Παρασκευή 14 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
Από μέρα σε μέρα
Μύθοι (1)

Μία πανευρωπαϊκή έρευνα δείχνει ότι στην Ελλάδα οι οδηγοί περνάνε 36 ώρες κάθε χρόνο στην κίνηση, δείκτης της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται η μετακίνηση σε πολυσύχναστους δρόμους για την πλειοψηφία αυτών που μετακινούνται με το αυτοκίνητο. Αναζητώντας κανείς την αιτία, πέφτει πάνω στα εξής στοιχεία της έρευνας: Το 80% των μετακινήσεων στα κράτη - μέλη της ΕΕ γίνεται με αυτοκίνητο και μόλις το 1,7% με μετρό ή τραμ, δηλαδή με δημόσια μέσα συγκοινωνίας! Η αναγωγή αυτών των ποσοστών στην ελληνική πραγματικότητα δικαιολογείται απόλυτα από την άθλια κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ειδικά της πρωτεύουσας, με τα πανάκριβα εισιτήρια, τις καθυστερήσεις, το συνωστισμό, τη μη εξυπηρέτηση πιο απομακρυσμένων περιοχών. Αυτά είναι τα διαχρονικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής πολιτικής, που αντιμετωπίζει τις δημόσιες συγκοινωνίες ως «φιλέτο» για τους επιχειρηματικούς ομίλους και βαθαίνει τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ως αποτέλεσμα, το κέντρο «μπουκώνει», η κίνηση μεταφέρεται και σε πιο περιφερειακούς δρόμους και η ταλαιπωρία «χτυπάει κόκκινο» για όποιον εργάζεται ή πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί στο κέντρο. Την επόμενη φορά, επομένως, που κάποιο από τα τσακάλια της κυβέρνησης θυμηθεί ότι για την ταλαιπωρία στους δρόμους των πόλεων φταίνε οι διαδηλώσεις, προκειμένου να δικαιολογήσει τα μέτρα που ετοιμάζει για τον περιορισμό τους, την απάντηση πρέπει να την πάρει από όλους εκείνους τους ταλαίπωρους που λιώνουν καθημερινά στο κέντρο, είτε πίσω από το τιμόνι είτε στοιβαγμένοι και καταρρακωμένοι μέσα σε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org