Με την υπογραφή των Υπουργικών Αποφάσεων, ολοκληρώθηκε χτες ένας ακόμα κύκλος κοροϊδίας της κυβέρνησης σε βάρος των λαϊκών νοικοκυριών, σχετικά με την ακρίβεια. Τα μέτρα - καπαμάς που προβλέπονται είναι κυριολεκτικά εμπαιγμός, την ώρα που τα λαϊκά σπίτια στενάζουν από την κούρσα της ακρίβειας εδώ και σχεδόν 2,5 χρόνια και οι επιχειρηματικοί όμιλοι των σούπερ μάρκετ εκτινάσσουν τα κέρδη τους.
Μάλιστα, η πρόκληση απογειώθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, ο οποίος δήλωσε ότι «τα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση έχουν αρχίσει να αποδίδουν... Εταιρείες ήδη ανακαλούν ανατιμήσεις που έχουν κοινοποιήσει σε σούπερ μάρκετ».
Βέβαια, η κατάσταση στα βασικά προϊόντα έχει ξεφύγει και οι λαϊκές οικογένειες «ματώνουν» και κόβουν διαρκώς από τα ψώνια τους και τις ανάγκες τους για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν. Να σημειωθεί ότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, καθώς οι κατάλογοι των προμηθευτών που φτάνουν στα σούπερ μάρκετ δείχνουν νέες αυξήσεις και σε μια σειρά από είδη, όπως προϊόντα κονσέρβας (14%), όσπρια και ρύζι (10%), δημητριακά (8%) και αλλαντικά (8%).
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα σε επίπεδο διετίας είναι στο 25%, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ελαιόλαδο, που η τιμή του αυξήθηκε κατά 212% τους τελευταίους 14 μήνες. Την ίδια ώρα, οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι, ενώ η φοροαφαίμαξη του λαού θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση το 2024.
Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να κρύψει τις αιτίες της ακρίβειας, οι αυξημένες τιμές των προϊόντων εμπεριέχουν και το κόστος για τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» και την «απελευθέρωση» της αγοράς Ενέργειας, έχουν ενσωματωμένους τους «αναπτυξιακούς στόχους» και τα «πλεονάσματα» που διαφημίζει σήμερα η ΝΔ (τα «μαξιλάρια» για τα οποία περηφανεύονται ο ΣΥΡΙΖΑ και η «Νέα Αριστερά»), τη φοροληστεία (πάνω από το 50% όσων πληρώνουμε για καύσιμα είναι φόροι!), ενώ οι αυξήσεις των τιμών σε γάλα και κρέας εμπεριέχουν τις αυξήσεις στις τιμές των λιπασμάτων, που με τη σειρά τους εμπεριέχουν και τις αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος... Οι κερδισμένοι, δηλαδή οι μεγάλοι όμιλοι των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, στο δεκάμηνο Γενάρη - Οκτώβρη 2023 έκαναν τζίρους που έφτασαν στα 7,467 δισ. ευρώ, έναντι 6,821 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022, δηλαδή ήδη αύξηση 9,5% πριν λήξει ο χρόνος.