Πέμπτη 28 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

Σύμβαση αποικιακού

χαρακτήρα

Μ. Κωστόπουλος: Οφείλετε εξηγήσεις στο λαό της Αιτωλοακαρνανίας

και της Ηπείρου

Σκάνδαλο και αποικιακού χαρακτήρα, χαρακτήρισε τη σύμβαση για τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος κατά τη συζήτηση χτες στη Βουλή του νομοσχεδίου με το οποίο η εν λόγω σύμβαση θα κυρωθεί και θα αποκτήσει ισχύ νόμου. "Η σύμβαση, είπε ο κομμουνιστής βουλευτής, είναι σκάνδαλο. Το δημόσιο - μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα - εφόσον χρηματοδοτήσει τελικά το έργο βάζει το 90% ενώ ο ανάδοχος το 10%, δηλαδή αέρα κοπανιστό. Παίρνει όμως το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται το έργο για 35 χρόνια. Δηλαδή τα παίρνει όλα. Κι αν δεν έχει κέρδη θα παίρνει από το ελληνικό δημόσιο επιχορήγηση". Στη συνέχεια ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος αναφέρθηκε και σε άλλες πλευρές της σύμβασης, ιδιαίτερα δε στο γεγονός ότι δεν προβλέπεται σιδηροδρομική ζεύξη αλλά και απαγορεύεται μελλοντική παράλληλη ζεύξη γεγονός που σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος παραπέμπεται στις καλένδες. "Ολοι - είπε - προεκλογικά, όταν θέλατε να πάρετε τις ψήφους της περιοχής, τάζατε μαζί με τη γέφυρα και την κατασκευή σιδηροδρόμου. Δεν το κάνετε. Εμείς εκτιμάμε γιατί δε θέλουν οι ξένοι. Δώστε εσείς τη δική σας εξήγηση. Την οφείλετε στον λαό της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου. Σ' αυτούς που εμπαίζετε διαχρονικά, σ' αυτούς που έχουν χορτάσει από μεγάλα λόγια και οι οποίοι σ' όλα αυτά θα δώσουν τη δική τους απάντηση".

Ψευτοδιλήμματα και η αλήθεια

Ο κομμουνιστής βουλευτής δεν άφησε επίσης αναπάντητο το κυβερνητικό επιχείρημα ότι το έργο είναι χρήσιμο και επομένως η σύμβαση πρέπει να υπερψηφιστεί. "Μην βάζετε, σημείωσε, τέτοια διλήμματα αν η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου είναι έργο χρήσιμο. Δεν υπάρχει αντίρρηση ότι όλα τα έργα είναι χρήσιμα. Ομως όταν δεν έχεις να φας δεν αγοράζεις ραπανάκια για την όρεξη. Τίθεται επομένως το ερώτημα: Αυτά τα μεγάλα έργα έπρεπε και πρέπει να γίνουν ή όφειλε η χώρα μας να βάλει άλλες προτεραιότητες; Διότι και το έργο του Αχελώου είναι χίλιες φορές χρήσιμο και απόλυτα αναγκαίο για την αγροτική μας οικονομία που αντιμετωπίζει θανάσιμους κινδύνους. Αφού όμως είναι χρήσιμο γιατί δεν υπάρχει διαφορετική ιεράρχηση και γιατί τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση δεν το έκαναν; Ο λόγος είναι απλός: Γιατί αυτό αποφάσισε το Διευθυντήριο των Βρυξελλών για την εξυπηρέτηση των γενικότερων στρατηγικών συμφερόντων του ευρωπαϊκού κεφαλαίου".

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ εξέφρασε, επίσης, επιφυλάξεις για το αν τελικά το έργο της ζεύξης θα πραγματοποιηθεί. "Οριστικές μελέτες - υπογράμμισε, δεν υπάρχουν και κανείς δεν ξέρει όταν γίνουν τι θα βγάλουν. Το βάθος της θάλασσας είναι μεγάλο, υπάρχει σαθρότητα του εδάφους και μεγάλη σεισμικότητα στην περιοχή. Η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα θα έρθει αργότερα ύστερα από τις μελέτες. Ολα αυτά - και άλλα - θέτουν το ερώτημα αν το έργο θα πραγματοποιηθεί τελικά διότι με μακέτες δε γίνονται έργα".

Καταλήγοντας ο Μ. Κωστόπουλος υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος υπέρβασης του προϋπολογισμένου κόστους του έργου, όπως έγινε και με το μετρό, και αναρωτήθηκε γιατί δεν τιμωρείται κανένας για τέτοια φαινόμενα. "Δεν μπορεί, σημείωσε, τέτοια σκάνδαλα να καλύπτονται πίσω από πλειοψηφίες".

Τα άλλα κόμματα

Υπέρ της σύμβασης τάχθηκε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Θ. Κολιοπάνος αν και αναγνώρισε ότι κατά τις διαπραγματεύσεις μπορεί - όπως είπε - να έγιναν αστοχίες και λάθη. Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Αν. Γκόνης, ζήτησε εκ μέρους του κόμματός του την απόσυρση του νομοσχεδίου έτσι ώστε να γίνει επαναδιαπραγμάτευση για να διορθωθεί η σύμβαση διότι όπως είναι τώρα καθιστά το έργο μειωμένης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας. Τέλος επικριτική, όσον αφορά τη σύμβαση, ήταν και η εκπρόσωπος της Πολιτικής Ανοιξης Φ. Στεφανοπούλου η οποία χαρακτήρισε το έργο υπερκοστολογημένο και λειψό επειδή δεν προβλέπεται σιδηροδρομική ζεύξη.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ