Τετάρτη 29 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πλήρης κάλυψη της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Στον ωμό αντικομμουνισμό που θύμιζε άλλες εποχές κατέφυγε χτες στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Κατσιφάρας,γνωστός και από το παρελθόν για ανάλογη συμπεριφορά και επιδώσεις, καλύπτοντας ταυτόχρονα πλήρως την εφοπλιστική ασυδοσία που κάθε χρόνο στο βωμό του κέρδους πνίγει με τα σαπιοκάραβά της δεκάδες ναυτεργάτες. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας,έφερε στη Βουλή την υπόθεση του ναυαγίου του πλοίου "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ" που παρέσυρε στο βυθό πριν λίγες μέρες 12 ναυτικούς. Ο υπουργός Ναυτιλίας όχι μόνο έσπευσε να προαναγγείλει το πόρισμα της ανάκρισης μιλώντας μόνο για δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Οχι μόνο αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα του ναυτεργατικού κόσμου, να διατηρηθούν οι ασυρματιστές στα πλοία, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αν υπήρχαν θα σώζονταν οι ναυτικοί. Οχι μόνο κάλυψε την εγκληματική ενέργεια του πλοιοκτήτη, να διατάξει το ταξίδι γνωρίζοντας ότι το πλοίο ήταν σάπιο. Αλλά απέκρυψε το γεγονός που καταγγέλλουν οι ναυτεργάτες ότι ο πρόεδρος της επιτροπής που θα βγάλει το πόρισμα, είναι ο ίδιος που έδωσε άδεια απόπλου εν γνώσει του ότι το πλοίο χρειαζόταν επειγόντως επισκευές.

"Να πάτε στο λαό, που έχετε το 4%. Και θα φτάσετε στο 2% και μετά θα φτάσετε στο 0%. Με 5 - 6 τρακτέρ να φράξετε ακόμα τους δρόμους και θα έχετε αυτή την κατάντια", είπε ο Γ. Κατσιφάρας, πιστεύοντας ότι έτσι θα μπορέσει να αποφύγει την απάντηση στα ερωτήματα του βουλευτή του ΚΚΕ. Το μόνο που κατόρθωσε ήταν να προκαλέσει τη γενική θυμηδία. Προηγουμένως είχε υποστηρίξει ανερυθρίαστα: "Δε γνωρίζω τον μακρύ κατάλογο ατυχημάτων πλοίων υπό ελληνική σημαία", παραδεχόμενος λίγο αργότερα ότι υπάρχει μεν τέτοιος κατάλογος, αλλά σε ελληνόκτητα πλοία. Στο μεταξύ είχε ήδη αποφανθεί ότι το ναυάγιο του "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ" οφειλόταν στη "σφοδρή θαλασσοταραχή 9 μποφόρ", είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι "δεν υπήρχε καμία παράλειψη, ούτε υπήρχε έλλειψη σωστής επάνδρωσης" και είχε υποκριτικά εκφράσει τη θλίψη του "για τις απολεσθείσες ψυχές στους συγγενείς των ναυτικών που πράγματι έχασαν τους δικούς τους". Για τη μη ύπαρξη στο πλοίο ασυρματιστή είπε κυνικά: "Δεν ήταν αναγκαία η ύπαρξή του. Αλλωστε στο ρήγμα που άνοιξε στο πλοίο και στο χρόνο που βυθίστηκε, δε θα πρόσφερε τίποτα η ύπαρξη ασυρματιστή"!!

Ο Στρ. Κόρακας

"Απέφυγε σκόπιμα ο υπουργός να πει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων πραγματοποιείται σε πλοία γηρασμένα. Το 80% περίπου είναι άνω των 15 ετών και το συγκεκριμένο ήταν σαπιοκάραβο 18 ετών, που ο νηογνώμονας είχε σημειώσει στο βιβλίο του ότι επιβάλλεται να κάνει επισκευές. Είχε ρήγματα στις λαμαρίνες και σοβαρές βλάβες στις μηχανές. Η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων το άφησε να αποπλεύσει και το υπουργείο κάλυψε αυτή την υπόθεση. Εάν δεν είχε αυτά τα προβλήματα δεν ήταν δυνατόν με 8-9 μποφόρ να βουλιάξει", τόνισε ο Στρ. Κόρακας.

Αναφερόμενος στο σήμα πού εξέπεμψε το πλοίο με το αμφίβολης αποτελεσματικότητας σύστημα GMDSS, με το οποίο οι εφοπλιστές θέλουν να αντικαταστήσουν τους ασυρματιστές, ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι δεν ήταν αξιόπιστο και πρόσθεσε: "Εχω δήλωση του γενικού γραμματέα του υπουργείου, που λέει ότι χρειάστηκε μεγάλος χρόνος για να διαπιστωθεί η αξιοπιστία του σήματος και ο χρόνος αυτός ήταν καθοριστικός".

Ο Στρ. Κόρακας πρότεινε σειρά μέτρων. Πρώτα απ' όλα στο Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων να υπάρξει ουσιαστική εκπροσώπηση των ναυτεργατών. Να θεσπιστούν αυστηρές ποινές για παραβάσεις του νόμου. Να ελέγχεται η ηλικία των καραβιών, η οργανική τους σύνθεση, ο έλεγχος αξιοπλοφιας και η αξιοπιστία των σημάτων. Τέλος, τόνισε την αναγκαιότητα συνύπαρξης για πολλά χρόνια του νέου συστήματος ραδιοεπικοινωνιών με τον ασυρματιστή στα πλοία η θέση του οποίου πρέπει να κατοχυρωθεί. Επίσης, σε εύλογο χρονικό διάστημα να δημιουργηθεί στο υπάρχον Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, τμήμα για αξιωματικούς ραδιοεπικοινωνιών ΡΕΟ πρώτης τάξης και άμεσα να καθοριστεί επίδομα και λειτουργία σχολής ΡΕΟ στον Ασπρόπυργο.

Γ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ