Πέμπτη 21 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ιδιωτικοποίηση με νομαρχιακή βούλα;

Η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών θα περάσει και από τη Νομαρχία Αθήνας! Το υπουργείο Μεταφορών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών(ΟΑΣΑ) έδωσαν προθεσμία στη Νομαρχία μέχρι την 1η Ιούνη, προκειμένου να σταλούν οι απόψεις και οι προτάσεις της για την "πράσινη βίβλο" των αστικών συγκοινωνιών, που παρουσίασε τον περασμένο Απρίλη, ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης.Και ως συνήθως τη διαδικασία αυτή, η κυβέρνηση θα τη χρησιμοποιήσει για άλλη μια φορά σαν άλλοθι - ίσως την ονομάσει και "κοινωνική συναίνεση" - με σκοπό να περάσει την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και να μετακυλήσει το κόστος λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων (ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ) στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί άξονες του σχεδίου είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου σε φορείς"δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος", αλλά και η επιβολή φορολογίας σε δημότες και Τοπική Αυτοδιοίκηση για την εξασφάλιση κονδυλίων, όπως άλλωστε προβλέπουν τα δεκαεφτά μέτρα που προτείνει η κυβέρνηση μέσω της "βίβλου".

Το θέμα συζητήθηκε στο τελευταίο Νομαρχιακό Συμβούλιο, χωρίς ωστόσο να συνταχθεί ένα τελικό κείμενο προτάσεων από το Νομαρχιακό Συμβούλιο και παραπέμφθηκε σε επόμενη συνεδρίαση.

"Η "πράσινη βίβλος" δεν μπαίνει καν στον κόπο να καταγράψει τα ελλείμματα και τις αιτίες τους. Τα 800 δισ. δρχ. έλλειμμα των ΟΑΣΑ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΕΘΕΛ, οφείλονται στο ότι η "κοινωνική πολιτική" για τις συγκοινωνίες ασκείται με δάνεια", επισήμανε ο Σπ. Χαλβατζής,νομαρχιακός σύμβουλος της "Νομαρχιακής Αγωνιστική Συνεργασίας" (ΝΑΣ).

"Σήμερα, συνέχισε, η "πράσινη βίβλος" επιχειρεί να προωθήσει την αναίρεση της κοινωνικής πολιτικής από το κράτος και να τη μετακυλήσει στους δήμους και ουσιαστικά στις πλάτες των επιβατών ή στην επιβολή προσθέτων τελών. Η ουσία της "πράσινης βίβλου" είναι ότι επιχειρεί να περάσει την ιδιωτικοποίηση, να συρρικνώσει κατακτήσεις των εργαζομένων, να βάλει στο παιχνίδι τους δήμους να τους μετακυλήσει οικονομικές ευθύνες και το επιχειρεί μέσα από το δήθεν διάλογο, με σκοπό να αδρανοποιήσει τους εργαζόμενους". Ο Σπ. Χαλβατζής αναφέρθηκε και στις επιδιώξεις της κυβέρνησης, που στοχεύουν στο να δημιουργήσουν έναν ΟΑΣΑ επιτελικό - σχεδιαστικό, υπό την αιγίδα του κράτους με το μάνατζμεντ στον ιδιώτη και την αρμοδιότητα του εκτελεστικού έργου σε διάφορες εταιρίες, ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Τέλος, ο επικεφαλής της ΝΑΣ υπενθύμισε τις προτάσεις της παράταξης για τις αστικές συγκοινωνίες, που είναι: η ύπαρξη ενός δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών και στο επιτελικό και το εκτελεστικό μέρος, να επιδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ο στόλος και η υποδομή να χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όχι στην όποια μορφή ιδιωτικοποίησης, όχι στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ωραρίων και ασφαλιστικών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σήμερα απεργούν(2010-12-08 00:00:00.0)
Νέες απεργίες από σήμερα(1998-11-24 00:00:00.0)
Χωρίς ηλεκτρικό, τρόλεϊ και πράσινα αύριο, για έξι ώρες(1998-09-23 00:00:00.0)
Συνεχίζουν αγωνιστικά(1998-09-22 00:00:00.0)
Σε δρομολόγιο ιδιωτικοποίησης(1998-07-12 00:00:00.0)
Χωρίς λεωφορεία 10 π.μ. - 2 μ.μ. τη Δευτέρα(1997-05-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ