Τετάρτη 8 Απρίλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ
Επιστολή στην υπουργό για τα προβλήματα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία

Ζητά να παρθούν μέτρα για να έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση

RIZOSPASTIS

Να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία ζητά με επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης.

Ο Κ. Πελετίδης τονίζει μεταξύ άλλων πως «τα προβλήματα εστιάζονται στη δραματική ανεπάρκεια σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής στα δημόσια σχολεία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή, χωρίς εμπόδια διαδικτυακή εκπαίδευση σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και για όλους τους μαθητές χωρίς κοινωνικές διακρίσεις». Το κυριότερο όμως είναι «ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλη τη χώρα, αλλά και στην πόλη μας, ειδικότερα των προερχόμενων από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, ακόμη και μαθητών της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, επειδή δεν διαθέτουν ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση δικτύου στα σπίτια τους».

Αναλυτικά η επιστολή του δημάρχου έχει ως εξής:

«Λίγες μόνο μέρες μετά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στη δημόσια Εκπαίδευση, αναδείχθηκαν εκκωφαντικά τα εγγενή προβλήματα που την υπονομεύουν.

Τα προβλήματα εστιάζονται στη δραματική ανεπάρκεια σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής στα δημόσια σχολεία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή, χωρίς εμπόδια διαδικτυακή εκπαίδευση σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και για όλους τους μαθητές χωρίς κοινωνικές διακρίσεις.

Το κύριο πρόβλημα που αναδείχθηκε είναι ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλη τη χώρα, αλλά και στην πόλη μας, ειδικότερα των προερχόμενων από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, ακόμη και μαθητών της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, επειδή δεν διαθέτουν ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση δικτύου στα σπίτια τους.

Ακόμη και στις οικογένειες με δύο ή περισσότερα παιδιά με πρόσβαση στο ίντερνετ, αλλά μόνο έναν υπολογιστή διαθέσιμο, η διαδικτυακή εκπαίδευση καθίσταται προβληματική και υποβαθμίζεται.

Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο οξυμένο για όσους μαθητές ΑμεΑ δεν είναι αξιοποιήσιμα τα πιο συμβατικά διδακτικά μέσα, όπως για παράδειγμα η φωτοτυπία ή το βιβλίο.

Οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, κάνουν έναν τιτάνιο αγώνα να παρακάμψουν τις τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν από ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών και στηρίζουν, επικοινωνούν και κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως με τους μαθητές τους.

Στις συνθήκες αυτές, όπως διαμορφώθηκαν από την πανδημία του Covid-19 και το αναγκαίο μέτρο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, η κυβέρνηση οφείλει χωρίς άλλη καθυστέρηση, πέρα από την επίλυση των άλλων προβλημάτων που έχουν ανακύψει, τόσο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εξ αποστάσεως διδασκαλίας όσο και στις προτεινόμενες από το υπουργείο Παιδείας σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, να επιλύσει τα παρακάτω προβλήματα:

  • Προμήθεια υπολογιστή ή tablet στους μαθητές, για να έχουν όλοι τη δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Διασφάλιση δωρεάν γρήγορου ίντερνετ σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Εκτακτη χρηματοδότηση, εδώ και τώρα, από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό».

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ