Τετάρτη 29 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πολυνομοσχέδιο - παραγγελιά από τους επιχειρηματικούς ομίλους

Eurokinissi

Πολυνομοσχέδιο - παραγγελιά των επιχειρηματικών ομίλων λίγες μέρες πριν κλείσει η Βουλή, ενόψει των εκλογών της 21ης Μάη, είναι αυτό που μπαίνει στην Ολομέλεια για ψήφιση αύριο Πέμπτη και συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τίτλος του είναι καθαρά προσχηματικός, μιλώντας δήθεν για μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη, αφού από τα 132 άρθρα, μόλις τα πρώτα δύο αφορούν αυτό το αντικείμενο.

Ετσι, το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα: Φορολογικές απαλλαγές για επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν υπαχθεί στον «αναπτυξιακό» νόμο, ρυθμίσεις σχετικές με την ιδιωτικοποίηση των υδάτων, τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών και διευκολύνσεις στους εργοδότες τους, προσλήψεις με το σταγονόμετρο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που δεν καλύπτουν σε καμία περίπτωση τις βασικές ανάγκες για ασφαλείς συγκοινωνίες, διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Καβάλας, παραπέρα πολυδιάσπαση και ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, παραπέρα ενίσχυση των ομίλων στις Μεταφορές και τον Τουρισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται λιμάνια και μαρίνες χωρίς καμία πρόβλεψη...

Αυτά είναι μερικά από όσα προβλέπονται ενώ δεν αποκλείεται με τη μορφή των τροπολογιών να μπουν και άλλα ζητήματα, μέχρι αύριο Πέμπτη.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης τοποθετήθηκε χτες στην Επιτροπή επί των άρθρων του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης. Αναφερόμενος στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, σημείωσε ότι για το ΚΚΕ το κύριο ζήτημα είναι ότι η ζωή και η ασφάλεια των ανθρώπων δεν κοστολογούνται, ενώ τα μέτρα στήριξης των συγγενών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν μπορούν να αθωώσουν τη συνέχιση της εγκληματικής πολιτικής και να συγκαλύψουν το έγκλημα.

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του υπουργού Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδη, κατήγγειλε την προσπάθειά του να αθωώσει την «Hellenic Train», καθώς ο υπουργός μίλησε για ευθύνη του «βαθέος κράτους» και αποκλειστική ευθύνη του ΟΣΕ. Αυτή η προσπάθεια να βγει λάδι η ιδιωτικοποίηση, λέγοντας ότι το ατύχημα έγινε στο πεδίο της κρατικής ανώνυμης εταιρείας που ελέγχει τα δίκτυα, προετοιμάζει την επόμενη φάση της «απελευθέρωσης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Χρ. Κατσώτης. Επιβεβαιώνεται, συνέχισε, ότι το αστικό κράτος και τα μονοπώλια συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον, το κράτος κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει τις επενδύσεις και την κερδοφορία τους, θυσιάζοντας την ασφάλεια, ακόμη και τη ζωή του λαού.

Αυτό το κράτος, πρόσθεσε, πουλά τα «φιλέτα» σε ιδιώτες και τους απαλλάσσει από τις κοστοβόρες υποδομές, αυτό το κράτος νομοθετεί και εφαρμόζει το αντεργατικό πλαίσιο για να απασχολούν με χειρότερους όρους τους εργαζόμενους, αυτό το κράτος επιδοτεί τις εταιρείες με εκατομμύρια ευρώ ενώ δεν δαπανά ούτε τα μισά για τη συντήρηση του δικτύου. Αυτό το κράτος, συμπλήρωσε, είναι που κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΣΕ, λειτουργεί με τους ίδιους νόμους του κέρδους που λειτουργεί και η «Hellenic Train», που έχει μετατρέψει τις μεταφορές σε πεδίο δράσης για τους ισχυρούς ομίλους που αναλαμβάνουν δουλειές στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό το κράτος, με την ίδια ευκολία, ιδιωτικοποιεί τομείς οικονομίας και τους επανακρατικοποιεί για να μεταφέρει από άλλο δρόμο το κόστος στον λαό και να ξαναμοιράσει την «πίτα» αν χρειαστεί.

Δωράκια στους ομίλους

Στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου προβλέπονται κατ' εξαίρεση φοροαπαλλαγές για εισοδήματα επιχειρηματικών ομίλων που αποκτήθηκαν το 2022 και οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση για την πιστοποίηση υλοποίησης ποσοστού 50% ή 65% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού τους σχεδίου ή της ολοκλήρωσής του.

Με το άρθρο 27 ουσιαστικά θεσπίζονται μια σειρά από ρυθμίσεις που συνιστούν διευκολύνσεις σε επιχειρηματίες για την εκμετάλλευση των ιαματικών πηγών, μόλις μία βδομάδα μετά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχει πρόθεση για ιδιωτικοποίηση των υδάτων.

Οσον αφορά τις ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της ναυτιλιακής και τουριστικής νομοθεσίας, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ σημείωσε ότι προβλέπει την παραπέρα ενίσχυση των ομίλων στις Μεταφορές και τον Τουρισμό, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται λιμάνια και μαρίνες χωρίς καμία πρόβλεψη, απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης για τουριστικές εγκαταστάσεις. Αυτές οι ρυθμίσεις, τόνισε, καμία σχέση δεν έχουν με την ανάγκη του λαού για διακοπές, καμία σχέση με τα προβλήματα των εργαζομένων στον κλάδο, ενώ ενισχύουν την αθρόα εισαγωγή εργαζομένων - σύγχρονων δούλων από το εξωτερικό.

Κατήγγειλε πως με το νομοσχέδιο διευκολύνεται η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Καβάλας, επιτρέπεται η δημιουργία πλωτών τερματικών σταθμών φυσικού αερίου και νομιμοποιούνται τα πλωτά ναυπηγήματα προσωρινής αποθήκευσης LNG, όπως σχεδιάζει η νέα ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Αναφέρθηκε στα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων αποφοίτων της Γεωπονικής, που δεν κατοχυρώνονται με το πτυχίο και αποκλείονται από την εγγραφή τους στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤΕΕ), απαιτώντας να υπάρξει άμεσα ρύθμιση για την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων μαζί με το πτυχίο και όχι αποσπασμένα από αυτό.

Ακόμα, στο άρθρο 13 προβλέπεται περιορισμός της δημοσιοποίησης στοιχείων για την ακρίβεια από ενώσεις καταναλωτών, αφού εάν δεν δημοσιοποιούν τα στοιχεία που αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας, όπως είναι η μεθοδολογία της δειγματοληψίας, με επιτόπιες, τηλεφωνικές ή ηλεκτρονικές συνεντεύξεις, η μέθοδος και τα στοιχεία της τιμοληψίας μπορούν να χαρακτηριστούν «αναληθή» και έτσι θα ανακαλείται η πιστοποίησή τους, με απόφαση υπηρεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Επικίνδυνα «μπαλώματα» στις Μεταφορές

Με το άρθρο 74 διατηρείται και επεκτείνεται το καθεστώς στελέχωσης των κενών θέσεων περιφερειακών αερολιμένων με μετακίνηση υπαλλήλων, δηλαδή με «μπαλώματα», καθώς προβλέπεται ότι οι μέρες μετακίνησης αυξάνονται από 120 σε 180! Η ρύθμιση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο τους τηλεπικοινωνιακούς υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Ας σημειωθεί ότι αυτήν τη στιγμή υπηρετούν μόλις 110 τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι. Στο οργανόγραμμα, χωρίς απαραίτητα αυτό να αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες, προβλέπονται περίπου 180 θέσεις εργασίας, που σημαίνει ότι σχεδόν το 40% των θέσεων είναι κενές. Ως προς τις πραγματικές ανάγκες αρκεί να σημειωθεί ότι το 2010 ο αριθμός των υπαλλήλων έφθανε τους 320, για να συρρικνωθεί στη συνέχεια με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.

Οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό προκαλούν προβλήματα κυρίως σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Σε ορισμένα από αυτά δεν υπηρετεί κανείς υπάλληλος σε μόνιμη βάση και σε κάποια υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος ενώ χρειάζονται περισσότεροι. Τα κενά λοιπόν καλύπτονται με μετακινήσεις προσωπικού από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Οι εργαζόμενοι που μετακινούνται σε αυτά ή οι λιγοστοί που υπάρχουν δουλεύουν σε συνθήκες εντατικοποίησης αυξάνοντας την ψυχολογική και σωματική πίεση.

Ο Χρ. Κατσώτης αναφέρθηκε στο άρθρο 76, με το οποίο, με το κόμιστρο στον ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση προχωρά παραπέρα την πολυδιάσπαση και ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, ενώ συνεχίζονται οι ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες των οδηγών και τεχνικών, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών και αυξάνοντας τους κινδύνους για τους επιβάτες.

Το άρθρο 78 αναφέρεται στην πλήρωση θέσεων προσωπικού του ΟΣΕ και το άρθρο 79 στην παράταση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου των φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων. Και στα δύο επαναλαμβάνεται το ίδιο «έργο», η αντιμετώπιση των προσλήψεων ως «κόστους», επομένως η ασφάλεια συνεχίζει να θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους.

Σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και ασφαλή εργασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι περισσότερες από 1.300. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να φροντίσει να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις με μόνιμο προσωπικό με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου στο οποίο δεν υπάρχει καμία δέσμευση ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων ούτε για τον χρόνο που αυτές θα γίνουν. Απλά στο άρθρο 78 αναφέρει ότι οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό δύναται να καλύπτονται από αυτούς που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης της υπ' αριθμ. 1/2022 προκήρυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, που έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο 2022. Αφορά 90 προσλήψεις αορίστου χρόνου και οι περισσότεροι από αυτούς εργάζονται και τώρα με «μπλοκάκι» στον ΟΣΕ. Επίσης, ότι με απόφαση του υπουργού Μεταφορών μπορεί να προσαυξάνεται ο αριθμός αυτών των προσλήψεων από τις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 13 του Ν. 4765/2021.

Στην ίδια λογική κινείται και το άρθρο 79, που αναφέρει ότι δύναται να ανανεώνονται οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου των φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων για διάστημα έως 24 μήνες, χωρίς καμία άλλη δέσμευση στον αριθμό των προσλήψεων και στο πότε θα γίνουν. Αρα δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα προσλάβει ξανά όλους τους 160 έμπειρους φύλακες που απολύθηκαν για να δοθεί η φύλαξη σε εργολάβους.

Να αποσυρθούν οι ρυθμίσεις για τον Πολιτισμό

Σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις του υπουργείου Πολιτισμού που περιγράφονται στα άρθρα 102 - 114, ο Χρ. Κατσώτης ζήτησε να αποσυρθούν όλες, καθώς προκαλούν νέα προβλήματα και επιδεινώνουν τη θέση των καλλιτεχνών, μετά την αναστάτωση που προκάλεσε η κυβέρνηση με το Προεδρικό Διάταγμα για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση. Σημείωσε ότι με τη θεσμοθέτηση του μητρώου απασχολουμένων στον καλλιτεχνικό τομέα, που συνιστά κανονικό «φακέλωμα», μένουν εκτός πολλοί καλλιτέχνες που αναγκάζονται να κάνουν δεύτερη δουλειά για να επιβιώσουν, ενώ με την εξαίρεση της πρόβας από την εργασία πλήρους απασχόλησης, η κυβέρνηση δίνει το δικαίωμα στον εργοδότη να πληρώνει την πρόβα όπως επιθυμεί και τον συμφέρει, είτε με ατομικές και όχι συλλογικές συμβάσεις είτε με «μπλοκάκι», κ.λπ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα όποια μέτρα δεν αθωώνουν τους υπεύθυνους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα(2023-03-28 00:00:00.0)
Νέες αντιδραστικές ανατροπές στους ΟΤΑ(2023-02-22 00:00:00.0)
Ενταση της καταστολής και νέες αντιδραστικές ρυθμίσεις για τους ΟΤΑ(2022-12-13 00:00:00.0)
Προς επικύρωση 12 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου(2015-11-11 00:00:00.0)
Ερώτηση του ΚΚΕ για τις διαθεσιμότητες εργαζομένων(2013-01-12 00:00:00.0)
Σε τροχιά προς τα ιδιωτικά συμφέροντα(2009-03-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ