Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Υποκρισία και διαπλοκή με τους εφοπλιστές

Υιοθετεί ατόφιες τις προτάσεις των εφοπλιστών, για την απελευθέρωση της ναυτιλίας και ταυτόχρονα εμφανίζεται ως υπέρμαχος της «διαφάνειας»!

Το δρόμο, για την πλήρη και «απελευθερωμένη» ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που οδηγεί μαθηματικά στη δημιουργία νέων ναυτικών εγκλημάτων, δείχνει η ηγεσία της ΝΔ, με τις προτάσεις που παρουσίασε χτες για τη ναυτιλία. Ταυτόχρονα, επιδιώκει να «προλάβει» την κυβέρνηση, ενόψει της αυριανής συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου και να δώσει εξετάσεις υποταγής στους εφοπλιστές, υιοθετώντας στο σύνολό τους τα «αιτήματά» τους, ενώ την ίδια στιγμή με εντυπωσιοθηρικές κινήσεις επιχειρεί να εμφανιστεί ως υπέρμαχος της «διαφάνειας και της διαφθοράς»(!).

Κοινός παρονομαστής των εννέα προτάσεων για τη ναυτιλία, που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο Κ. Καραμανλής, μετά από σύσκεψη των τομεαρχών, είναι ότι πρέπει να αφεθούν παντελώς ανεξέλεγκτοι οι εφοπλιστές να διαμορφώσουν το νέο καθεστώς ασυλίας στην ακτοπλοΐα και τη ναυτιλία. Συγκεκριμένα, ζητείται να θεσμοθετηθεί άμεσα το πλαίσιο απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας και μάλιστα με έναρξη εφαρμογής την 1 Οκτώβρη του 2001! Προσδιορίζοντας το νέο θεσμικό πλαίσιο, αναφέρει ότι πρέπει να καταργηθούν οι άδειες σκοπιμότητας και να καθιερωθεί η ελεύθερη είσοδος στις ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Παράλληλα, ζητείται να καταργηθεί ο ρόλος του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της γνωμοδοτικής επιτροπής ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στη ρύθμιση των δρομολογίων και τις τιμές των εισιτηρίων! Σαν αντιστάθμισμα και χάριν εντυπώσεων όσον αφορά τα μικρά νησιά και τις άγονες γραμμές, προτείνεται να γίνει δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός(!) με επιδότηση του εισιτηρίου. Επίσης, ζητείται να δημιουργηθεί 5μελής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (από εκπροσώπους του Ναυτικού Επιμελητηρίου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του ΕΜΠ, της ΠΝΟ και του Λιμενικού), η οποία θα έχει ως καθήκον... δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό 20%(!) των πλοίων που επιθεωρούνται από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Τάσσεται ακόμα υπέρ της σταδιακής μείωσης του ορίου ηλικίας για την απόσυρση των πλοίων, χωρίς, ωστόσο, να αναφέρει συγκεκριμένο όριο, καθώς και υπέρ της αναβάθμισης του ελληνικού Νηογνώμονα, ώστε να γίνει μέλος του ΙΑCS.

Κατά τα λοιπά, η ηγεσία της ΝΔ, με αφορμή το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην ανάδειξη της διαπλοκής μεταξύ κυβέρνησης ειδικότερα του Στ. Σουμάκη και της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD. Ο Κ. Καραμανλής στην εισήγησή του χτες στη σύσκεψη των τομεαρχών, σύμφωνα με πληροφορίες, τόνισε ότι «υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για το νοσηρό και αμαρτωλό καθεστώς, που είναι σχεδόν μονοπώλιο στην ακτοπλοΐα», επισημαίνοντας πως «διαμορφώθηκε με την πρωτοφανή εύνοια της κυβέρνησης και δεν πρέπει κανείς να ξεχνά ότι ο κ. Σουμάκης ήταν υπεύθυνος των οικονομικών του ΠΑΣΟΚ». Στη δήλωσή του αργότερα ο πρόεδρος της ΝΔ υπογράμμισε ότι η πλήρης κάλυψη που παρέχει ο πρωθυπουργός στον πρώην υπουργός Ναυτιλίας «εγείρει εύλογα ερωτηματικά για το εύρος των πολιτικών ευθυνών της κυβέρνησης, για το πόσο ψηλά πρέπει να αναζητηθούν οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης». Παράλληλα, επανέλαβε την πρότασή του για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, με αντικείμενο τις... μονοπωλιακές καταστάσεις στην ακτοπλοΐα!

Στη σύσκεψη η Ντ. Μπακογιάννη, ανέφερε ότι ο Κ.Σημίτης στη συνεδρίαση του ΕΓ του ΠΑΣΟΚ, είχε επικαλεστεί τις «Μινωικές Γραμμές» ως «παράδειγμα επιτυχίας της οικονομίας και του ανταγωνισμού»!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ