Τετάρτη 28 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Κουμπώνει» την ενίσχυση των μονοπωλίων με την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» στα Βαλκάνια

Την απόφαση της κυβέρνησης να υπηρετήσει το «στρατηγικό» στόχο της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο και της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας σε προγεφύρωμα για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων στη Βαλκανική, παρουσίασαν χτες ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα του περιφερειακού «αναπτυξιακού» συνεδρίου που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Στη θεματική με τίτλο «Διασυνοριακή Ανάπτυξη και Διαβαλκανική Συνεργασία», τα σχέδια αυτά των επιχειρηματικών ομίλων βαφτίστηκαν σχέδιο «βαλκανικής συνανάπτυξης» και διόλου τυχαία η τύχη ενός τέτοιου σχεδίου ειπώθηκε ότι θα προχωράει παράλληλα με την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» της περιοχής, τα επικίνδυνα σχέδια δηλαδή ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, στην αντιπαράθεσή τους με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα όπως η Ρωσία, στην υλοποίηση των οποίων πρωτοστατεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Σημειώνοντας ότι «όλες οι χώρες των Βαλκανίων έχουν βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς αποτελούν γέφυρα - πέρασμα στη διασύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη, όμως καμία δεν μπορεί να το αξιοποιήσει μόνη της», ο Γ. Δραγασάκης παρουσίασε τον σχετικό «οδικό χάρτη» της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι πρέπει «να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος μετά από μια δεκαετία σημαντικής συρρίκνωσης και την απόσυρση του τραπεζικού συστήματος» από τα Βαλκάνια, ζητώντας «να αφήσουμε τον ιδιωτικό τομέα να δράσει, αλλά ως Δημόσιο να χαράξουμε τις βάσεις συνεργασίας στην περιοχή».

Διευκρινίζοντας ότι για το ελληνικό κεφάλαιο αποτελεί «ευκαιρία» το «νέο ενδιαφέρον» της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και «όλων των μεγάλων δυνάμεων (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα) για την περιοχή» και διεκδικώντας το ρόλο «σημαιοφόρου» στα ευρωατλαντικά σχέδια στην περιοχή, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σημείωσε ότι «η Ελλάδα μπορεί να παίξει ένα ρόλο πρωταγωνιστικό ώστε η δεύτερη ευκαιρία που εμφανίζεται να έχει προοπτική».

Δείχνοντας ότι τα σχέδια αυτά του κεφαλαίου βρίσκονται στην «καρδιά» των «σχημάτων» που στήνει και των «διευθετήσεων» που «τρέχει» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με άλλα καπιταλιστικά κράτη της περιοχής, είπε πως για να προχωρήσει αυτό το σχέδιο, προϋπόθεση είναι «να λύσουμε εκκρεμότητες του παρελθόντος που υπάρχουν με την Αλβανία και την ΠΓΔΜ στη βάση της αμοιβαιότητας», ενώ ενδεικτική είναι και η αποστροφή για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, που όπως είπε «όσο αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται έχουμε κόστος, θεωρούμαστε μέρος του προβλήματος, δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε διάφορες πρωτοβουλίες, όπως η Πρωτοβουλία του Βερολίνου, ακριβώς γιατί κάποιοι μας θεωρούν ότι είμαστε μέρος του προβλήματος».

Μίλησε ακόμα για την ανάγκη να συμβάλει η χώρα να δημιουργηθούν νέα «υποκείμενα» βαλκανικής συνεργασίας, παρουσιάζοντας ως παράδειγμα τη συζήτηση που έχει ανοίξει στον ΑΔΜΗΕ για τη δημιουργία δικτύων Ενέργειας, στο πλαίσιο πάντα της ενιαίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, ενώ πρότεινε και τη δημιουργία μιας «δεξαμενής έργων» σε αυτήν την κατεύθυνση και ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης θα προχωρήσει στη συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής η οποία θα αξιολογήσει προτάσεις που θα κατατεθούν.

Παρουσιάζοντας τα έργα που προάγουν την περιβόητη «διασυνδεσιμότητα» της περιοχής, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στη σιδηροδρομική Εγνατία και το κομμάτι που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με τα λιμάνια της Βουλγαρίας και του Εύξεινου Πόντου. Οπως είπε, μέσα στο μήνα θα προχωρήσει η σύσταση κοινής εταιρείας Ελλάδας - Βουλγαρίας που θα «τρέξει» ενιαία το έργο, θα βρει τη χρηματοδότηση με τη στήριξη της ΕΚΤ και του ιδιωτικού τομέα.

Αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία των εμπορευματικών κέντρων και ανακοίνωσε ότι στις 20 Απρίλη ξεκινά ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, ενώ προετοιμάζονται και οι διαγωνισμοί για τα εμπορευματικά κέντρα της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Επιβεβαιώνοντας ότι αποκλειστικό κριτήριο του σχεδιασμού και των υποδομών που χρυσοπληρώνει ο λαός είναι οι στόχοι του κεφαλαίου και όχι οι λαϊκές ανάγκες, σημείωσε ότι στο πλαίσιο αυτής της «διασυνδεσιμότητας» εντάσσονται οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, συνολικά οι οδικές, σιδηροδρομικές, λιμενικές, τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση, συμπληρώνοντας πως «αν έχουμε αυτές τις υποδομές, αν έχουμε ποιοτικές και ανταγωνιστικές συνδυασμένες μεταφορές, θα προσελκύσουμε και παραγωγικές επενδύσεις».

Σημείωσε δε - δείχνοντας το πώς τα σχέδια αυτά γίνονται επίκεντρο ανταγωνισμών ιμπεριαλιστικών κέντρων και αστικών τάξεων στην περιοχή - ότι «αν δεν λύσουμε τα προβλήματα με τους γείτονές μας, είτε αφήσουμε χώρες των Δυτικών Βαλκανίων να είναι σφαίρα επιρροής της Τουρκίας, δεν χρειάζεται να τα κάνουμε όλα αυτά».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ