Τις αξιώσεις αυτών που βούλιαξαν το «Σαμίνα» δέχτηκε η κυβέρνηση ως νέο πλαίσιο για τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές
Μια απόλυτα ανεξέλεγκτη κατάσταση, όπου οι μεγάλες εφοπλιστικές εταιρίες θα κατέχουν τις γραμμές «φιλέτο», με ναύλα χωρίς καμία διατίμηση και με πλοία σαπάκια μέχρι και 35 χρόνων, ενώ την ίδια ώρα στις ασύμφορες για τους μεγαλοεφοπλιστές γραμμές θα δίνεται κρατική επιδότηση, ώστε να δρομολογηθούν πλοία με σημαία «Αντίγκουα» και ναυτικούς που θα πληρώνονται με μια κούπα ρύζι...
Αυτή την κατάσταση διαμορφώνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, το σχέδιο του οποίου παρέδωσε χτες το βράδυ στον πρωθυπουργό ο υπουργός ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής. Η κυβέρνηση αποδέχεται και τις 8 αξιώσεις της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας που είχαν κατατεθεί στο ΥΕΝ στις 2 Αυγούστου, με τις οποίες ο προστατευτισμός στις ελληνικές θάλασσες καταργείται.
Παρουσιάζει, δηλαδή, ως απάντηση στο ναυάγιο, τις προτάσεις που κατέθεσαν οι κατεξοχήν υπεύθυνοι του ναυαγίου! Στον αντίποδα αυτής της προοπτικής το ΚΚΕ έχει ήδη καλέσει το λαϊκό κίνημα να προβάλει τη δική του αξίωση για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο.