Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ασύμβατο με την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών το καπιταλιστικό κέρδος

Eurokinissi

Στη συζήτηση για «την ασφάλεια των πλοίων» και τις προτεινόμενες αλλαγές στις σχετικές Οδηγίες, που συζητιούνται στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, παρενέβη χτες ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης, τονίζοντας:

«Οι αλλαγές που προτείνονται, όπως και οι ισχύουσες Οδηγίες, κινούνται στη γραμμή ενίσχυσης της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η ΕΕ και οι κυβερνήσεις της, όπως αυτή των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνέχεια των προηγούμενων, αναθέτουν τους ελέγχους ασφάλειας πλοίων, επιβατηγών και εμπορικών, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις - νηογνώμονες, συνδεδεμένες με τους εφοπλιστές κι άλλα τμήματα του κεφαλαίου. Αυτές "πουλάνε" διάτρητα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, σε υπέργηρα και υποσυντήρητα "σαπάκια" του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με μειωμένες οργανικές συνθέσεις και εξοντωτικές συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών.

Με τον τρόπο αυτό, ΕΕ και κυβερνήσεις συγκαλύπτουν τα εφοπλιστικά εγκλήματα που κοστίζουν ζωές και προκαλούν περιβαλλοντικές καταστροφές, όπως αυτή πρόσφατα στην Ελλάδα στον Σαρωνικό, με το ναυάγιο του γεμάτου μαζούτ δεξαμενόπλοιου. Απαιτείται εδώ και τώρα αποζημίωση όλων των πληγέντων.

Οι λαοί μπορούν να βγάλουν συμπέρασμα: Το καπιταλιστικό κέρδος και το σύστημα που το υπηρετεί, είναι ασύμβατα με την ασφάλεια της ζωής επιβατών και πληρωμάτων, την προστασία του περιβάλλοντος, τις λαϊκές ανάγκες για σύγχρονες, φτηνές, ποιοτικές μεταφορές».

«Συνδιαμορφώνει» με τους επιχειρηματίες το πλαίσιο... ελέγχου τους

Χαρακτηριστικές, πάντως, για το «πνεύμα» της ευρωενωσιακής στρατηγικής που προωθεί περαιτέρω η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, βάζοντας «τον λύκο να φυλάξει τα πρόβατα», είναι οι διαδοχικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των ανώνυμων εταιρειών των νηογνωμόνων, που είχε χτες και προχτές ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής. Οι συναντήσεις γίνονται στο πλαίσιο των αντιδραστικών αλλαγών που προετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και προβλέπουν οι εταιρείες αυτές να αναλαμβάνουν πλήρως τον έλεγχο και την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας στα πλοία, απαξιώνοντας τη μοναδική κρατική υπηρεσία, δηλαδή τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του ΥΝΑ.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΝΑ, ο υπουργός ενημέρωσε τους νηογνώμονες «για το νέο καθεστώς λειτουργίας που προωθεί» το υπουργείο και προβλέπει, όπως αναφέρεται, αλλαγή στο «θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας» των εταιρειών αυτών, «υιοθετώντας νέες προδιαγραφές, βάση της ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας». «Στόχος των ρυθμίσεων - συνεχίζει το δελτίο Τύπου - είναι η πλήρης τροποποίηση του σημερινού νομικού καθεστώτος, με βάση το οποίο τους ελέγχους αξιοπλοΐας στα πλοία» μέχρι τώρα μπορούσαν «να εκτελούν οι υπηρεσίες του υπουργείου, τα Λιμεναρχεία, αλλά και οι νηογνώμονες». Κατόπιν τούτων, το υπουργείο διαπιστώνει πως... «οι εκπρόσωποι των νηογνωμόνων ανέφεραν ότι οι αλλαγές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και αναφέρθηκαν σε παρατηρήσεις επί των προτεινόμενων διατάξεων».

Υπενθυμίζουμε ότι οι νηογνώμονες είναι ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται από τη διαχείριση πλοίων μέχρι και την έκδοση πιστοποιητικών, τα οποία πουλάνε με τη σέσουλα. Αλλωστε, είναι πασίγνωστα τα πολύνεκρα ναυάγια πλοίων που δεν πληρούσαν ούτε στοιχειώδεις προϋποθέσεις αξιοπλοΐας, ωστόσο έφεραν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από νηογνώμονες.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ