Τετάρτη 12 Ιούλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ - ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ - ΙΘΑΚΗ
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες «φωτιά» για τα λαϊκά στρώματα

«Καίνε» οι τιμές των εισιτηρίων τούς κατοίκους και όσους επισκέπτονται τα νησιά

«

Κανονικότητα» είναι οι απλησίαστες τιμές των εισιτηρίων για τα λαϊκά στρώματα αλλά και τους επισκέπτες Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης για άλλο ένα καλοκαίρι, με τους εφοπλιστές να κάνουν ξανά πάρτι κερδών, με τις πλάτες όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.λπ.) καθώς και των περιφερειακών και τοπικών αρχών.

Οι τιμές τις οποίες έχει διαμορφώσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία που εκμεταλλεύεται τις γραμμές («Levante Ferries», γιγαντώθηκε τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια, εξαγοράζοντας τις όποιες ανταγωνίστριές της - π.χ. «Kefalonian Lines» - και πλοία - «Κεφαλονιά», «Ionian Star», «Ανδρέας Κάλβος) είναι «φωτιά», για δρομολόγια που το μεγαλύτερο δεν ξεπερνά σε χρονική διάρκεια τις τρεισήμισι ώρες (Πάτρα - Σάμη Κεφαλονιάς).

Μάλιστα, εκμεταλλευόμενη την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού από την ανάγκη χιλιάδων εργαζομένων και λαϊκών οικογενειών για λίγες ανάσες ξεκούρασης, η εταιρεία - που κατά τ' άλλα διαφημίζεται από τους τοπικούς αιρετούς άρχοντες και τα ΜΜΕ για την «προβολή» που κάνει στα νησιά και τη συμβολή της στην «τουριστική ανάπτυξη» - κόβει ακόμη και τις πενιχρές εκπτώσεις που πραγματοποιούσε για κλείσιμο εισιτηρίων «αλέ ρετούρ» από 1η Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου! Την ίδια ώρα χαρατσώνει διαχρονικά τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα των τριών νησιών, για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών σύνδεσής τους με την ηπειρωτική Ελλάδα, αφού βλέπουν τα εισιτήρια να εκτοξεύονται κάθε χρόνο, ιδιαίτερα από την άνοιξη προς το καλοκαίρι.

Εκτός των παραπάνω, άλλωστε, μόνο με τον νόμο 979/59 οι ναυτιλιακές εταιρείες απαλλάσσονται από τον φόρον εισοδήματος και τους αναβαλλόμενους φόρους, την ώρα που τα εργατικά - λαϊκά στρώματα φοροληστεύονται διαχρονικά. Μάλιστα, και στις συγκεκριμένες γραμμές διατηρούν εν πλω πλοία ακόμα και υπερήλικα πλοία (π.χ. «Κεφαλονιά» και «Ανδρέας Κάλβος», με έτη ναυπήγησης 1974 και 1985 αντίστοιχα), με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για τις θαλάσσιες μεταφορές, εκμεταλλευόμενοι την άρση του καμποτάζ που υλοποιούν μαζί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ εδώ και πάνω από 10ετία, όπου και τα φέρι μποτ θα αποσύρονταν στα 35 χρόνια.

Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη...

Από την κατάσταση αυτή θίγονται ιδιαίτερα οι «Θιακοί». Για να πάει στο νησί της Ιθάκης (λιμάνι Πισαετού) από την Πάτρα και να επιστρέψει στην πόλη, μια 4μελής οικογένεια με Ι.Χ. χρειάζεται να ξοδέψει κοντά 200 ευρώ (198,20) με παιδιά μεταξύ 5-7 ετών, ενώ αν αυτά είναι μεγαλύτερης ηλικίας το κόστος αγγίζει τα 230 ευρώ (229), καθώς το ατομικό εισιτήριο από την Πάτρα έχει εκτοξευτεί στα 15,40 ευρώ (7,7 ευρώ για παιδιά κάτω των 7) και του αυτοκινήτου αγγίζει τα 53 ευρώ (52,90)!

Για ένα νησί μάλιστα που δεν «διακρίνεται» για τις συγκοινωνίες που διαθέτει, άρα χρειάζεται κάποιος να μετακινηθεί με δικό του μέσο, ακόμα και όσοι ταξιδεύουν με δίκυκλο καλούνται να πληρώσουν 19,80 ευρώ για μία διέλευση, για οχήματα κάτω των 250 κυβικών, και 21,80 ευρώ για περισσότερα κυβικά, στο ίδιο δρομολόγιο (Πάτρα - Πισαετός). Κι αυτό την ώρα που η συγκεκριμένη γραμμή, Πάτρα - Ιθάκη, εκτός της ακρίβειάς της επιδοτείται επιπλέον ως «άγονη» με 7.000 ευρώ για ένα δρομολόγιο ανά ημέρα!

Το κόστος των εισιτηρίων δεν αλλάζει ούτε αν κάποιος αναχωρήσει από την Κυλλήνη για την Ιθάκη, αυξάνονται ωστόσο τα έξοδά του σε καύσιμα ή χερσαία εισιτήρια ΚΤΕΛ (εκτός διοδίων κ.λπ.).

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα οι εφοπλιστές αφήνουν χωρίς άμεση σύνδεση το νησί με την Πάτρα από το Νοέμβριο και για τους περισσότερους μήνες της χειμερινής περιόδου, επικαλούμενοι μειωμένη κίνηση και λιγότερα κέρδη έναντι των εξόδων τους...

Από κοντά η Κεφαλονιά

Το «παράδειγμα» της Ιθάκης ακολουθεί κατά πόδας η Κεφαλονιά. Το δρομολόγιο Πάτρα - Σάμη - Πάτρα, επίσης για τετραμελή οικογένεια με παιδιά μεταξύ 5 και 7 ετών, αγγίζει τα 200 ευρώ (198,2), ενώ με τέσσερις ενήλικες εκτοξεύεται στα 230 (229)! Για μια οικογένεια ενηλίκων με αυτοκίνητο, το δρομολόγιο από Κυλλήνη προς Πόρο με επιστροφή κοστίζει επίσης κοντά 200 ευρώ (198), «πέφτοντας» στα 174 ευρώ αν τα παιδιά είναι 5-7 ετών.

Μάλιστα, και ο λαός της Κεφαλονιάς πλήττεται άμεσα από τις χειμερινές περικοπές δρομολογίων της εταιρείας, ιδιαίτερα αυτών από και προς τη Σάμη, που αποτελεί ένα από τα κυριότερα λιμάνια, λόγω της μεγάλης έκτασης του νησιού και των χιλιομετρικών αποστάσεων. Η δυσκολία είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους κατοίκους της Παλικής, που βρίσκονται πιο απομονωμένοι τον χειμώνα, καλούμενοι να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις προς τον Πόρο.

Στο τουριστικό «θαύμα» της Ζακύνθου

Οσο για τη Ζάκυνθο του τουριστικού «θαύματος», το ταξίδι από και προς το λιμάνι της Κυλλήνης για μια τετραμελή οικογένεια ενηλίκων με Ι.Χ. κοστίζει 176,80 ευρώ, μειώνεται δε στα 154,80 ευρώ αν τα παιδιά είναι 5-7 ετών.

Αυτό διότι μόνο τα εισιτήρια ενός ενήλικα, πήγαινε - έλα από και προς το νησί, φτάνουν τα 25 ευρώ (12,5) ενώ πριν λίγα μόλις χρόνια ήταν αρκετά πιο κάτω. Επιπρόσθετα, και ο λαός της Ζακύνθου πλήττεται τον χειμώνα από τη μείωση των δρομολογίων.

Στις πλάτες εργαζομένων και νησιωτών

Με δυο λόγια, για να μετακινηθεί ένας εργαζόμενος από και προς τα νησιά χρειάζεται μέχρι και το 1/3 ή 1/4 ενός μισθού του. Αυτά για όσους θέλουν να κάνουν λίγες μέρες διακοπές, χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον έξοδα για διαμονή, καύσιμα κ.ά.

Φυσικά, η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλύτερη σε ό,τι αφορά τα πληρώματα στα πλοία, με τα ατελείωτα δρομολόγια και τις ώρες εν πλω, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, αλλά και τις «οικειοθελείς» αποχωρήσεις τους χειμερινούς, με το «τυράκι» της επαναπρόσληψης από την άνοιξη και μετά, προκειμένου οι εφοπλιστές να εξασφαλίζουν μεγαλύτερα κέρδη. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, το πλήρωμα του πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο Πόρος - Κυλλήνη - Πόρος ξεκινά δουλειά ουσιαστικά από τις 4.30 π.μ. (για να φύγει το δρομολόγιο των 5 μ.μ.) και σταματά να εργάζεται σχεδόν στις 12 τα μεσάνυχτα, αφού εκτελέσει το δρομολόγιο Κυλλήνη - Πόρος των 9.30 μ.μ.!

Και όλα αυτά σε νησιά που στερούνται βασικές υποδομές, ακόμα και Υγείας, με τον πληθυσμό έτσι να υποχρεώνεται να καταφεύγει αρκετά συχνά στα αστικά κέντρα (Πάτρα και Αθήνα κατά κύριο λόγο), μεγαλώνοντας την ταλαιπωρία αλλά και τα έξοδά του, που με αυτά «χτίζονται» πάνω στις πλάτες του και τα εφοπλιστικά «θαύματα».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ