Τετάρτη 11 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παραλείψεις και λάθη έριξαν το «Μπόινγκ» της «Ηλιος»

Πολλές και συσσωρευμένες ελλείψεις στον τομέα ασφάλειας πτήσεων, παραλείψεις της κατασκευάστριας εταιρείας, ευθύνες στους πιλότους, καθώς και αδυναμίες στην Πολιτική Αεροπορία Κύπρου καταλογίζονται στο τελικό πόρισμα για την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία της συντριβής του αεροσκάφους της κυπριακής εταιρείας «Ηλιος» στο Γραμματικό, τον Αύγουστο του 2005.

Το πολυσέλιδο πόρισμα παρέδωσε χτες - μετά από 14 μήνες - ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων Ακριβός Τσολάκης στον Ελληνα υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών και τις κυπριακές αρχές.

Οπως αναφέρεται στην τριών σελίδων «περίληψη του πορίσματος», που κοινοποίησε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, «το ατύχημα προήλθε από ενεργά και λανθάνοντα αίτια». Τα ενεργά ήταν:

  • Η παραμονή του διακόπτη συμπίεσης του αεροσκάφους στη χειροκίνητη ρύθμιση κατά τον έλεγχο πριν από την πτήση. Αυτό είχε ως επακόλουθο να μειώνονται όσο περνούσε η ώρα τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης και κατ' επέκταση τα επίπεδα του οξυγόνου στο εσωτερικό του αεροπλάνου.
  • Τα συστήματα ελέγχου του αεροπλάνου εντόπισαν το πρόβλημα με την ατμοσφαιρική πίεση και στο πιλοτήριο ήχησε ο συναγερμός. Ωστόσο, οι πιλότοι συνέχισαν την ανοδική πορεία χωρίς να δώσουν σημασία, καθώς το προειδοποιητικό ηχητικό σήμα ήταν ίδιο με αυτό που ακούγεται και σε άλλη «ακίνδυνη» περίπτωση. Λίγο αργότερα, λόγω υποξίας, βρέθηκαν σε αδυναμία χειρισμού του αεροσκάφους, το οποίο συνέχισε την πτήση του με τον υπολογιστή και τον αυτόματο πιλότο, έως ότου εξαντλήθηκαν τα καύσιμα.

Τα «λανθάνοντα αίτια» ήταν:

  • Ελλείψεις της «Ηλιος» στην οργάνωση, διαχείριση ποιότητας και στη νοοτροπία της ασφάλειας πτήσεων.
  • Διαχρονική αδυναμία της Ρυθμιστικής Αρχής της Κύπρου για την εκτέλεση των υποχρεώσεών της στην επίβλεψη της ασφάλειας πτήσεων.
  • Αναποτελεσματικότητα των μέτρων που πήρε η κατασκευάστρια εταιρεία «Μπόινγκ» εξαιτίας προγενέστερων συμβάντων σχετικών με τη συμπίεση στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών («Μπόινγκ 737»).

Πάντως, ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις Τσολάκη και από τα διορθωτικά μέτρα που πήρε η «Μπόινγκ» (διαφοροποίησε τα ηχητικά προειδοποιητικά σήματα), αν δεν υπάρξει αλλαγή της εγκληματικής πολιτικής που ακολουθείται και στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, με τον ασύδοτο ανταγωνισμό και το κυνήγι του κέρδους, τα αεροπορικά ατυχήματα - δυστυχήματα όλο και θα αυξάνονται.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ