Τρίτη 29 Γενάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Περιοδεία του Σ. Ζαριανόπουλου στην έδρα της «Εγνατίας»

Στην έδρα της «Εγνατία ΑΕ», κατασκευάστριας και διαχειρίστριας της Εγνατίας Οδού, περιόδευσε χτες κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Σωτήρη Ζαριανόπουλο, ευρωβουλευτή και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Συναντήθηκε με το ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων, τον πρόεδρο της εταιρείας και τους εργαζόμενους.

Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ και εξυπηρετώντας άμεσα τα συμφέροντα εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων, παραδίδει και την Εγνατία οδό, τη διαχείριση και τα κέρδη της, στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Μέσα από τις συναντήσεις με τους εργαζόμενους αναδείχθηκε η ανησυχία τους για την τύχη της εταιρείας και των θέσεων εργασίας τους μετά την απόφαση του υπουργείου Υποδομών να τους καλέσει - εκβιάσει να δηλώσουν τη βούλησή τους να φύγουν από την εταιρεία και να μεταταγούν σε υπηρεσίες, οργανισμούς και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, πολλές από τις οποίες βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης ή σχεδιάζουν δραστικούς περιορισμούς προσωπικού.

Μάλιστα, το βασικό επιχείρημα του υπουργείου για να εκβιαστούν οι εργαζόμενοι να δεχθούν να φύγουν από την εταιρεία, ώστε να κλείσει για να περάσει η διαχείριση στους ιδιώτες, είναι ότι «με τις μετατάξεις και την άρνηση υπογραφής του προϋπολογισμού της εταιρείας από το υπουργείο Υποδομών, προστατεύονται η εταιρεία και οι εργαζόμενοι, πιέζεται το ΤΑΙΠΕΔ». Δηλαδή, η κυβέρνηση κλείνει την εταιρεία και «εξαφανίζει» τους εργαζόμενους για να... προστατέψει και την εταιρεία και τους εργαζόμενους.

Ο Σ. Ζαριανόπουλος ενημέρωσε για τη σημασία που δίνουν η ΕΕ και το ΝΑΤΟ σε δίκτυα μεταφοράς όπως η Εγνατία Οδός, όχι μόνο για εμπορικούς σκοπούς, δηλαδή κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και για στρατιωτικούς λόγους, ως υποδομές μετακίνησης στρατιωτικών δυνάμεων και εξοπλισμού στην ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, που αποτελεί το κύριο μέρος του «μεντεσέ» της αμερικανοΝΑΤΟικής στρατηγικής στα Βαλκάνια.

Αναφέρθηκε στον αδυσώπητο ανταγωνισμό εταιρειών για την ανάληψη της διαχείρισης του έργου, με τεράστια, εξασφαλισμένα κέρδη από τα διόδια, τα οποία θα αυξάνονται. Τόνισε ότι σκοπός της «εξαφάνισης» των εργαζομένων είναι όχι μόνο η «ελάφρυνση» της παραχωρησιούχου εταιρείας από εργαζόμενους με σχετικά συγκροτημένα δικαιώματα και η αντικατάστασή τους από πάμφθηνο εργατικό και επιστημονικό προσωπικό, αλλά και η «εξαφάνιση» εκείνων των εργαζομένων που με τις γνώσεις και την πείρα τους έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν την ιδιωτική εταιρεία σε θέματα ασφάλειας των μετακινήσεων και του υπέρογκου κόστους που θα επιρρίψουν σε κράτος και μετακινούμενους.

Σημείωσε την ανάγκη να συνεχιστεί και να αναπτυχθεί ο αγώνας των εργαζομένων, να γίνει πλατιά ενημέρωση του λαού που χρυσοπληρώνει με διόδια τη χρήση του αυτοκινητόδρομου, σε κατεύθυνση συσπείρωσης και κοινής δράσης, με αίτημα - στόχο: Εγνατία Οδός αποκλειστικά δημόσια (ιδιοκτησία και διαχείριση). Να δυναμώσει ο αγώνας για κατάργηση όλων των διοδίων, να μπει τέλος τώρα στις διαδικασίες μετάταξης του προσωπικού με πλήρη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας με όλα τα κατακτημένα δικαιώματα.

Οπως είπε ο Σ. Ζαριανόπουλος, παρουσιάζοντας τη θέση του ΚΚΕ, «η εταιρεία σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές - κατασκευαστικές - ερευνητικές εταιρείες του Δημοσίου πρέπει να αποτελέσουν τη βάση συγκρότησης ενιαίου κρατικού φορέα κατασκευών, που μπορεί να ικανοποιήσει τις πιεστικές ανάγκες για κατασκευαστικά έργα για τις λαϊκές ανάγκες και τη συντήρησή τους (π.χ. σχολεία, νοσοκομεία κ.λπ.), αξιοποίησή τους για αντισεισμική, αντιπλημμυρική, αντιπυρική προστασία, εξασφαλίζοντας μόνιμη εργασία σε όλες τις ειδικότητες (εργαζομένων και επιστημόνων) που απασχολούνται σε κατασκευαστικά έργα και αντιμετωπίζουν την ανασφάλεια κάθε φορά που αυτά τελειώνουν».

Πρόσθεσε πως «κάτι τέτοιο, που απαντά σε άμεσες, πιεστικές ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, συνεπάγεται σύγκρουση με τον πυρήνα της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, του κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συνεπάγεται ένταση των αγώνων, κοινωνική συμμαχία και αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ στο κίνημα και στις εκλογές, παντού».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ