Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΡΣΗ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Διασφάλιση πλήρους ασυδοσίας των εφοπλιστών

Η κυβέρνηση έκανε αποδεκτές τις προτάσεις Σφηνιά για την ακτοπλοΐα, ως λύση στο πρόβλημα των ναυαγίων!

Αρση «καμποτάζ» για αύξηση των νεκροδόλαρων
Αρση «καμποτάζ» για αύξηση των νεκροδόλαρων
Ακριβώς την ώρα που ολόκληρη η Ελλάδα είναι βουτηγμένη στο πένθος και το ένα πτώμα ανασύρεται μετά το άλλο από το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έρχεται σαν ψυχρός εκτελεστής και πιστή στο δόγμα «όλα για τους εφοπλιστές» να μετατρέψει τις ελληνικές θάλασσες σε απέραντη γκιλοτίνα, να προδιαγράψει νέα εγκλήματα τινάζοντας ταυτόχρονα στον αέρα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, τις θέσεις εργασίας και θεμελιακά εργασιακά δικαιώματα 20.000 Ελλήνων ναυτεργατών. Τα όσα φρικιαστικά προετοιμάζει η κυβέρνηση περιέχονται στο πόρισμα - τερατούργημα που εξέδωσε χτες η «Επιτροπή Προσωπικοτήτων», την οποία συγκρότησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για να καθορίσει αυτή τους άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Το πόρισμα αυτό αποτελεί ουσιαστικά πιστή αντιγραφή των 8 κατάπτυστων προτάσεων που είχε καταθέσει στην Επιτροπή ο Π. Σφηνιάς, το μεγαλοαφεντικό των Μινωικών Γραμμών. Τις προτάσεις του πλοιοκτήτη του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αυτού, που έστειλε με το σαπάκι του δεκάδες ανθρώπους στο θάνατο!

Την πλήρη διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, το δρόμο για νέα ναυτικά εγκλήματα, που στρώνει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ επιβάλλει ο Κανονισμός - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για τον κανονισμό που συντάχθηκε στο όνομα της αύξησης των εφοπλιστικών υπερκερδών. Τον Κανονισμό που «σπάει» κάθε δικαίωμα της Ελλάδας να ελέγχει τις θάλασσές της, δρομολογώντας πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, να παρεμβαίνει έστω και στοιχειωδώς για την προστασία της ασφάλειας στην ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και οι εφοπλιστές αδίστακτα και με προκλητική ασέβεια απέναντι στους νεκρούς του «ΣΑΜΙΝΑ» έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το ναυάγιο για να εφαρμόσουν τα σχέδιά τους νωρίτερα από τη διορία που είχε δοθεί από την ΕΕ για την εφαρμογή του Κανονισμού. Το πόρισμα προβλέπει ο Κανονισμός να τεθεί σε ισχύ την 1η Οκτώβρη 2002, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται στον Κανονισμό! Το πρόσχημα που προβάλλεται στο πόρισμα, αλλά και από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή είναι το εξής ανιστόρητο: Η πλήρης «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας - δηλαδή η πλήρης ασυδοσία των εφοπλιστών - θα επιφέρει την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου!

Ειδικότερα, στο πόρισμα προβλέπεται ότι την 1η Οκτώβρη του 2002 ανοίγουν οι θαλάσσιες πύλες της χώρας για να μπορούν να αλωνίζουν ανεξέλεγκτα τα πλοία και των πολυεθνικών. Ταυτόχρονα η νησιωτική Ελλάδα διχοτομείται, καθώς προβλέπονται γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων και γραμμές άγονες τις οποίες ονομάζει δημοσίου συμφέροντος. Στις πρώτες που είναι και οι πιο επικερδείς θα συντάσσεται πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία «οποιαδήποτε κοινοτική πλοιοκτήτρια εταιρία (όπως αναφέρεται) με πλοία υπό σημαία κράτους - μέλους μπορεί να εκδηλώσει ελεύθερα το ενδιαφέρον της». Βέβαια στο σημείο αυτό τίθενται και κάποιες προϋποθέσεις για τα «μάτια του κόσμου». Σε ό,τι αφορά τις γραμμές του «δημόσιου συμφέροντος» θα μπορούν εκεί να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα ακόμα και πλοία ανασφάλιστα, αφού θα κηρύσσεται «δημόσιος διεθνής διαγωνισμός»! Οι εταιρίες που θα δρομολογούν πλοία στις... «άγονες γραμμές» θα πληρώνονται και από πάνω από τον κρατικό προϋπολογισμό θα παίρνουν φθηνότερα καύσιμα, θα απαλλάσσονται από εισφορές προς το ΝΑΤ(!), λιμενικά τέλη και άλλα.

Σε ό,τι αφορά τα εισιτήρια οι επιβάτες και των δύο γραμμών θα πληρώνουν ανάλογα με τις ορέξεις των εφοπλιστών, ενώ οι θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών τίθενται υπό αμφισβήτηση, καθώς ρητά αναφέρεται ότι «σχετικά με την επάνδρωση των πλοίων θα εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύοντες κανόνες του κράτους υποδοχής κατά τα οριζόμενα στον κανονισμό 3577/92». Ο κανονισμός προβλέπει ένα ποσοστό «κοινοτικών» ναυτεργατών και όχι αποκλειστικά Ελλήνων!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ