Σάββατο 24 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Δεν είδα, δε γνωρίζω... »

Ο επιθεωρητής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, ο οποίος έλεγξε το πλοίο πέντε μέρες πριν ναυαγήσει, ούτε λίγο - ούτε πολύ, ισχυρίστηκε ότι τα πάντα ήταν σε καλή κατάσταση!

«Δεν είναι της αρμοδιότητάς μου», «δε γνωρίζω», «όλα τέλεια». Φράσεις, που χρησιμοποίησε κατά κόρον ο χτεσινός μάρτυρας, στη δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», Γιώργος Κατσαφάδος, επιθεωρητής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων την περίοδο του ναυαγίου του.

Ο συγκεκριμένος ήταν ο επιθεωρητής που διενήργησε τον έκτακτο έλεγχο στο πλοίο, πέντε ακριβώς μέρες πριν ναυαγήσει στη θάλασσα της Πάρου, και τα βρήκε όλα «άριστα»! Οι απαντήσεις του μάρτυρα, όπως άλλωστε σχολιάστηκε και στο δικαστήριο, ήταν ενδεικτικές, τόσο για τον έλεγχο που διενεργήθηκε τότε, όσο και για την όλη κατάσταση που επικρατούσε και συνεχίζει να επικρατεί, όπως προκύπτει από συγκεκριμένα στοιχεία, ακόμα και σήμερα στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων.

Ο Γ. Κατσαφάδος στάλθηκε να επιθεωρήσει το πλοίο, μετά από τις σχετικές καταγγελίες που είχε καταθέσει ο πρωτοδεύτερος μηχανικός κ. Σορόκας για την άθλια κατάσταση του μηχανοστασίου, των ηλεκτρομηχανών και άλλα. Η επιθεώρηση που διενήργησε ο Γ. Κατσαφάδος ήταν ακριβώς 40 λεπτά πριν από τον απόπλου του καραβιού, ο οποίος θεωρήθηκε από τον ίδιο, στη διάρκεια της κατάθεσής του, αρκετός για τέτοιου είδους έλεγχο... Μάλιστα, όπως είπε, έλεγξε και παραπάνω μέρη του καραβιού από αυτά που του είχαν πει και όλα τα βρήκε «σε καλή κατάσταση». Ωστόσο, τον διαψεύδει το ίδιο το γεγονός ότι 5 μέρες από την επιθεώρηση στάλθηκαν αυτή τη φορά τέσσερις επιθεωρητές, οι οποίοι ωστόσο και πάλι «δεν είδαν τίποτα». Ομως, μερικές ώρες από τον έλεγχο των τεσσάρων, το πλοίο βρέθηκε στον πάτο με 80 πνιγμένους...

Ο δεύτερος και τελευταίος μάρτυρας της χτεσινής μέρας ήταν ο Αριστείδης Βόνδας, τότε διευθυντής στη Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών της Επιθεώρησης. Να σημειωθεί ότι σήμερα ο Αρ. Βόνδας είναι διευθυντής στην ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας», όπως και αρκετοί ακόμα συνάδελφοί του από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Ο μάρτυρας ανέφερε ότι η μεγάλη πολύμηνη μετασκευή που διενεργήθηκε στο πλοίο και διήρκεσε μέχρι τον Ιούλη 2000, δεν αφορούσε τις λαμαρίνες του, αλλά κυρίως τους χώρους υποδοχής επιβατών, κοινώς εκεί που έχει το κέρδος. Ακόμα, με δεδομένο ότι από την πρόσκρουση του πλοίου αποκόπηκε πτερύγιο της δεξιάς του προπέλας, ενώ τα υπόλοιπα δύο έμειναν ανέπαφα, είπε ότι είναι «απίθανο» η προπέλα να δούλευε όταν το καράβι έπεσε στα βράχια...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ