Οκινηματογραφικός Τόνι Μπλερ είναι από τα σκληρότερα στελέχη της ΝΑΤΟσυμμαχίας. Βγαίνει κάθε τόσο από το παραδοσιακό πρωθυπουργικό σπίτι της Ντάουνιγκ Στριτ 10, με τη μαύρη εξώπορτα και άλλοτε χαιρέκακος και χαμογελαστός και άλλοτε βλοσυρός, εξαπολύει απειλές εναντίον όσων δε συμμορφώνονται με τα δόγματα των μεγάλων συμφερόντων. Από τους πρωταγωνιστές στην καταστροφή της Γιουγκοσλαβίας, έδειξε αμέσως και επιθετικά τη χαρά του για τα αποτελέσματα συστηματικής αποσταθεροποίησης και του κατακερματισμού της, όπως και της οικονομικής εκμετάλλευσης για την... ανασυγκρότησή της!
Οι απειλές αυτές υπενθυμίζουν τις βόμβες απεμπλουτισμένου ουρανίου που χρησιμοποιήθηκαν για την καταστροφή της Γιουγκοσλαβίας, όπως και για την επαναφορά του πυρηνικού τρόμου που επιχειρεί, χωρίς μάλιστα αντίπαλο, ο Κλίντον, με τη νεκρανάσταση του «πολέμου των άστρων».
Πόσο αλήθεια συμμέτοχοι είναι οι πολίτες σ' αυτές τις επιλογές των κυβερνήσεών τους, που τις ψήφισαν κάτω από ένα πλέγμα επιρροών, υποσχέσεων, πιέσεων, πελατειακών σχέσεων, εξαρτήσεων, εκμαυλισμού, παραπληροφόρησης; Και δεν τους έδωσαν βέβαια εν λευκώ και διά βίου εξουσιοδότηση να ανατρέπουν τις υποσχέσεις τους, όπως και οι δικοί μας κυβερνώντες υποστηρίζουν κάθε φορά επιχαρίτως...
Στη Βρετανία πάλι, ο ίδιος λαός, που ανέδειξε τον Τόνι Μπλερ και τον αυταρχισμό του, είχε εκφραστεί παλιότερα με μια ιστορική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Λονδίνου, με ημερομηνία 9 του Μάρτη 1982, όπου μεταξύ άλλων, αναφέρονταν τα εξής:
Υστερααπό σχετική (προηγούμενη) πρωτοβουλία του Δήμου του Μάντσεστερ, το Δημοτικό Συμβούλιο του Λονδίνου καλεί την κυβέρνηση να μην ΠΑΡΑΓΕΙ και να μην ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ πυρηνικά όπλα, οποιουδήποτε είδους, στην περιοχή του Λονδίνου.
Θεωρεί ότι έχει συγκεκριμένο καθήκον να φροντίζει για την ασφάλεια και την προστασία των πολιτών.
Πιστεύει ότι η προσπάθεια για να αποτραπεί ένας τυχαίος πυρηνικός πόλεμος είναι ο καλύτερος τρόπος για να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή προς τους δημότες, αντί να δώσει εμπιστοσύνη σε μέτρα πολιτικής άμυνας.
Αυτά τότε. Σήμερα, ο κ. Μπλερ....
Του
Γιώργου Κ. ΤΣΑΠΟΓΑ