Στα 694,2 ευρώ διαμορφώνεται από 1/1/2009 ο κατώτερος μισθός για τους ναυτεργάτες στα μεσογειακά τουριστικά πλοία, όταν ο κατώτερος μισθός που προβλέπει η ΕΓΣΣΕ από 1/5/2009 είναι 740 ευρώ
Το χτύπημα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών είναι απαραίτητο για να διασφαλίσουν οι εφοπλιστές τα κέρδη τους |
Με αυτή την αύξηση ο μισθός των ναυτεργατών στα μεσογειακά - τουριστικά πλοία διαμορφώνεται στα 694,2 ευρώ, δηλαδή παραμένει πιο κάτω ακόμα και από τον κατώτερο μισθό της ντροπής της ΓΣΕΕ.
Σε δελτίο Τύπου των ναυτεργατικών σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τονίζεται επιπλέον ότι «η εφαρμογή ακόμα και αυτής της ΣΣΕ αφορά ελάχιστους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, αφού η πλειοψηφία είναι ναυτεργάτες χαμηλόμισθοι - ανασφάλιστοι - χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα, έρμαιο στα δίχτυα των δουλεμπορικών κυκλωμάτων». Επισημαίνουν ακόμα ότι ο εργοδοτικός, κυβερνητικός συνδικαλισμός που «δρα» και στην ΠΝΟ «συναίνεσε στα "κροκοδείλια δάκρυα" των εφοπλιστών για την οικονομική κρίση» και «συμφώνησε με την αύξηση κοροϊδίας αδιαφορώντας για το σύνολο των προβλημάτων των ναυτεργατών».
Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες κόντρα στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, σε «συσπείρωση δυνάμεων, ενίσχυση της ταξικής πάλης, να δυναμώσουμε το μέτωπο των ταξικών δυνάμεων, των δυνάμεων του ΠΑΜΕ», «να ανατρέψουμε τους αρνητικούς συσχετισμούς δύναμης στο συνδικαλιστικό κίνημα και την πολιτική ζωή, να διεκδικήσουμε με πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις αιτήματα προς όφελος της λαϊκής οικογένειας».
Η ασύδοτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου δεν επιβάλλει άγρια εκμετάλλευση και παραβίαση στοιχειωδών δικαιωμάτων σε βάρος μόνο των Ελλήνων ναυτεργατών. Επί δύο μήνες απλήρωτοι είναι και οι 15 ναυτεργάτες, όλοι αλλοδαποί, πλήρωμα του φορτηγού πλοίου «MUZAFFER BEY» με σημαία Παναμά, το οποίο από τις 11 του Ιούλη βρίσκεται αγκυροβολημένο στην Ελευσίνα. Οι ναυτεργάτες έχουν αποφασίσει ότι αν σήμερα δεν τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα θα ξεκινήσουν επίσχεση εργασίας. Διαχειρίστρια εταιρεία εμφανίζεται η BEK DENIZCILIK VE TICARET της Τουρκίας, ενώ στην Ελλάδα ο πράκτοράς του σύμφωνα με πληροφορίες είναι κάποιος κ. Κουρουπής. Το πλοίο ήρθε από Αίγυπτο φορτωμένο με άμμο υαλουργίας.