Τετάρτη 23 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΑΜΙΝΑ»
Φτύνουν στον τάφο 80 νεκρών!

Από το «μαχαίρι στο κόκαλο», που διακήρυσσε τότε η κυβέρνηση, το ΑΣΝΑ κατέληξε σε πλήρη απαλλαγή του εφοπλιστικού κεφαλαίου

Αδικαίωτοι οι συγγενείς για τους νεκρούς τους...
Αδικαίωτοι οι συγγενείς για τους νεκρούς τους...
Η σαφής κατεύθυνση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να κουκουλωθεί πάση θυσία το πολύνεκρο έγκλημα που συνετέλεσε η εφοπλιστική ασυδοσία, όταν έστειλε στον πάτο της θάλασσας της Πάρου το σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» μαζί με 80 ανθρώπινες ζωές, αποτυπώνεται ανάγλυφα στο κατάπτυστο πόρισμα που εξέδωσε στις 17 Ιούλη το Α' Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), στον τρόπο που αυτό «μαγειρεύτηκε», αλλά και στον τρόπο που τελικά βγήκε στο φως της δημοσιότητας.

Ετσι, μετά τις βαρύγδουπες κυβερνητικές δηλώσεις τις μέρες του ναυαγίου ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο», χτες έγινε γνωστό ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι του ναυαγίου, οι εφοπλιστές, θα παραμείνουν στο απυρόβλητο.

Το ΑΣΝΑ εξέδωσε το πόρισμά του μετά από καθυστέρηση 3 ετών, την περασμένη Πέμπτη, χωρίς να υπάρξει σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ούτε από κάποιον άλλο αρμόδιο. Διοχετεύτηκε σε ορισμένες εφημερίδες με τη μορφή «πληροφοριών»! Μέχρι και προχτές αργά το βράδυ, υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΕΝ, προφανώς εκτελώντας συγκεκριμένες εντολές για την απόκρυψη του πορίσματος μέχρι και την τελευταία στιγμή, ώστε αυτό να περάσει «στα ψιλά», δήλωναν ότι δε γνώριζαν την ύπαρξη πορίσματος!

Το περιεχόμενο του πορίσματος ξεπερνάει τα όρια της κοινής λογικής. Οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στο Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων αποφάνθηκαν ότι αποκλειστικός υπεύθυνος για το τραγικό ναυάγιο, που τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη 2000, γέμισε τη θάλασσα με πτώματα είναι το πλήρωμά του! Δηλαδή, με εξαίρεση την πρόεδρο του ΑΣΝΑ Εφέτη Αλίκη Αντωνακούδη, η οποία μειοψήφησε, οι υπόλοιποι της σύνθεσης του Συμβουλίου και συγκεκριμένα ο Παντελής Τσούκας ανθυποπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού, ο Ιωάννης Μαρκιανός δικηγόρος, ο Βασίλης Λουκούσας αντιπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος, ο εισηγητής Ναπολέων Θεοδωρόπουλος ναυπηγός - μηχανολόγος, αλλά και ο πρώην πρόεδρος της Ενωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) Γιώργος Βελισσαράτος, ελαφρά τη καρδία, «βγάζουν λάδι» την πλοιοκτήτρια εταιρία HFD (θυγατρική των Μινωικών Γραμμών) και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, δηλαδή την κυβέρνηση!


Οι παραπάνω έσπευσαν να βγάλουν τους πραγματικούς υπεύθυνους «αθώες περιστερές», αλλά και από τη δύσκολη θέση που τους έφερε στις 24 Μάη 2003 ο αντιεισαγγελέας Εφετών Δημήτρης Πατατούκας με την πρόταση που κατέθεσε στο Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου, με την οποία χρεώνει πλοιοκτήτρια εταιρία και επιθεωρητές του ΥΕΝ με κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος. Είναι προφανές ότι το ΑΣΝΑ, εκτός των άλλων, έρχεται να δώσει «γραμμή» στο Συμβούλιο Εφετών, του οποίου το βούλευμα αναμένεται να έχει εκδοθεί μέχρι τις αρχές Αυγούστου!

Πρόκειται για ένα κείμενο 83 σελίδων στο οποίο αναφέρεται ότι το «ναυτικό δυστύχημα» οφείλεται: Σε «βαριά αμέλεια» του υποπλοιάρχου Αναστάσιου Ψυχογιού, επειδή δε διακυβέρνησε το πλοίο σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία και οι κανόνες της Ναυτικής Τέχνης και δεν έδειξε την υπευθυνότητα που απαιτείται από τους αξιωματικούς. Σε «αμέλεια του πλοιάρχου» Βασιλείου Γιαννακή, επειδή δεν έλαβε έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα και «παρέλειψε να εξασφαλίσει πριν από το δυστύχημα τη διεξαγωγή ουσιαστικών και εποικοδομητικών γυμνασίων από το πλήρωμα που θα το καθιστούσε ικανό και εν πάση περιπτώσει ικανότερο να ανταποκριθεί σε συνθήκες που επέβαλαν την εγκατάλειψη του πλοίου». Σε «αμέλεια» ύπαρχου Γεωργίου Τριανταφύλλου, επειδή δεν «επιθεώρησε τις στεγανές θύρες» κατά τον απόπλου και δεν επιθεώρησε τα σωστικά και σε «αμέλεια» του Α' μηχανικού Γεράσιμου Σκιαδαρέση, επειδή δεν προέβη «στην απομόνωση του διαμερίσματος του κύριου μηχανοστασίου ούτε και ειδοποίησε αμέσως τη γέφυρα διακυβερνήσεων ως όφειλε»!

Μεθόδευσαν αποκλεισμό
του εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ

Ομως το σκάνδαλο γίνεται δισθεώρητο αν στα παραπάνω προστεθεί ότι το ΑΣΝΑ εξέδωσε το πόρισμά του, αφού πρώτα οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στις καρέκλες του, φρόντισαν να αποκλείσουν με αυθαίρετο και παράνομο τρόπο τον εκπρόσωπο της ΠΕΜΕΝ που συμμετέχει με βάση τη νομοθεσία! Συγκεκριμένα ο Παναγιώτης Τσουτσούλης β' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ έμαθε για τη Συνεδρίαση της 17ης Ιούλη, μερικές ώρες πριν την έναρξή της και ενώ βρισκόταν εκτός Αθηνών, παρά το γεγονός ότι ο κανονισμός και η νομοθεσία προβλέπουν ότι η ενημέρωση των μελών του ΑΣΝΑ πρέπει να γίνει τουλάχιστον 2 μέρες πριν την προγραμματισμένη συνεδρίαση.

Σε αυτό να προστεθεί ότι, μέχρι και την 17η Ιούλη το ΑΣΝΑ, με ευθύνη των εγκάθετων, δεν είχε καταφέρει να συνεδριάσει. Κωλυσιεργούσαν - γεγονός που το έχει καταγγείλει η ΠΕΜΕΝ - με αλλεπάλληλες και αδικαιολόγητες αναβολές. Ομως, ο «πόλεμος» σε βάρος της ΠΕΜΕΝ έχει αρχίσει από προηγούμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στις 8 Μάη, οπότε και ο τότε εκπρόσωπος της Ενωσης Ιωάννης Βαρτζάκης είχε καταθέσει υπόμνημα στο ΑΣΝΑ που περιείχε εμπεριστατωμένα και καλά επεξεργασμένα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί καθαρό έγκλημα και υποδεικνύουν τους ενόχους. Η συνεδρίαση αναβλήθηκε επιτόπου και για πολλοστή φορά, ενώ σε βάρος του Ι. Βαρτζάκη ασκήθηκαν ασφυκτικές πιέσεις, απειλές και εκβιασμοί, ώστε να αποσύρει το υπόμνημα. Η Ενωση Μηχανικών απέναντι σε αυτό αντέδρασε άμεσα με υπομνήματα προς τον εισαγγελέα και τον Αρειο Πάγο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ