Παρασκευή 29 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Δύο Ελληνες ναυτικοί τραυματίστηκαν από έκρηξη σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο

Συνεχώς από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη οι ναυτεργάτες για τα κέρδη των εφοπλιστών

Εκρηξη σημειώθηκε σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά, το M/V VYSSOS, την Τετάρτη, στη θαλάσσια περιοχή του Δούναβη, στη Μαύρη Θάλασσα, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τριών ναυτικών, εκ των οποίων δύο Ελληνες. Η αιτία της έκρηξης ως χτες βράδυ δεν είχε διευκρινιστεί, με τις πληροφορίες από τις ουκρανικές αρχές να κάνουν λόγο για χτύπημα σε νάρκη, ενώ ανοιχτό ήταν το ενδεχόμενο και για κάποιο χτύπημα με μη επανδρωμένο σκάφος.

Το πλοίο κατευθυνόταν για να φορτώσει σιτηρά στο ουκρανικό λιμάνι Ισμαήλ του Δούναβη, σε μια περιοχή που έχει καταστεί ένα από τα πιο καυτά μέτωπα της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης μεταξύ ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και Ρωσίας στην Ουκρανία, ιδιαίτερα μετά την αποχώρηση της Μόσχας από τη συμφωνία για την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών μέσω Μαύρης Θάλασσας και τη δημιουργία ενός «εξαγωγικού διαδρόμου» από το Κίεβο, μέσω Δούναβη και κοντά στα παράλια της δυτικής Μαύρης Θάλασσας.

Ο επικεφαλής της Περιφερειακής Εισαγγελίας της Οδησσού δήλωσε ότι ένας ναυτικός νοσηλεύεται στην πόλη Ισμαήλ. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας, το πλοίο είχε πλήρωμα 18 άτομα, ανάμεσά τους ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος που είναι Ελληνες και έχουν τραυματιστεί ελαφρά, ενώ δεν αναφέρονται τα αίτια της έκρηξης. Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο σοβαρά τραυματισμένος ναυτεργάτης είναι Αιγύπτιος.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ακόμη ένα χτύπημα σε εμπορικό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα, όπου έχει ενταθεί η ιμπεριαλιστική σύγκρουση.

Το παραπάνω είναι ακόμη ένα περιστατικό που αναδεικνύει τους κινδύνους για τους ναυτεργάτες που συχνά - πυκνά πλέουν σε εμπόλεμες ζώνες όταν αυτό απαιτούν τα κέρδη των εφοπλιστών.

Θυμίζουμε πως τον Νοέμβρη, εμπορικό πλοίο κυπριακών συμφερόντων με σημαία Λιβερίας είχε χτυπηθεί από ρωσικό πύραυλο κατά την είσοδό του στο λιμάνι της Οδησσού στη Μαύρη Θάλασσα, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο καπετάνιος και να τραυματιστούν τρία μέλη του πληρώματος και ένας λιμενικός.

Πλάι στα χτυπήματα, λόγω νάρκης ή από πυραυλικές επιθέσεις, χαρακτηριστικά είναι και τα περιστατικά με εγκλωβισμούς τουλάχιστον 331 ναυτεργατών, μεταξύ τους και Ελληνες, σε πλοία ελληνικών συμφερόντων στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσας, στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία.

Αντίστοιχο παράδειγμα είναι, το 2022, η κράτηση δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων στον Περσικό Κόλπο από το Ιράν. Συγκεκριμένα, τα «Delta Poseidon» και «Prudent Warrior» κρατήθηκαν ως αντίποινα για την κατάσχεση πετρελαίου στην Ελλάδα από το δεξαμενόπλοιο «Lana», ιρανικών συμφερόντων, μετά από υπόδειξη των ΗΠΑ. Τελικά, μετά από δικαστική απόφαση το φορτίο πετρελαίου επέστρεψε στο δεξαμενόπλοιο «Lana» και έτσι άνοιξε ο δρόμος για τον επαναπατρισμό των πληρωμάτων, που ήταν εγκλωβισμένα για περίπου 4 μήνες στον Περσικό Κόλπο.

Παρόμοια κατάσταση ομηρίας, ως αντίποινα για κατασχέσεις φορτίων πετρελαίου από τις ΗΠΑ, είχε διαμορφωθεί τον περασμένο Μάη στο επίσης ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Niovi», στα Στενά του Ορμούζ.

Ανάλογες εμπόλεμες συνθήκες έχουν διαμορφωθεί πλέον και στη θαλάσσια περιοχή της Γάζας, ενώ με βάση τις εξελίξεις «φουρτουνιάζει» και η Ερυθρά Θάλασσα, όπου πληθαίνουν οι κίνδυνοι για τα πληρώματα σε ακόμη ένα σημείο του χάρτη.

Ολο το θέμα αξιοποιείται βέβαια και από τη σκοπιά της κυβέρνησης ως πρόσχημα για βάθεμα της εμπλοκής, καθώς ενώ ρίχνουν λάδι στη φωτιά του πολέμου, κλιμακώνοντας τους κινδύνους για τα πληρώματα, σπεύδουν μετά να παρουσιάσουν ως... επιβεβλημένη την αποστολή επιπλέον στρατιωτικών δυνάμεων, τάχα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Διόλου τυχαία, ο Ζελένσκι, στην επίσκεψή του τον Αύγουστο στην Αθήνα και στις συνεννοήσεις του τότε με τον Μητσοτάκη, ζήτησε βοήθεια μεταξύ άλλων και για την «άμυνα της παρευξείνιας περιοχής», ενώ προηγούμενα, τον Απρίλη, στην επίσκεψή του στην Αθήνα, ο τότε υπουργός Αμυνας της Ουκρανίας, Ολ. Ρέζνικοφ, ζήτησε από την κυβέρνηση «τη στήριξή σας για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του ουκρανικού Ναυτικού, ξεκινώντας από τη διαδικασία αποναρκοθέτησης», επικαλούμενος την ανάγκη «εδραίωσης του καθεστώτος ασφαλείας στη Μαύρη και την Αζοφική Θάλασσα, καθώς άπτεται της ελεύθερης ναυσιπλοΐας». Μια τοποθέτηση που συνεπάγεται ανάπτυξη μονάδων του στόλου και προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού μια ανάσα από τις ρωσικές βάσεις στην περιοχή.

Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ: Στην «αρένα» του εφοπλιστικού κέρδους θυσιάζεται η ασφάλεια των ναυτεργατών

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωσή της για το περιστατικό η ΤΟ Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ σημειώνει: «Το πολεμικό χτύπημα που δέχτηκε το M/V VYSSOS με σημαία Παναμά, της ναυτιλιακής εταιρείας NAVA SHIPPING, που έπλεε στη Μαύρη Θάλασσα με προορισμό το λιμάνι Ισμαήλ της Ουκρανίας επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους τεράστιους κινδύνους της ζωής των ναυτεργατών σε εμπόλεμες περιοχές.

Αποδεικνύεται με τραγικό τρόπο πως στην "αρένα" του εφοπλιστικού κέρδους, πρώτα και κύρια θυσιάζεται η ασφάλεια, αρκετές φορές και η ίδια η ζωή των εργαζομένων στα πλοία. Οι ανά τον κόσμο ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις αποτελούν "χρυσωρυχείο" για τους εφοπλιστές, που βλέπουν τεράστιες ευκαιρίες για κερδοφορία.

Οι 3 τραυματίες, 2 Ελληνες και 1 Αιγύπτιος, έρχονται να προστεθούν στον μακρύ κατάλογο με θύματα ναυτεργάτες, για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές ακόμα και σε συνθήκες πολέμου.

Πρόσφατη είναι η ρουκέτα που δέχτηκε το M/V KMAX RULER της ναυτιλιακής εταιρείας CYPRUS SEA LINES, με 1 νεκρό και 3 τραυματίες.

Οι δρόμοι θαλάσσιου εμπορίου έχουν καταντήσει ναρκοπέδια, στα πλαίσια των ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων. Σχεδόν κάθε μέρα καταγράφεται και ένα περιστατικό επίθεσης, όπου θα κινδυνέψει να χαθεί ή στο τέλος θα χαθεί και μια ζωή.

Οι εφοπλιστές δεν διστάζουν να στέλνουν τα πλοία στην πυρά του πολέμου και όχι από εναλλακτικές διαδρομές, γνωρίζοντας ότι ακόμα και σε ολική καταστροφή του πλοίου υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη.

Παράλληλα, η όποια συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στα πλαίσια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ δημιουργεί κινδύνους, στοχοποιεί περαιτέρω λαούς, πλοία, εγκαταστάσεις.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες! Επιβάλλεται να λάβει άμεσα μέτρα για την ασφάλεια των Ελλήνων ναυτεργατών. Κάθε ναυτεργάτης/τρια που μπαρκάρει για να βγάλει ένα κομμάτι ψωμί, να γυρίζει ακέραιος στους ανθρώπους του!

Κανένα εμπορικό πλοίο σε εμπόλεμη ζώνη.

Αμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τις πολεμικές επιχειρήσεις».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ετοιμάζονται να στείλουν επιβατηγά πλοία σε Ισραήλ και Γάζα(2023-11-03 00:00:00.0)
Τον ασφαλή επαναπατρισμό των ναυτεργατών απαιτούν τα σωματεία(2023-05-05 00:00:00.0)
Σε κίνδυνο Ελληνες ναυτικοί σε Ουκρανία και Μαύρη Θάλασσα(2022-02-28 00:00:00.0)
Το «μοντέλο ανάπτυξης» της ελληνικής ναυτιλίας(2017-07-12 00:00:00.0)
Αγνοούμενος ο ανθυποπλοίαρχος(2004-03-23 00:00:00.0)
Στόλος από «σαπάκια»(2000-07-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ