Οσον αφορά τα νησιά μας, η επικοινωνία μας με την ηπειρωτική Ελλάδα γίνεται κατά κύριο λόγο μέσω θαλάσσης. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λοιπόν, που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών αναγκών, έχουν σωρεία προβλημάτων που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή του λαού μας.
Αναφέρουμε μερικά από αυτά που αντιμετωπίζουν επιβάτες και ναυτεργάτες στα πλοία που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Πόρος - Κυλλήνη, Σάμη - Πάτρα και Σάμη - Αστακό, δρομολόγια όπου εργάζονται πολλοί ναυτεργάτες και καθημερινά επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται χιλιάδες επιβατών και οχημάτων.
Με την άρση του καμποτάζ, που ήταν εντολή της ΕΕ, καταργήθηκε το όριο ηλικίας των πλοίων, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν πλοία που πλησιάζουν τα 50 έτη, πλοία που κάποτε είχαν χαρακτηριστεί ολική καταστροφή, πλοία στα οποία έχουν γίνει εκτεταμένες μετασκευές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβαινόντων.
Τα δρομολόγια καθορίζονται με βάση όχι τις ανάγκες των νησιωτών, αλλά την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη χειμερινή περίοδο, την ολοκληρωτική διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με το λιμάνι της Πάτρας. Γι' αυτό φρόντισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις με το νομοθετικό τους έργο, αφού εξασφάλισαν για τους εφοπλιστές το δικαίωμα να μην αντικαθιστούν το πλοίο που με αφορμή την ετήσια επιθεώρηση σταματάει τα δρομολόγια, κι ας είναι επιδοτούμενη η γραμμή, βάζοντας στις εφοπλιστικές τσέπες χιλιάδες ευρώ καθημερινά από τη φορολογία του ελληνικού λαού.
Τα δρομολόγια στη γραμμή Πόρος - Κυλλήνη ξεκινούν στις 5 το πρωί και σταματούν στις 11 το βράδυ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πλοίου και επιβαινόντων, από την κόπωση των ναυτεργατών.
Τα ναυτεργατικά σωματεία επανειλημμένα έχουν αναδείξει τις συνθήκες εργασίας, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, την εφαρμογή του ν. 4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων στα επιβατηγά πλοία, που προκαλούν εντατικοποίηση της δουλειάς, με αποτέλεσμα τις επαγγελματικές ασθένειες, τα ατυχήματα, αλλά και διαρκή κίνδυνο στην ασφάλεια της ζωής σε ναυτεργάτες, επιβάτες.
Είναι λοιπόν σε γνώση όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και των αρμόδιων υπουργείων, για τις συνθήκες και τους κινδύνους που εγκυμονούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις των πλοίων «Express Samina», «Euroferry Olympic», «Norman Atlantic», αλλά και παλαιότερα, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κυλλήνης - Ζακύνθου, του «Ζάκυνθος», με τραγικό απολογισμό σε νεκρούς και αγνοούμενους.
Στον χώρο της ναυτιλίας, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις συγκαλύπτουν τα εφοπλιστικά εγκλήματα με το γνωστό τρίπτυχο «ο θεός, ο καιρός, ο κακός ο ναυτικός».
Γι' αυτό λοιπόν σήμερα ο λαός των νησιών μας έχει συμφέρον να παλέψει να υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΚΕ:
Είναι στο χέρι μας, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.