Σάββατο 26 Σεπτέμβρη 2020 - Κυριακή 27 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται δωρεάν από τα ΜΜΕ

Επανακατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Νέο μποναμά στους επιχειρηματικούς ομίλους των ΜΜΕ ετοιμάζει η κυβέρνηση

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή, για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα ακριβώς τριών μηνών, την τροπολογία που προβλέπει αφενός τη δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση από όλα τα ΜΜΕ μηνυμάτων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας, αφετέρου την εξασφάλιση πλήρους διαφάνειας στις δαπάνες προς τα ΜΜΕ για την προβολή υπουργείων, φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα και πρώην ΔΕΚΟ, καθώς και τις σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση παραβιάσεων.

Η ίδια τροπολογία είχε κατατεθεί από το ΚΚΕ στη Βουλή και στις 25 Ιούνη, αλλά τόσο η κυβέρνηση όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, που τάχα κόπτονται για τη «διαφάνεια», την είχαν απορρίψει «πανηγυρικά». Η τροπολογία κατατέθηκε ξανά σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που προβλέπει «επείγουσες ρυθμίσεις» για τους πληγέντες του κυκλώνα «Ιανός» και την αντιμετώπιση συνεπειών της πανδημίας.

Με το νομοσχέδιο αυτό, η κυβέρνηση από τη μία πετάει μερικά επιδόματα - ψίχουλα για να ξεγελάσει τους πλημμυροπαθείς του «Ιανού», που έζησαν με δραματικό τρόπο την έλλειψη ακόμα και των πιο στοιχειωδών μέτρων αντιπλημμυρικής θωράκισης, και από την άλλη έρχεται να ξαναμοιράσει «ζεστό χρήμα» εκατομμυρίων στους επιχειρηματικούς ομίλους των ΜΜΕ για την προβολή μηνυμάτων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας από την πανδημία.

Οπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, «το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει τονίσει ότι τα μηνύματα που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας, ειδικά με την αντιμετώπιση μιας πανδημίας, θα πρέπει να μεταδίδονται και να καταχωρούνται σε όλα τα ΜΜΕ (ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά και έντυπα) εντελώς δωρεάν και όχι με όρους διαφημιστικής καμπάνιας.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όπου για την προβολή των υπουργείων, των φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα και των πρώην ΔΕΚΟ (που αναφέρονται ως "Αναθέτουσες Αρχές"), χρειάζεται να υπάρξει δαπάνη προς τα ΜΜΕ για τη διαφήμιση, αυτή θα πρέπει να γίνεται με όρους πλήρους διαφάνειας και με αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς απαράδεκτους αποκλεισμούς και χωρίς επιδότηση ανύπαρκτων μέσων, γιατί αλλιώς η υπόθεση παραπέμπει σε συναλλαγή.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει τεράστια ευθύνη, καθώς μετά την καταβολή των είκοσι (20) εκατομμυρίων ευρώ προς τα διάφορα ΜΜΕ για την προβολή μηνυμάτων που αφορούσαν την πρώτη φάση της πανδημίας και που είχαν ευθέως να κάνουν με την προστασία της δημόσιας υγείας, με το παρόν νομοσχέδιο προετοιμάζει νέες παροχές στα ΜΜΕ. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν αθωώνει προηγούμενες κυβερνήσεις που ακολούθησαν παρόμοιες πρακτικές και αξιοποίησαν ίδια μέσα. Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει την παρούσα τροπολογία».

Τι προβλέπει η τροπολογία

Α) Ορίζεται ρητά και ξεκάθαρα ότι μηνύματα του υπουργείου Υγείας ή άλλων φορέων του Δημοσίου, που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας (πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών, πανδημιών, εμβολιασμοί κ.λπ.), μεταδίδονται και καταχωρούνται από όλα τα ΜΜΕ (όπως ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, εφημερίδες, περιοδικά) υποχρεωτικά και εντελώς δωρεάν.

Β) Ορίζεται ότι κάθε είδους διαφημιστική δαπάνη για την προβολή του έργου ή των υπηρεσιών των υπουργείων, δημοσίων υπηρεσιών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων που ανήκουν στο λεγόμενο ευρύτερο δημόσιο τομέα και των πρώην ΔΕΚΟ, καθώς και των θυγατρικών αυτών των νομικών προσώπων, θα πρέπει να δημοσιεύεται αναλυτικά, ανά ποσό και ανά ΜΜΕ, άμεσα, μέσα σε δέκα (10) μέρες από την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και να παραδίδεται σε αναλυτική κατάσταση στην Αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Και τούτο για να είναι απολύτως γνωστό και διαφανές ποιο ΜΜΕ πήρε κρατική διαφήμιση και τι ποσό εισέπραξε για τη διαφημιστική καμπάνια.

Γ) Για την επιλογή των ΜΜΕ που αναλαμβάνουν την προβολή και καταχώρηση των σχετικών μηνυμάτων, ακολουθούνται αποκλειστικά αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, που θα καθορίσει ειδική νομοθεσία.

Δ) Για να καθίσταται ουσιαστικά εφαρμόσιμη η πιο πάνω ρύθμιση για τη δημοσιότητα και διαφάνεια της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, ορίζεται ότι αν δεν τηρηθούν οι πιο πάνω όροι, τότε ως κύρωση προβλέπεται η ακύρωση των σχετικών συμβάσεων και η αναζήτηση των ποσών που τυχόν καταβλήθηκαν στα ΜΜΕ.

Ε) Επιπλέον, η παράλειψη της δημοσιότητας και της διαφάνειας στην κατανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, καθώς και η αποφυγή της αναζήτησης των ποσών που καταβλήθηκαν σε περίπτωση ακύρωσης των σχετικών συμβάσεων, συνεπάγεται και την ποινική δίωξη των υπαιτίων φυσικών προσώπων και την απειλή σε βάρος τους ποινής φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος.

ΣΤ) Τέλος, προβλέπεται η κατάθεση στοιχείων για το πώς ξοδεύτηκαν τα χρήματα του ελληνικού λαού τα τελευταία τουλάχιστον δέκα (10) χρόνια για την προώθηση της κρατικής διαφήμισης. Δίνεται προθεσμία τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας, σε όλες τις «Αναθέτουσες αρχές» (υπουργεία, ΝΠΔΔ κ.λπ.) να δώσουν για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αναλυτικός κατάλογος των ποσών που κατέβαλαν και ανά μέσο ενημέρωσης, για τη διαφημιστική προβολή τους, τα τελευταία δέκα (10) έτη, όπως επίσης και να κατατεθούν τα στοιχεία αυτά στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Η παραβίαση των πιο πάνω υποχρεώσεων συνεπάγεται για τους υπευθύνους την ποινική τους δίωξη και την απειλή σε βάρος τους ποινής φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ