Τετάρτη 7 Φλεβάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Με σφραγίδα ΕΕ και κυβερνήσεων η ιδιωτικοποίηση και οι ολέθριες συνέπειές της

Συνεχίζονται οι εργασίες της Επιτροπής παράλληλα με την ανακριτική διαδικασία, αποφασίστηκε χτες

Συνεχίζονται κανονικά οι εργασίες της Εξεταστικής για το έγκλημα των Τεμπών παράλληλα με τη δικαστική διερεύνηση, όπως αποφασίστηκε χτες κατά πλειοψηφία, μετά την εξέταση του αιτήματος ορισμένων συγγενών των θυμάτων για διακοπή των εργασιών της μέχρι την ολοκλήρωση της ανάκρισης, η οποία διεξάγεται ενώπιον του εφέτη ανακριτή Λάρισας.

Στην τοποθέτησή του ο Νίκος Καραθανασόπουλος, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Επιτροπής, εξήγησε ότι οι δύο διαδικασίες δεν είναι αντιτιθέμενες, αλλά συμπληρωματικές. Απόδειξη του παραπάνω «είναι η επιστολή που ήρθε από το γραφείο του εφέτη ανακριτή Λάρισας όπου ζήταγε στοιχεία για τον Βασίλη Τσιαμαντή, που κατέθεσε στην Επιτροπή μας, πρώην πρόεδρο της ΡΑΣ. Από αυτή την άποψη παρακολουθείται η λειτουργία της Εξεταστικής και από το γραφείο του ανακριτή. Αυτό βοηθάει να ξεδιπλωθούν πτυχές, αλλά και την ανακριτική διαδικασία».

Πρόσθεσε ότι, «ως ΚΚΕ, με τη σύσταση για τη συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής, αυτό που θέλαμε από την πρώτη στιγμή και παρά τις προσπάθειες και τις τρικλοποδιές των άλλων κομμάτων και της ΝΔ να βάλουν εμπόδια ήταν να αναδείξουμε τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων αλλά και του κράτους και της ΕΕ που θεωρούν την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ως κόστος και με αυτόν τον τρόπο παίζουν κορόνα - γράμματα τη ζωή του λαού και των παιδιών του, εδώ και δεκαετίες. Αυτό επιβεβαιώθηκε από πάρα πολλές μαρτυρικές καταθέσεις που εξέτασε η Επιτροπή μας».

Σημείωσε ότι η ανάδειξη των διαχρονικών πολιτικών ευθυνών έχει τεράστια σημασία για να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί υπεύθυνοι, αλλά και τι πρέπει να αλλάξει για να μην επαναληφθεί μια τέτοια τραγωδία. Υπογράμμισε πως ακόμα και από το υπάρχον υλικό της Επιτροπής δεν έχουν απλά και μόνο αναδειχθεί σαφέστατες πολιτικές ευθύνες, αλλά και ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων για πράξεις και παραλείψεις.

«Παρά την προσπάθεια που κάνουν τα υπόλοιπα κόμματα να συγκαλύψουν τις ποινικές ευθύνες των πολιτικών προσώπων, μιλώντας είτε για ανθρώπινο λάθος είτε προσπαθώντας να εξαιρέσουν τις δικές τους περιόδους διακυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, προκύπτουν σημαντικά ζητήματα και επιμένουμε ότι η Εξεταστική Επιτροπή έχει μέχρι στιγμής επιτελέσει σοβαρό έργο. Και γι' αυτό θεωρούμε ότι η Επιτροπή πρέπει να συνεχίσει τις εργασίες της και βεβαίως γιατί δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια πότε θα ολοκληρωθεί η ανακριτική διαδικασία. Ακόμα και αν ολοκληρωθεί πριν από την ολοκλήρωση της Εξεταστικής, το πόρισμα της ανάκρισης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως μέσο πίεσης για να εξεταστούν περισσότεροι μάρτυρες και να αποδοθούν περισσότερες ευθύνες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την πρόταση για διαβίβαση της κατάθεσης του Π. Τερεζάκη στον εισαγγελέα για το αδίκημα της ψευδορκίας - κάτι που υπερψηφίστηκε στη συνέχεια - ο Ν. Καραθανασόπουλος είπε πως όλο το υλικό των καταθέσεων θα πρέπει να πηγαίνει στον εφέτη ανακριτή και όχι επιλεκτικά, καθώς αντιφάσεις είναι δεδομένες σε πολλούς μάρτυρες, «είτε για να προστατέψουν τα δικά τους ή για να πουν μισή αλήθεια ή για ολόκληρο ψέμα».

«Εβγαλε λάδι» ΕΕ και κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Σπίρτζης, κατέθεσε χτες στην Εξεταστική, επιχειρώντας να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης στη «μη κανονική κατάσταση» που είχαν να αντιμετωπίσουν οι κυβερνήσεις των μνημονίων καθώς «είχε εκχωρηθεί μεγάλο μέρος εθνικής κυριαρχίας» και οι δανειστές μπορούσαν να παρεμβαίνουν σε ζητήματα όπως αυτά του χαρτοφυλακίου του. «Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν σε όλα τα μνημόνια. Αν δεν είχαμε μνημόνιο θα είχαμε ιδιωτικοποίηση; (...) Εφόσον είμαστε στην ΕΕ, ναι, θα είχαμε. `Η θα τις κλείναμε ή θα τις ιδιωτικοποιούσαμε ή δεν θα είχαμε σιδηρόδρομο», ανέφερε, βγάζοντας εκτός κάδρου τις ευθύνες των κυβερνήσεων, όπως και του ΣΥΡΙΖΑ διαχρονικά για την υλοποίηση μέχρι κεραίας της στρατηγικής της ΕΕ με τις γνωστές ολέθριες συνέπειες.

Παρά την αρχική του προσπάθεια να υποστηρίξει ότι η ραγδαία μείωση προσωπικού τα τελευταία 10 και περισσότερα έτη δεν επηρέασε την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, κατέληξε τελικά να αποδέχεται ότι αυτό είχε επίδραση.

Κατηγόρησε ακόμα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως δεν όρισε τα συστήματα ασφαλείας για λόγους ασφάλειας των μεταφορών αλλά για να υπηρετήσει άλλα συμφέροντα, κι αυτό, όπως είπε, αποδεικνύεται απ' το γεγονός ότι δεν είναι υποχρεωτική η καθολική εφαρμογή τους παντού, σε όλο το μήκος του δικτύου, ούτε σε όλες τις χώρες. Ωστόσο και πάλι υπεραμύνθηκε της ΕΕ, χρεώνοντας τα κακώς κείμενα στις συντηρητικές πολιτικές, όπως είπε, ισχυριζόμενος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παλεύει να τις ...αλλάξει!

Ακόμα ακόμα και για ζητήματα της άμεσης αρμοδιότητάς του αρνήθηκε να αναλάβει την ευθύνη. Ετσι, απ' τη μια κόμπαζε ότι καθιέρωσε ως υπουργός μετά το δυστύχημα στο Αδενδρο τις 5,5 ώρες εργασίας αλλά πέταξε την ευθύνη στην απουσία ελέγχων απ' την Επιθεώρηση Εργασίας, όταν οι βουλευτές του ΚΚΕ τού υπενθύμισαν τις καταγγελίες των εργαζομένων για υπερεργασία και εντατικοποίηση της δουλειάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ