Τετάρτη 6 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ουδέν πρόβλημα...

...εφόσον δεν υπάρχουν παράπονα!

«Ουδείς εκ των μελών πληρώματος αυτών εξέφρασε παράπονα»... Ετσι απαντάει η αρμόδια υπηρεσία της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με έντυπο σήμα της, στις συγκεκριμένες καταγγελίες των Ενώσεων των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων, για την κατάφωρη παραβίαση στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές σε βάρος των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών και το «κουρέλιασμα» συνολικά της νομοθεσίας μέσα στα πλοία! Με άλλα λόγια, κατά το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του, η τήρηση της νομοθεσίας και των Συμβάσεων, μέσα στα καράβια, στο εξής θα εξαρτάται από το αν θα εκφράσουν «παράπονα» τα πληρώματα ή όχι! Η απάντηση αυτή αφορά στις χοντρές παρανομίες που εντόπισαν τα σωματεία στα επιβατηγά υδροπτέρυγα «ΣΚΙΑΘΟΣ», «ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ» και «ΦΑΛΚΟΝ ΙV» και έχουν να κάνουν, εκτός των άλλων, με την ίδια την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Τα τρία παραπάνω υδροπτέρυγα αποτελούν ένα πολύ μικρό δείγμα των στοιχείων που έχουν συγκεντρώσει μέχρι τώρα η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που αποδεικνύουν ότι η «μαύρη εργασία», η παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων, των ωραρίων, αλλά και των στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας από τους εφοπλιστές, τόσο μέσα στα καράβια όσο και στα λιμάνια, με την ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Οτι οι εφοπλιστές πλήρως αποθρασυμένοι από τη φιλοεφοπλιστική πολιτική και της κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης εντείνουν μέρα με τη μέρα την άγρια εκμετάλλευση σε βάρος των ναυτεργατών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η καταγγελία των δύο σωματείων για τα τρία υδροπτέρυγα ανέφερε ότι παρά τη νομοθεσία γι' αυτήν την κατηγορία πλοίων, δεν υπάρχουν διπλά πληρώματα, οι ναυτεργάτες βρίσκονται στο πόδι πάνω από 12 ώρες, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και επιπλέον δεν τους δίνεται κάθε μήνα λογαριασμός μισθοδοσίας. Ομως, η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας (ΔΝΕΡ) απαντά στο έντυπο σήμα της ότι «από τον Ιούνιο του 2004 που δρομολογήθηκαν τα υπόψη πλοία ουδείς εκ των μελών του πληρώματος αυτών εξέφρασε παράπονα ιδιαίτερα για υπέρβαση ωραρίου εργασίας»! Συνεχίζει ότι η «λιμενική αρχή διενεργεί εβδομαδιαίους ελέγχους για την κανονική τήρηση και εφαρμογή της ισχύουσας περί οργάνωσης του χρόνου εργασίας των ναυτικών, νομοθεσίας» και προς το τέλος παραδέχεται ότι: «Και σε μία περίπτωση που διαπιστώθηκε παράβαση επιβλήθηκαν οι νομικές κυρώσεις»!

«Καρμπόν» είναι η απάντηση της ΔΝΕΡ και για τις καταγγελίες των σωματείων για το πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΟΤΙΣΣΑ» στο λιμάνι του Λαυρίου, όπου επίσης μετά από έλεγχο των σωματείων εντοπίστηκε ότι παραβιάζονται από ωράρια μέχρι μισθολόγια.

Στο μεταξύ, τα σωματεία ακόμα αναμένουν απάντηση σχετικά με τη «μαύρη εργασία» που εντόπισαν στα φορτηγά πλοία «ΑΘΗΝΑ» και «ΦΟΙΒΟΣ» του εφοπλιστή Αγαπητού που επισκευάζονται στο Μόλο της Δραπετσώνας, για τα πλοία «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» και «ΜΑΚΕΔΩΝ», του εφοπλιστή Γούτου, στο Λαύριο, ο οποίος αναγκάζει το πλήρωμα του πρώτου πλοίου να εκτελεί παράνομα επισκευαστικές εργασίες στο δεύτερο. Αλλά και για το πλοίο «ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑ», το οποίο επισκευάζεται στο λιμάνι του Λαυρίου, από ναυτεργάτες του πληρώματος, οι οποίοι δουλεύουν ανασφάλιστοι και εκτελούν άκρως επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ