Παρασκευή 24 Ιούνη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Ενας και δύο μισθοί για ταξίδι με επιστροφή

Τη στιγμή που οι συνεχείς ανατιμήσεις, στο ρεύμα, στα καύσιμα, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, έχουν βάλει φωτιά στο λαϊκό εισόδημα, νέες αυξήσεις, που ξεπερνούν ακόμα και το 8%, επιβάλλουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την 1η Ιούλη, μετατρέποντας πια σε «άπιαστο όνειρο» έστω και ολιγοήμερη ξεκούραση σε ένα νησί, για τις λαϊκές οικογένειες, και σε κόλαση τη ζωή των νησιωτών. Πρόκειται για την 4η κατά σειρά αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από τον περασμένο Αύγουστο!

Ενδεικτικά:

- Από Πειραιά για Ικαρία το 8ωρο ταξίδι στο κατάστρωμα (την πλαστική καρέκλα) από τα 39,50 ευρώ που ήταν τον περσινό Αύγουστο, τον Δεκέμβρη πήγε στα 45 ευρώ, το πρώτο 10ήμερο του Μάη στα 52 ευρώ, αρχές Ιούνη στα 54 και από 1η Ιούλη εκτοξεύεται πλέον στα 58,50 ευρώ! Δηλαδή, μία 4μελής οικογένεια για να πάει και να γυρίσει στην Ικαρία χωρίς αυτοκίνητο (το οποίο από 114 που είναι τώρα θα πάει στα 122 ευρώ), θα πρέπει να δώσει 468 ευρώ.

- Αντίστοιχα από Πειραιά για Σάμο το περίπου 12ωρο ταξίδι στην πλαστική καρέκλα πέρσι τον Αύγουστο ήταν 49 ευρώ, τον Δεκέμβρη 57 ευρώ, πήγε στα 69 ευρώ και τώρα έφτασε στα 74 ευρώ! Με άλλα λόγια, μία 4μελής οικογένεια για πηγαινέλα, χωρίς αυτοκίνητο, θα πρέπει να καταβάλει 565 ευρώ!

- Για Πάρο από 41 ευρώ που κόστιζε το ακτοπλοϊκό εισιτήριο της οικονομικής θέσης τον Αύγουστο πήγε στα 43,50 ευρώ, στη συνέχεια στα 44,50 ευρώ, τώρα έφτασε ...αισίως τα 50 ευρώ. Η τελευταία αύξηση είναι 13,4%, ενώ η συνολική από τον Αύγουστο 21,95.

- Για Ρόδο (πάντα μιλάμε για το κατάστρωμα) από τα 68,50 ευρώ τον περσινό Αύγουστο, τον Ιούνη μετά τις τρεις αυξήσεις έφτασε τα 86,50 ευρώ, για να πάει από 1η Ιούλη στα 91 ευρώ! Η τελευταία αύξηση είναι 5,2%, ενώ από τον Αύγουστο η αύξηση είναι 32,84%. Το κόστος για μία 4μελή οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο να πάει και να γυρίσει από τη Ρόδο θα πρέπει να πληρώσει μόνο σε εισιτήρια 728 ευρώ!

- Από Πειραιά για Σύρο, που είναι ένα από τα πιο κοντινά νησιά, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί πόση θα είναι η αύξηση, όμως αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 38 ευρώ πέρσι τον Αύγουστο πήγε στα 47 ευρώ (αύξηση 23,68% ευρώ). Το αυτοκίνητο από τα 78 πήγε στα 95,50 ευρώ (αύξηση 22,4%). Δηλαδή μία 4μελής οικογένεια πριν έρθουν οι νέες αυξήσεις, για να πάει και να γυρίσει στη Σύρο, που είναι «δίπλα», χρειάζεται 376 ευρώ. Αν σκεφτεί να πάρει και αυτοκίνητο τότε ο μισθός δεν φτάνει αφού θα χρειαστεί 567 ευρώ!

Και ενώ οι απανωτές αυξήσεις που βάζουν οι εφοπλιστές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυριολεκτικά ζαλίζουν, η κυβέρνηση, την ώρα που πετάει μερικά ψίχουλα και αυτά όχι σε όλους τους εργαζόμενους ως τάχα στήριξη, για τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις του υπουργού Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη, και του υφυπουργού, Κ. Κατσαφάδου, στη Βουλή, ετοιμάζει και νέο πακτωλό εκατομμυρίων για επιβράβευση.

Ετοιμάζονται πακέτα από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα «Νέαρχος» για την ανανέωση του στόλου τους στο όνομα της «πράσινης μετάβασης», το ακριβές ποσό των οποίων δεν έχει ανακοινωθεί, πάντως οι εφοπλιστές ζητάνε κοντά στα 3 δισ.

Στο μεταξύ, ήδη η κυβέρνηση τους έχει δώσει 85 εκατ. ευρώ ως στήριξη από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, χώρια τα προηγούμενα, ενώ και για τη νέα δρομολογιακή περίοδο τους έχει ήδη εξασφαλίσει άλλα 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των «άγονων γραμμών». Αντίστοιχο κονδύλι για τις «άγονες γραμμές» είχαν εισπράξει οι εφοπλιστές και πέρσι. Στα ποσά αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται βέβαια τα πάνω από 90 εκατ. ευρώ που τσέπωσαν οι εφοπλιστές ως στήριξη για την πανδημία - καθώς η κυβέρνηση τους είχε εντάξει στις επιχειρήσεις που επλήγησαν - κ.λπ. Συνολικά δηλαδή πάνω από 300 εκατομμύρια... και έπεται συνέχεια.

Οσο για το πόσο αναξιοπαθούντες είναι οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, τα οικονομικά στοιχεία τους για το 2021 μιλάνε από μόνα τους.

Συγκεκριμένα, το 2021, πριν από τις αυξήσεις που ξεκίνησαν από τον Δεκέμβρη στα εισιτήρια, η «Attica» (έχει συγχωνεύσει την «Blue Star» και άλλες) είχε αύξηση κερδών κατά 4%, στα 41,96 εκατ. από 40,39 εκατ. ευρώ το 2020. Η ΑΝΕΚ κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 15%, στα 17 εκατ. έναντι 14,8 εκατ. το 2020. Οσο για τον όμιλο «Γκριμάλντι», που έχει συγχωνεύσει τις «Μινωικές Γραμμές», ο τζίρος του ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ και τώρα η εταιρεία εμφανίζεται να διεκδικεί και τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου, στη διαδικασία της παραπέρα ιδιωτικοποίησής τους.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ