Τετάρτη 4 Απρίλη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Ανάπτυξη

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τον ταξικό - αντιλαϊκό χαρακτήρα της ανάπτυξης που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση ανέδειξε το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου κατά τη διάρκεια της διαδήλωσης που οργάνωσε το Σάββατο, με αφορμή το «αναπτυξιακό» συνέδριο της κυβέρνησης για την Ανατ. Αττική. Ενα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής, ιδιαίτερα του Λαυρίου, είναι η έλλειψη Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Τώρα, η κυβέρνηση δεσμεύεται να φτάσει ο Προαστιακός έως το Λαύριο και τη Ραφήνα. Τι δεν λέει; Οτι ο σχεδιασμός αυτός συνδέεται άμεσα με την προοπτική να αξιοποιηθούν παραπέρα τα λιμάνια των δύο αυτών πόλεων για τουριστικούς, εμπορικούς και άλλους σκοπούς, από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, γεγονός που προϋποθέτει την αμεσότερη και πληρέστερη σύνδεσή τους με την Αθήνα. Αλλωστε, οι κάτοικοι της περιοχής έχουν γνώση κι από το παρελθόν για το τι σημαίνει «ανάπτυξη» στην περιοχή τους, αφού τρένο λειτουργούσε στο Λαύριο για όσα χρόνια εξυπηρετούσε τη Γαλλική Εταιρεία, που εκμεταλλευόταν τα μεταλλεία. Μετά σταμάτησε, αν και ποτέ δεν έπαψε ποτέ η ανάγκη των κατοίκων της περιοχής να μετακινούνται φτηνά και τακτικά από και προς την Αθήνα. Αλλά ακόμα κι αν λειτουργήσει ο Προαστιακός, το κόστος της μετακίνησης προδιαγράφεται ήδη απαγορευτικό για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, αν σκεφτεί κανείς το τσουχτερό εισιτήριο που ισχύει για τις σημερινές διαδρομές. Για παράδειγμα, μια διαδρομή μερικών λεπτών από το αεροδρόμιο έως τη Νερατζιώτισσα, όπου υπάρχει ανταπόκριση με τον Ηλεκτρικό, κοστίζει σήμερα 10 ευρώ (!), ενώ και τα διόδια της (ιδιωτικής) Αττικής Οδού είναι απλησίαστα για όσους μετακινούνται τακτικά από και προς την Ανατ. Αττική...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ