Παρασκευή 27 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΙΣ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΑΛΠΕΙΣ
Οι εισαγγελείς μιλούν για «εσκεμμένη πτώση» του αεροπλάνου

Σύμφωνα με τα ευρήματα από τον καταγραφέα ομιλιών στο πιλοτήριο, ο 28χρονος συγκυβερνήτης ήταν μόνος του στο πιλοτήριο και ενεργοποίησε ο ίδιος διαδικασία προσγείωσης

Το σημείο όπου συνετρίβη το γερμανικό αεροπλάνο στις Γαλλικές Αλπεις
Το σημείο όπου συνετρίβη το γερμανικό αεροπλάνο στις Γαλλικές Αλπεις
ΜΑΣΣΑΛΙΑ.--

Νέα τροπή στις έρευνες για τη συντριβή του αεροσκάφους της εταιρείας «Germanwings» στις Γαλλικές Αλπεις στην περιοχή Ντιν λε Μπαν (100 χλμ. από τη Νίκαια), την περασμένη Τρίτη το πρωί, έδωσε η ανακοίνωση των αρμόδιων εισαγγελικών αρχών της Γαλλίας, σύμφωνα με τις οποίες, ο συγκυβερνήτης του «Airbus A320» «επέτρεψε εσκεμμένα την πτώση του αεροπλάνου».

Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, που έδωσε ο αρμόδιος εισαγγελέας, Μπρις Ρομπέν, στη Μασσαλία, από όπου συντονίζονται οι έρευνες για τη συγκεκριμένη υπόθεση, επιβεβαιώθηκε ότι την ώρα που το αεροπλάνο συνετρίβη στις Αλπεις ο 28χρονος συγκυβερνήτης Αντρέα Λούμπιτς ήταν μόνος του στο πιλοτήριο και, όπως φαίνεται, είχε «τη βούληση να καταστρέψει» το αεροπλάνο. Από τις έρευνες των όσων είχε καταγράψει ο CVR (πρόκειται για το μηχάνημα που καταγράφει αυτόματα τις συνομιλίες μέσα στο πιλοτήριο και εντοπίστηκε προχτές ανάμεσα στα συντρίμμια), στη διάρκεια των είκοσι πρώτων λεπτών, δήλωσε ο εισαγγελέας, ακούγεται «μια ευγενική, ακόμη και εύθυμη συνομιλία». Λίγο μετά ο κυβερνήτης Πάτρικ Σ. (δεν έχει δοθεί το επίθετο και ήταν έμπειρος πιλότος με πάνω από 10.000 ώρες πτήσης) ζητάει από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του πιλοτηρίου για να πάει, το πιθανότερο, στην τουαλέτα και ακούγεται ένας θόρυβος θέσης που τραβιέται προς τα πίσω. Ο κυβερνήτης βγαίνει από το πιλοτήριο, όπου έμεινε μόνος του ο Λούμπιτς και στη συνέχεια όταν επιστρέφει, ο συγκυβερνήτης «αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη», παρά τις συνεχόμενες εκκλήσεις, τη χρήση κωδικού ασφαλείας, που όμως μπλόκαρε συνεχώς ο συγκυβερνήτης από το εσωτερικό του πιλοτηρίου.

Συμμαθητές των 16 εφήβων από γυμνάσιο της Γερμανίας που βρήκαν τραγικό θάνατο στη Γαλλία
Συμμαθητές των 16 εφήβων από γυμνάσιο της Γερμανίας που βρήκαν τραγικό θάνατο στη Γαλλία
Μάλιστα, ο Ρομπέν υποστήριξε ότι από τις καταγραφές προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης «πάτησε το κουμπί που οδήγησε στην απώλεια ύψους για ένα λόγο τον οποίο αγνοούμε πλήρως, αλλά ο οποίος μπορεί να αναλυθεί ως βούληση να καταστρέψει αυτό το αεροπλάνο».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με εκπροσώπους της «Λουφτχάνσα» (που είναι η μητρική εταιρεία της «χαμηλού κόστους» «Germanwings»), «το αεροσκάφος ήταν από τεχνικής άποψης άψογο και οι δύο πιλότοι πεπειραμένοι», ενώ το πλήρωμα δεν έστειλε κανένα μήνυμα κινδύνου κατά τη διάρκεια της καθόδου του αεροσκάφους, που κράτησε μόλις οκτώ λεπτά. Ο επικεφαλής της «Λουφτχάνσα», Κάρστεν Σπορ, υποστήριξε από τη μεριά του ότι δεν υπάρχει «η παραμικρή ένδειξη» για τους λόγους που ώθησαν τον συγκυβερνήτη να ρίξει το αεροπλάνο στις Αλπεις.

Να σημειωθεί ότι ο Λούμπιτς είχε μόλις 630 ώρες πτήσης και δούλευε στην «Germanwings» από το Σεπτέμβρη του 2013. Είχε φοιτήσει στη σχολή της «Λουφτχάνσα» αλλά για ένα μικρό διάστημα διέκοψε τις σπουδές του, όπως είχε πει ο ίδιος, λόγω ψυχολογικών προβλημάτων, αλλά στη συνέχεια ξαναέδωσε εξετάσεις και αποφοίτησε, αρχίζοντας να δουλεύει ως αεροσυνοδός.

Πάντως, απαντώντας ο Γάλλος εισαγγελέας αν πρόκειται για αυτοκτονία, δεν χρησιμοποίησε αυτόν τον όρο αλλά μίλησε για «σκόπιμη ενέργεια», χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο «τρομοκρατικής ενέργειας». Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες, μετά την αποκάλυψη της ταυτότητας του συγκυβερνήτη, εμφανίστηκε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο («Facebook») που χαιρέτιζε τον Α. Λούμπιτς ως «ήρωα του "Ισλαμικού Κράτους"», κάτι βεβαίως που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί αν είναι αληθινό ή όχι.

Χτες επίσης, έγινε γνωστό ότι η αστυνομία ξεκίνησε έρευνες στο σπίτι του συγκυβερνήτη στο Ντίσελντορφ και των γονιών του στη Βρέμη, ενώ θα αναζητηθούν για να καταθέσουν και άνθρωποι από το συγγενικό και φιλικό περιβάλλον του.

Τραγικές στιγμές για τους συγγενείς των θυμάτων

Από τη μεριά τους, οι οικογένειες των θυμάτων έχουν βυθιστεί στο πένθος, αναλογιζόμενες και τη μεγάλη αγωνία που έζησαν οι δικοί τους άνθρωποι βλέποντας να πλησιάζουν την οροσειρά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, χωρίς να γνωρίζουν καν τι συμβαίνει. Από τους συνολικά 144 επιβάτες και το 6μελές πλήρωμα, 75 ήταν Γερμανοί (ανάμεσά τους και 16 μαθητές γυμνασίου της πόλης Χάλτεν αμ Ζε της Ρηνανίας - Βεστφαλίας, που επέστρεφαν με 2 καθηγητές από σχολική εκδρομή), τουλάχιστον 51 Ισπανοί, ενώ οι άλλοι από Αυστραλία, Ιράν, Γαλλία, Δανία, Βέλγιο, Αργεντινή, Κολομβία αλλά και άλλες χώρες. Πολλοί κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία που σημειώνεται στη Γαλλία τα τελευταία 30 χρόνια.

Θυμίζουμε ότι η μοιραία πτήση 4U9525 είχε ξεκινήσει από τη Βαρκελώνη στις 10 το πρωί και κατευθυνόταν στο Ντίσελντορφ και στις 10.40 σταμάτησε κάθε επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου, σήμανε συναγερμός και λίγο αργότερα καρφώθηκε πάνω στα βράχια.

Την Τετάρτη, οι ηγέτες των Γαλλίας, Γερμανίας, Ισπανίας πέταξαν πάνω από τον τόπο της συντριβής καθώς και όσοι συγγενείς το επιθυμούσαν μεταφέρθηκαν στον τόπο της καταστροφής. Πάντως, τα σωστικά συνεργεία που βρέθηκαν στο σημείο περιγράφουν χαρακτηριστικά ότι τα μεγαλύτερα σε μέγεθος συντρίμμια έχουν μέγεθος περίπου μιας βαλίτσας, ενώ η διαδικασία περισυλλογής των σορών και η αναγνώρισή τους θα διαρκέσουν μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ανεξάρτητα από το τι τελικά θα αποδειχθεί για τη συγκεκριμένη τραγωδία, στο προσκήνιο έρχεται και πάλι η κατάσταση που επικρατεί στις αεροπορικές εταιρείες «χαμηλού κόστους», που το εξασφαλίζουν με δραστικές μειώσεις στους απαραίτητους ελέγχους, με συνεχείς αναβολές τους (με την άδεια των αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών), ή με την ανάθεσή τους σε εργολάβους. Ετσι πέφτει το κόστος και των εισιτηρίων στο σφοδρό ανταγωνισμό στις αερομεταφορές και αυξάνουν τα κέρδη των καπιταλιστών ιδιοκτητών τους, που αποσύρουν τα παλιά αεροσκάφη (το συγκεκριμένο ήταν 24 χρόνων) μόνο όταν πια η συντήρησή τους δεν τους συμφέρει.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, οι υπάλληλοι της «Germanwings» αρνήθηκαν χτες να εκτελέσουν πτήσεις, ενώ και πριν από μια βδομάδα οι πιλότοι της «Lufthansa» είχαν προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις απαντώντας στις προσπάθειες της εργοδοσίας να μειώσει μισθούς, να αυξήσει όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα πρότυπα των φτηνών εταιρειών.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ