ICON |
Με ό,τι μέσο διέθεταν οι κάτοικοι έβγαζαν τα νερά από τα μαγαζιά τους |
Ακόμη και τα διάφορα αντιπλημμυρικά έργα που εκτελούνται είναι αποσπασματικά και δεν εντάσσονται σε κανένα συνολικό σχεδιασμό. Για παράδειγμα, τα έργα στην Αττική Οδό, αλλά και του τραμ, που και χτες έγιναν αιτία για πλημμύρες.
Πέρσι τον Οκτώβρη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, με αφορμή τις πλημμύρες εκείνης της εποχής, είχε δηλώσει ότι πρέπει να διατεθούν 500 εκατ. ευρώ για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Αττικής και ότι θα εξαγγείλει σχετικό πρόγραμμα έργων την άνοιξη του 2005. Παρ' όλα αυτά, ούτε ο κρατικός προϋπολογισμός περιέλαβε για το 2005 κανένα κονδύλι, ούτε ο υπουργός έκανε κάποιες εξαγγελίες...
ICON |
Σημαντικές ζημιές σημειώθηκαν σε σπίτια και καταστήματα στου Ρέντη |
Πλημμυρισμένες βρέθηκαν από τη μία στιγμή στην άλλη, πολλές περιοχές της Αττικής, εξαιτίας μιας συνηθισμένης βροχόπτωσης. Σε ένα 24ωρο, η Πυροσβεστική Υπηρεσία δέχτηκε περισσότερες από 400 κλήσεις που είχαν να κάνουν με αντλήσεις νερών σε υπόγεια και στην πλειοψηφία τους αφορούσαν τις περιοχές: Καλλιθέα, Πατήσια, Π. Φάληρο, Γέρακας, Μεταμόρφωση, Ν. Ιωνία, Κηφισιά, Χαλάνδρι και Βριλήσσια.
ICON |
Τεράστια αποθέματα υπομονής έπρεπε να είχαν όσοι οδηγοί αποφάσισαν ή αναγκάστηκαν να κυκλοφορήσουν χτες στους δρόμους του Λεκανοπεδίου. Οι περισσότεροι δρόμοι ήταν μπλοκαρισμένοι κυρίως από συσσώρευση υδάτων, ενώ δεν έλειψαν και τα τροχαία ατυχήματα.
Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο πρόβλημα σημειώθηκε στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας. Στην αντίστοιχη της Αθηνών - Κορίνθου προβλήματα υπήρξαν στο ύψος της «Χαλυβουργικής», λόγω τροχαίου, και στη Λίμνη Κουμουνδούρου λόγω συσσώρευσης υδάτων και στα δύο ρεύματα. Προβλήματα παρουσιάστηκαν στους κεντρικούς οδικούς άξονες που οδηγούσαν στο κέντρο της Αθήνας. Στη Λ. Συγγρού, από το ύψος του «Λήδρα Μάρριοτ» έως τη Λ. Αμαλίας, στην Πανεπιστημίου, στη Μεσογείων, στην Κηφισίας, στην Κατεχάκη, στη Λ. Αθηνών, στη Θηβών, στη Μιχαλακοπούλου, στην Πειραιώς, στην Καλλιρρόης, ενώ σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν στην κυκλοφορία στην Αττική Οδό όπου η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρήθηκε στο τμήμα από Δ. Πλακεντίας μέχρι τη Μεταμόρφωση και νωρίς το πρωί από την Κάντζα μέχρι την Ανθούσα. Επίσης, με μεγάλη δυσκολία κινούνταν οι οδηγοί στην Παραλιακή, κυρίως στο τμήμα από Καλαμάκι μέχρι Φλοίσβο και από το ΣΕΦ μέχρι το Δέλτα Φαλήρου.
Αρκετά αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκαν κάτω από τη γέφυρα του ηλεκτρικού σταθμού της Ν. Ιωνίας, καθώς και στη συμβολή της Χαμοστέρνας με την Πειραιώς. Στο Χαλάνδρι και ειδικότερα στην περιοχή Πάτημα, περίπου 40 υπόγεια και χώροι στάθμευσης γέμισαν νερό, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση της Πυροσβεστικής για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.
Διακοπές ρεύματος σημειώθηκαν στο κέντρο της Αθήνας, καθώς δύο υποσταθμοί γέμισαν με νερό, ενώ σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο υπήρξαν βυθίσεις στην τάση του ρεύματος.
Αλώβητο δεν έμεινε ούτε το τραμ από τη βροχόπτωση, καθώς σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν και στα δρομολόγια λόγω συσσώρευσης υδάτων σε αρκετά σημεία των διαδρομών.