Παρασκευή 13 Μάρτη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Κανένα μέτρο προστασίας για την υγεία ναυτεργατών και επιβατών

Αποκαλυπτικά όσα συνέβησαν με το πλοίο «BLUE STAR MYKONOΣ»

Eurokinissi

Τον άμεσο κίνδυνο για την υγεία τους που διατρέχουν ναυτεργάτες και επιβάτες, με ό,τι σημαίνει αυτό συνολικά για τη δημόσια υγεία, από τη στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας που δεν φροντίζουν για τη λήψη ακόμα και των πιο στοιχειωδών μέτρων πρόληψης και προστασίας στα καράβια, για να μη θιχτεί η κερδοφορία των εφοπλιστών, επιβεβαίωσαν τα όσα συνέβησαν στο επιβατηγό ακτοπλοϊκό πλοίο «BLUE STAR MYKONOΣ».

Το πλοίο απέπλευσε Τρίτη απόγευμα από το λιμάνι του Πειραιά, για να εκτελέσει το δρομολόγιο Σύρο, Μύκονο, Ικαρία, Φούρνοι, Σάμο (Καρλόβασι - Βαθύ), Χίο, Μυτιλήνη, Αγ. Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα και επιστροφή. Στο τελευταίο λιμάνι, αυτό της Καβάλας αποβιβάστηκε επίκουρος του πλοίου για νοσηλεία στο νοσοκομείο, επειδή είχε υψηλό πυρετό και θεωρήθηκε ύποπτο κρούσμα κορονοϊού. Με ευθύνη της εταιρείας και του υπουργείου Ναυτιλίας, ωστόσο, το πλοίο αποβίβασε και επιβίβασε κανονικά επιβάτες και απέπλευσε για τη Λήμνο. Εκεί πια έμεινε σε καραντίνα με 341 επιβάτες και 77 ναυτεργάτες πλήρωμα, με απόφαση που εξέδωσε ο ΕΟΔΥ όταν το πλοίο ήταν εν πλω. Η καραντίνα έληξε χτες το μεσημέρι, όταν ο ναυτεργάτης διαγνώστηκε αρνητικός στον ιό.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, επισημαίνουν ότι το περιστατικό ανέδειξε τις ευθύνες κυβέρνησης και υπουργείου, επιβεβαιώνοντας τις μέχρι τώρα καταγγελίες τους για πλήρη έλλειψη μέτρων προστασίας των ναυτεργατών. Τονίζουν ότι αντί να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου στην Καβάλα, προκειμένου «να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να μην εκτεθούν σε τυχόν κινδύνους ανθρώπινες ζωές» επιβατών και ναυτεργατών, δόθηκε άδεια απόπλου.

Σημειώνουν ακόμα ότι «πληροφορίες αναφέρουν ότι οι έλεγχοι και τα μέτρα πρόληψης στα ακτοπλοϊκά και ιδιαίτερα στα καράβια των γραμμών Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ιταλία δεν είναι αντίστοιχες των εξελίξεων, είναι χαρακτηριστικό ότι δεν διαθέτουν γιατρό και με δεδομένο την κατάσταση που επικρατεί στην Ιταλία».

Τα σωματεία επαναλαμβάνουν τις ευθύνες εφοπλιστών - κυβέρνησης και απαιτούν άμεση συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας.

Παρέμβαση της Μ. Κομνηνάκα

Αναφορά στο περιστατικό έκανε και η βουλευτής του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, παρεμβαίνοντας σε Επιτροπή της Βουλής όπου συζητείται νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Οπως σημείωσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας, «δεν μπορεί η αποτροπή της πανδημίας να γίνεται επαφιόμενη στην ατομική ευθύνη των πολιτών και πολύ περισσότερο των επιχειρηματιών που δεν λογαριάζουν τίποτα μπροστά στο κέρδος». Σημείωσε ότι στο πλοίο οι περισσότεροι επιβάτες ήταν φοιτητές, «που έφευγαν από τα πανεπιστήμια για να γυρίσουν στα σπίτια τους» και πως «οι πρώτοι επιβάτες που αποβιβάστηκαν στη Λήμνο δεν γνώριζαν την ύπαρξη του ύποπτου κρούσματος. Καταλαβαίνετε ότι τρομάζει πραγματικά η διασπορά που θα μπορούσε να συμβεί».

Αδιαφορία των αρχών στο αίτημα για ελέγχους καταγγέλλει το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής

Στο μεταξύ, με πλήρη αδιαφορία αντιμετωπίζουν κυβέρνηση και αρμόδιες υπηρεσίες (υπουργεία, υγειονομικές αρχές, Περιφέρεια κ.λπ.) το αίτημα του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών για διενέργεια ελέγχου σε πλοίο που έχει καταπλεύσει στο Πέραμα από την Ιταλία.

Το πλοίο «Rigel II», της εταιρείας «Ventouris Ferries», βρίσκεται από την περασμένη Τρίτη στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όπου εργάζονται εκατοντάδες μεταλλεργάτες. Μάλιστα, παρά το αίτημα των σωματείων για ελέγχους, έχουν εκδοθεί άδειες για εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

«Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης οι Λιμενικές Αρχές, προφανώς μετά από εντολή της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας, αρνούνται να αναστείλουν τις άδειες μέχρι την πραγματοποίηση ελέγχου στο πλοίο, κάτι που, όπως είναι προφανές, θέτει σε κίνδυνο την υγεία των εκατοντάδων εργαζομένων σε άλλα επισκευαζόμενα πλοία, αλλά και των πληρωμάτων τους και κατ' επέκταση των κατοίκων των γύρω περιοχών», σημειώνουν τα σωματεία. Σχολιάζουν ακόμα πως η Περιφέρεια Αττικής και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας αρκέστηκε αντί άλλης απάντησης να τους κοινοποιήσει τη γενική οδηγία του ΕΟΔΥ, που αφορά πληρώματα πλοίων σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος εν πλω...

Με νέο τους έγγραφο προς τα αρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες, καθώς και την Εισαγγελία Πειραιά, τα σωματεία ζητούν «με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την ανάληψη όλων των απαραίτητων ενεργειών από την πλευρά της κυβέρνησης και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών για τον έλεγχο του συγκεκριμένου πλοίου αλλά και όσων καταπλέουν από διάφορα λιμάνια και κυρίως από την Ιταλία, όπου σε καθημερινή βάση εκτελούνται δρομολόγια, εφόσον και επίσημα ανακοινώθηκε πανδημία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επικίνδυνη κατάσταση(2015-02-03 00:00:00.0)
Συνδικαλιστική παρέμβαση σε επιβατηγά πλοία(2014-08-26 00:00:00.0)
Χωρίς βαπόρια το βόρειο Αιγαίο(2013-07-02 00:00:00.0)
Παραβιάζουν συμβάσεις και κανόνες ασφαλείας(2008-07-15 00:00:00.0)
Ταλαιπωρία από καθυστερήσεις και βλάβες(2007-08-21 00:00:00.0)
Τίποτα δε διδάχθηκαν!(1997-01-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ