Τετάρτη 8 Γενάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΤΗΣΕΩΝ»
Ενισχύεται η πλήρης ελευθερία δράσης του κεφαλαίου

Την αντιλαϊκή ουσία του νομοσχεδίου ανέδειξε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γ. Λαμπρούλης

Με τις ψήφους των κομμάτων της συγκυβέρνησης, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ψηφίστηκε χτες το βράδυ επί τις αρχής από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ίδρυση της «Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων». Το νομοσχέδιο είναι συνταγμένο με βάση τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 95/1993 για την απελευθέρωση των αερομεταφορών και έρχεται να εξασφαλίσει, με την ίδρυση της σχετικής Αρχής, την πλήρη ελευθερία δράσης του κεφαλαίου και στον τομέα των αερομεταφορών. Σήμερα θα συνεχιστεί η συζήτηση πάνω στα άρθρα του.

Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο ο συντονισμός και η διαχείριση των αερομεταφορών της χώρας παραδίδονται σε μία Αρχή που θα είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, δε θα υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, θα «συνεργάζεται» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα συλλέγει, επεξεργάζεται και παρέχει «πληροφορίες προς τρίτους».

Στη διάρκεια της συζήτησης ο εισηγητής του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και, με βάση τις οδηγίες και τους κανονισμούς της ΕΕ, καλείται να εξυπηρετήσει την ανταγωνιστικότητα, δηλαδή την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Ανέφερε ότι οι αναδιαρθρώσεις, που έχουν ξεκινήσει από το 2007, έχουν οδηγήσει στην κατάργηση των κρατικών αερομεταφορέων, στην ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, στη δραστική μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης με το χτύπημα σε μισθούς και εργασιακά δικαιώματα και απολύσεις, στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και την κατάργηση γραμμών που επιχειρηματίες βαφτίζουν άγονες.

Και πρόσθεσε: «Εμείς βάζουμε σοβαρό ζήτημα για τα προβλήματα που ανακύπτουν για την εθνική ασφάλεια και ειδικά σε κρίσιμες περιόδους που χρειάζονται να ελέγχονται όλες οι μεταφορές και η ασφάλεια των πτήσεων». Τόνισε τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων που συμμετείχαν και συμμετέχουν σε αυτές τις αποφάσεις στο επίπεδο της ΕΕ αλλά και του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού, που αποδέχτηκε την απελευθέρωση και υπονόμευσε την πάλη των εργαζομένων. Υπογράμμισε ότι ευθύνες φέρουν συνολικά τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ που προσυπέγραψε αυτές τις αρνητικές εξελίξεις στις αερομεταφορές όταν υπερψήφιζε τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Οπως σημείωσε, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για αναβαθμισμένο διαμετακομιστικό ρόλο της χώρας στα πλαίσια της ΕΕ, ό,τι αξιώνουν δηλαδή τα μονοπώλια, προτείνει δημόσιο αερομεταφορέα που θα είναι όμως ανταγωνιστικός και θα είναι έτσι δήθεν προς όφελος του λαού. «Αυτό και αν είναι απάτη» σημείωσε ο Γ. Λαμπρούλης, τονίζοντας ότι «συσκοτίζει τις πραγματικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση της αερομεταφορές».

Τα όσα ανέφερε ο Γ. Λαμπρούλης επιβεβαιώθηκαν πλήρως από την τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΣΥΡΙΖΑ Ευ. Αμανατίδου, η οποία εκτός των άλλων για να καλύψει την συνολική αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ εξέφρασε την έκπληξή της γιατί σε αυτό τον τομέα... «τελικά είναι υπέρ των καρτέλ»!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ