιαίος, συντονισμένος αγώνας για την παιδεία

"Υπουλη" και "ταξική" χαρακτήρισαν τη μεταρρύθμιση για την παιδεία οι ομιλητές που συμμετείχαν στη συζήτηση του 23ου Φεστιβάλ με θέμα: "Τα νέα μέτρα για την παιδεία"

Την ανάγκη για συντονισμό της δράσης και του αγώνα μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο παιδείας, που θα παλεύει για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, επισήμαναν όλοι όσοι συμμετείχαν στη συζήτηση με θέμα "Τα νέα μέτρα για την παιδεία", που έγινε το Σάββατο το βράδυ, στο χώρο του 23ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - Οδηγητή.

Ο Θ. Τζιαντζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εισήγησή του υπενθύμισε πως το σχολείο επιδρά και διαμορφώνει τις κοινωνικές και πνευματικές δομές και συνδέεται με το ζήτημα "τι άνθρωπος και για ποια κοινωνία". Τόνισε πως ό,τι αφορά στην παιδεία, έχει άμεση σχέση με την πολιτική, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Το σχολείο μας, η παιδεία μας δεν είναι ένα αυτόνομο πράγμα, ουδέτερο, εκτός τόπου και χρόνου. Είναι παράγωγο μιας κοινωνικής συγκρότησης που έχει ένα όνομα. Επομένως, αν θέλουμε βαθύτερα να δούμε τα του σχολείου χρειάζεται να το κάνουμε, κοιτάζοντας ταυτόχρονα την κατάσταση της "σύγχρονης" κοινωνίας μας".

Αναφερόμενος στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επισήμανε πως δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αφού το ίδιο μοντέλο έχει εφαρμοστεί σε Ιταλία, Γαλλία και Αγγλία. "Οι κατευθύνσεις καιρό τώρα έχουν δοθεί από τις πολυεθνικές, την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ και έχουν γίνει οδηγίες, ντιρεκτίβες. Προβλέπουν περιορισμό των μακροχρόνιων σπουδών, όχι γενική παιδεία, αλλά στροφή στην κατάρτιση, παιδεία επί πληρωμή, ενώ η παιδεία έχει γίνει ατομική υπόθεση και όχι κοινωνικό δικαίωμα. Η κυβέρνηση το αμπαλάρισμα, το περιτύλιγμα επεξεργάστηκε, με στόχο την αποδοχή και ανοχή του λαού", υπογράμμισε ο Θ. Τζιαντζής.

Στη συνέχεια χαρακτήρισε το νόμο για την παιδεία "βαθιά, αντιδραστική, ταξική και ύπουλη μεταρρύθμιση", που προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς. Επισήμανε πως η κυβέρνηση και οι εντολοδόχοι της θέλουν μ' αυτό τον τρόπο να μειώσουν το ποσοστό των αποφοίτων του λυκείου από 75% που είναι σήμερα σε 45% όπως επιτάσσει η ΕΕ. "Θέλουν να υποτάξουν τη γνώση, την αγωγή, τη διάπλαση της προσωπικότητας του μαθητή στα στενά όρια της κερδοφορίας του κεφαλαίου", είπε χαρακτηριστικά.

Ο Θ. Τζιαντζής τόνισε, τέλος, την ανάγκη ο καθένας να συνειδητοποιήσει ποιο μέλλον του προετοιμάζει η ενότητα του κεφαλαίου και σ' αυτή την ενότητα να απαντήσει η ενότητα των εργαζομένων. "Η δική μας αντεπίθεση πρέπει να χτυπήσει στην καρδιά την ασυδοσία του κεφαλαίου", κατέληξε.

"Μπακάλικη" πολιτική

Ο Σ. Σάββας, οργανωτικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, τόνισε ότι είναι "μύθος" η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, ενώ οι πολλαπλές εξετάσεις έχουν στόχο να αποθαρρύνουν τους μαθητές να τελειώσουν το Λύκειο. "Στόχος είναι η δημιουργία της εύκολης και φτηνής κατάρτισης. Το υπουργείο Παιδείας από τη μια λέει ότι θέλει να αναβαθμίσει το λύκειο και από την άλλη μειώνει τις δυνατότητες να τελειώσει ένας μαθητής το λύκειο", είπε χαρακτηριστικά.

Με τη σειρά του και ο Π. Γεωργιάδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, μιλώντας για την κατάργηση του θεσμού των ανεξεταστέων είπε ότι το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κοινωνική πολιτική για την παιδεία αλλά "μπακάλικη πολιτική", ενώ προσπαθεί συγχρόνως να "χαϊδέψει" τους γονείς για να μειώσει τις αντιδράσεις. "Στην ουσία οι γονείς θα είναι αυτοί που θα βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μορφώσουν τα παιδιά τους", τόνισε ο Π. Γεωργιάδης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο Λύκειο το επόμενο αντιδραστικό «χτύπημα»(2011-11-23 00:00:00.0)
Η λύση στις «εξετάσεις» του αγώνα(2001-07-18 00:00:00.0)
Το ΚΚΕ χαιρετίζει τον ενωμένο και συντονισμένο αγώνα(1997-08-27 00:00:00.0)
"Είμαστε αλληλέγγυοι στους καθηγητές μας"(1997-02-19 00:00:00.0)
"Υπόθεση όλων μας"(1997-02-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ