Σάββατο 26 Σεπτέμβρη 2020 - Κυριακή 27 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Με ευθύνη της κυβέρνησης παραμένουν «υγειονομικές βόμβες»

Δραματική παραμένει η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες με ευθύνη της κυβέρνησης και όλων των προκατόχων της έχουν μετατραπεί εν μέσω πανδημίας σε «υγειονομικές βόμβες», λόγω του μεγάλου συνωστισμού που παρατηρείται καθημερινά, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.

Και τη βδομάδα που πέρασε, κατά την οποία ξεκίνησαν να εφαρμόζονται νέα περιοριστικά μέτρα στην Αττική, οι εργαζόμενοι για να πάνε και να γυρίσουν από τις δουλειές τους συνέχισαν να στοιβάζονται σαν σαρδέλες στα οχήματα.

Ο συνωστισμός προκαλείται λόγω των αραιών δρομολογίων, με αποτέλεσμα να καταγράφονται τεράστιοι χρόνοι αναμονής, που φτάνουν ακόμα και τα 13 λεπτά σε μέσα σταθερής τροχιάς, σε ώρα αιχμής!

Η έλλειψη προσωπικού, οχημάτων και ανταλλακτικών που σήμερα στέκουν εμπόδιο στην πύκνωση των δρομολογίων είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, με «πυξίδα» τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Εμπαιγμός και παραπέρα εμπορευματοποίηση

Αυτήν την κατάσταση προσπαθεί να κουκουλώσει η κυβέρνηση με θράσος. Χωρίς να έχει κάνει τίποτα εδώ και 7 ολόκληρους μήνες, από την εμφάνιση της πανδημίας στη χώρα μέχρι σήμερα, προκαλεί το λαό με δηλώσεις όπως αυτή του υφυπουργού Ανάπτυξης, Ν. Παπαθανάση, ότι... «η αλλαγή των χρονοαποστάσεων δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη»! Αντίστοιχα προκλητική ήταν και η ανακοίνωση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ ότι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια οφείλονται σε οργανωμένο σχέδιο βανδαλισμού των συρμών, εξαιτίας του οποίου αποσύρονται για επισκευή...

Η αφίσα και τα αυτοκόλλητα του ΠΑΜΕ θα αναρτηθούν σε χώρους δουλειάς, στάσεις και γειτονιές
Η αφίσα και τα αυτοκόλλητα του ΠΑΜΕ θα αναρτηθούν σε χώρους δουλειάς, στάσεις και γειτονιές
Την Πέμπτη 24/9, μέσα και από το διάγγελμα Μητσοτάκη, η κυβέρνηση ανακοίνωσε για πολλοστή φορά ότι θα αυξήσει τον αριθμό των λεωφορείων.

Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι η κυβέρνηση αντί να λύσει τα προβλήματα με πρόσληψη προσωπικού, αγορά νέων οχημάτων και ανταλλακτικών, τα αξιοποιεί για να προωθήσει την παραπέρα εμπορευματοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με την άμεση εμπλοκή των ιδιωτών μέσω ΣΔΙΤ και μίσθωσης οχημάτων από ιδιωτικές επιχειρήσεις (leasing). Εμφανίζει δηλαδή την αιτία των προβλημάτων σαν τη «λύση» τους!

Στο πλαίσιο αυτό, την περασμένη Πέμπτη αναρτήθηκε ο διαγωνισμός της ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες - λεωφορεία και τρόλεϊ) για τη μίσθωση, για τρία χρόνια, 200 οχημάτων από ιδιώτες οι οποίοι αναλαμβάνουν και την τεχνική υποστήριξη. Ενα από τα επόμενα βήματα είναι η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, για ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση (θα τους παρέχουν τα ΚΤΕΛ).

Τα εν λόγω μέτρα βέβαια δεν προέκυψαν από την πανδημία ούτε αφορούν την αναγκαία πύκνωση δρομολογίων:

-- Η μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτών στις συγκοινωνίες είναι δρομολογημένη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, με νόμους του ΠΑΣΟΚ (3920/2011), του ΣΥΡΙΖΑ (4568/2018) και τον περασμένο Φλεβάρη της σημερινής κυβέρνησης ΝΔ (4663/2020).

-- Αν πράγματι η κυβέρνηση ήθελε να καλύψει άμεσα τις ανάγκες σε οχήματα για να πυκνώσει τα δρομολόγια, τότε θα προχωρούσε στην επισκευή οχημάτων που διαθέτει ήδη η ΟΣΥ. Σύμφωνα με συνδικαλιστές, 180 οχήματα με μικρές βλάβες θα μπορούσαν να επισκευαστούν και να δοθούν στην κυκλοφορία σε μια βδομάδα και άλλα 200 οχήματα με πιο βαριές βλάβες σε ένα μήνα! Επομένως, σε ένα μήνα περίπου 400 οχήματα της ΟΣΥ θα μπορούσαν να μπουν στην κυκλοφορία, με την προϋπόθεση βέβαια ότι η κυβέρνηση θα έκανε προσλήψεις, καταρχάς οδηγών.

Αντί γι' αυτό, προχωρά στη «λύση» των διαγωνισμών που είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν και επομένως είναι άγνωστο πότε θα δοθούν τα οχήματα στην κυκλοφορία (το πιθανότερο το 2021).

Σε ό,τι αφορά την άμεση εμπλοκή ιδιωτών, να σημειωθεί πως εκτός από οχήματα, όπως αναφέραμε, θα παρέχουν και προσωπικό, πιο φθηνό και με πολύ λιγότερα δικαιώματα από το προσωπικό της ΟΣΥ. Γι' αυτό έχει φροντίσει η ίδια η κυβέρνηση, καταργώντας τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού στα ΚΤΕΛ, τον οποίο διαμόρφωνε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Στη θέση του ανέθεσε στους μετόχους των ΚΤΕΛ να φτιάχνουν εσωτερικούς κανονισμούς χωρίς κανέναν περιορισμό, οδηγώντας στη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας.

Τέλος, ο ισχυρισμός του πρωθυπουργού στο τελευταίο διάγγελμά του ότι από πέρυσι έχουν προστεθεί 250 λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής διαψεύδεται από συνδικαλιστές. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι παρέλαβε 850 οχήματα σε κυκλοφορία και τώρα είναι 1.100. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και τα 1.100 θα ήταν πολύ πίσω από τις ανάγκες, ωστόσο οι συνδικαλιστές τονίζουν πως μετά βίας κυκλοφορούν 950 οχήματα το πολύ.

Νέες παρεμβάσεις από το ΠΑΜΕ

Το ΠΑΜΕ, καταγγέλλοντας τα παραπάνω, απαιτεί από την κυβέρνηση «να σταματήσει να δείχνει με το δάχτυλο τους νέους και τους εργαζόμενους, να τελειώνει το παραμύθι της "ατομικής ευθύνης" και να πάρει εδώ και τώρα άμεσα μέτρα πρόληψης και προστασίας τόσο για τους επιβάτες που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τους όσο και για τους εργαζόμενους του κλάδου που υποφέρουν».

Ζητά να αυξηθούν τώρα τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ιδίως τις ώρες αιχμής. Εδώ και τώρα να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα. Επισκευή και ανανέωση του στόλου με αγορά οχημάτων για να καλύψουν τις ανάγκες σε όλη τη χώρα. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Επίταξη των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών μέσων για την ικανοποίηση έκτακτων αναγκών στη μεταφορά.

Συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις του, το ΠΑΜΕ κυκλοφόρησε σχετικό σατιρικό βίντεο στο διαδίκτυο, ενώ επίσης τύπωσε αφίσα και αυτοκόλλητα, προβάλλοντας την ανάγκη για «αποκλειστικά δημόσια συγκοινωνία με περισσότερα οχήματα και οδηγούς», τα οποία θα αναρτηθούν στους χώρους δουλειάς των συγκοινωνιών, σε σταθμούς, στάσεις και γειτονιές.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org