Οπως έχετε διαβάσει αυτές τις μέρες, σε σύντομο χρονικό διάστημα, το ταξίδι με αυτοκίνητο στους περισσότερους εθνικούς δρόμους, θα γίνει ιδιαίτερα «αλμυρό». Προκειμένου, να κατασκευαστούν τμήματα των εθνικών οδών από «ιδιώτες», με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης (τρόπος του λέγειν), η κυβέρνηση θα παραδώσει σ' αυτές τις εταιρίες την εκμετάλλευση των τμημάτων αυτών (των διοδίων, δηλαδή), αλλά και παρακείμενων τμημάτων, που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του δημοσίου, για μερικές δεκαετίες. Για παράδειγμα, η εταιρία που θα αναλάβει την ανακατασκευή του τμήματος Πάτρας - Κορίνθου, θα εισπράττει και τα διόδια Αθηνών - Κορίνθου. Και τα διόδια αυτά, θα είναι τσουχτερά. Σε δεκαπέντε (15) δραχμές ανά χιλιόμετρο, τα εκτιμά σήμερα η κυβέρνηση. Περίπου, δηλαδή, όσο κοστίζει σήμερα και η βενζίνη. Τι θα γίνει στην πράξη, θα το δούμε...
Κάναμε αυτή την εισαγωγή, για να σας θυμίσουμε αφ' ενός το γεγονός και, κυρίως, για να αναφέρουμε το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης, όπως το ανέφερε προχτές ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Ν. Αλευράς: «Εμείς λέμε, είπε ο υφυπουργός, ότι είναι κοινωνικά δίκαιο να πληρώνουν για την κατασκευή νέων δρόμων μόνον αυτοί που τους χρησιμοποιούν και όχι όλοι...».
Φαίνεται λογικό. Στην πραγματικότητα, όμως, μόνον έτσι δεν είναι.