Τρίτη 2 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΑΣΗ ΖΕΥΞΗΣ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Προϊόν μοιρασιάς μεταξύ των πολυεθνικών

Σπ. Στριφτάρης: Οι Γερμανοί πήραν τα Σπάτα και οι Γάλλοι το Ρίο. Αυτή είναι η αλήθεια

Αποτέλεσμα μοιρασιάς των μεγάλων έργων μεταξύ των πολυεθνικών κατασκευαστικών εταιριών χαρακτήρισε τη σύμβαση ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου, χτες, στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης. "Οι Γερμανοί, σημείωσε ο κομμουνιστής βουλευτής, πήραν τα Σπάτα και οι Γάλλοι το Ρίο. Αυτή είναι η αλήθεια". Στη συνέχεια ο βουλευτής του Κόμματος, τόνισε πως το θέμα δεν είναι αν πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει η ζεύξη, αλλά ο τρόπος με τον οποίο προωθήθηκε αυτή η υπόθεση και η συγκεκριμένη σύμβαση για την οποία γίνεται λόγος. "Από την αρχή, είπε, το κύριο μέλημα δεν ήταν πώς θα γίνει η σύνδεση Ρίου - Αντιρρίου, αν συμφέρει, δηλαδή, η υποθαλάσσια ζεύξη, η ζεύξη με γέφυρα, η οποιαδήποτε άλλη μορφή σύνδεσης. Από την αρχή επιλέχτηκε ένας τρόπος σύνδεσης, η γέφυρα, δεσμευτήκαμε ότι η ζεύξη θα γίνει μόνο με τη μορφή της γέφυρας, με αποτέλεσμα να μείνει στο διαγωνισμό ένας υποψήφιος κατασκευαστής κι έτσι να του παραδοθεί το έργο. Ετσι γίνεται φανερό ότι η όλη μεθόδευση εξυπηρετούσε ορισμένα συγκεκριμένα συμφέροντα".

Στη συνέχεια ο Σπ. Στριφτάρης χαρακτήρισε τη συζητούμενη σύμβαση αποικιοκρατική υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων τα εξής: Το δημόσιο εγγυάται όλο το ποσό που θα χρειαστεί για το έργο, ενώ η ανάδοχος εταιρία, χωρίς ουσιαστικά να βάζει τίποτα παίρνει την εκμετάλλευση του έργου για 35 ολόκληρα χρόνια. Τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας της γέφυρας δε θα ελέγχονται από κανέναν με αποτέλεσμα η ανάδοχος εταιρία που θα εκμεταλλεύεται το έργο, να τα ανεβάσει σε όποιο ύψος θέλει κι έτσι καταρρέει ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι ο χρόνος εκμετάλλευσης μπορεί να συντομευτεί. Ακόμη η ανάδοχος εταιρία προσλαμβάνει τον ελεγκτή και τον επιβλέποντα του έργου, με αποτέλεσμα το δημόσιο να μην είναι σε θέση να ελέγξει τίποτα και ουσιαστικοί έλεγχοι να μην υπάρχουν.

Αναφερόμενος στο γεγονός ότι η σύμβαση ήρθε στη Βουλή, για να πάρει ισχύ νόμου, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε πως η κυβέρνηση επιχειρεί με αυτό τον τρόπο να καλύψει τον εαυτό της, να δώσει στο θέμα νομική βαρύτητα και να αποφύγει τις ευθύνες για αδιαφανείς πλευρές του θέματος ισχυριζόμενη ότι εφαρμόζει νόμο του κράτους. Τέλος, ο κομμουνιστής βουλευτής εξέφρασε επιφυλάξεις για το αν τελικά το έργο θα πραγματοποιηθεί, αφού οι ουσιαστικές μελέτες που συνδέονται με την κατασκευή του δεν έχουν γίνει και η χρηματοδότησή του από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων αν υπάρξει, θα υπάρξει μετά από αυτές τις μελέτες.

Κατά τη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή το λόγο έλαβε και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ο οποίος αναφέρθηκε στη χρησιμότητα του έργου, χαρακτηρίζοντάς τη σύμβαση εθνικά συμφέρουσα. Ακόμη έθεσε εκβιαστικά το ζήτημα υποστηρίζοντας πως "η ζεύξη ή θα γίνει τώρα ή δε θα γίνει ποτέ".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Λεόντειες» αλλά ...«νόμιμες»!(2005-04-26 00:00:00.0)
Μελέτη - κόλαφος για τις ληστρικές συμβάσεις(2004-05-29 00:00:00.0)
Ωραία η γέφυρα των... Γάλλων(2004-02-03 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ(1996-03-28 00:00:00.0)
Προσφυγή στο ΣτΕ για τη ζεύξη Ρίου - Αντίρριου(1996-02-23 00:00:00.0)
Μόνο το συμφέρον της χώρας δε διαφυλάσσεται(1996-01-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ