Τετάρτη 17 Οχτώβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης στα μονοπώλια

Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής συζητείται από χτες η σύμβαση παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου Πεδίου στους μονοπωλιακούς ομίλους, με την οποία η κυβέρνηση «τρέχει» τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Η σύμβαση κατατέθηκε με μορφή νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αφορά την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και της ΓΑΙΟΣΕ για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στην κοινοπραξία που έχουν συστήσει η ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές (θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς) και ο όμιλος «Goldair Cargo - Εταιρεία διεθνών μεταφορών και Logistics».

Με τη σύμβαση αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πιάνοντας το νήμα από τις προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις, προωθεί παραπέρα τους βασικούς και επικίνδυνους για το λαό στόχους της εγχώριας αστικής τάξης για τη μετατροπή της Ελλάδας σε «κόμβο συνδυασμένων μεταφορών», προκειμένου να αναβαθμιστούν η θέση και οι μπίζνες της στην ευρύτερη περιοχή που φλέγεται από τους ανταγωνισμούς.

Για τους στόχους αυτούς η κυβέρνηση εξασφαλίζει στα μονοπώλια τις κατάλληλες υποδομές: Λιμάνια, σιδηρόδρομους, οδικούς άξονες, αλλά και ελεύθερους χώρους, όπως αυτούς που μετατράπηκαν σε εμπορευματικά και διαμετακομιστικά κέντρα, ειδικά στην περιοχή της Δ. Αττικής, και οι οποίοι θα μπορούσαν να δώσουν μια ανάσα στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες ή να βοηθήσουν για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.

Ολα για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων

Το στίγμα του νομοσχεδίου, δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης, δίνεται από το σημείο του κειμένου όπου αναφέρεται ότι η «ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών» είναι «υψηλής στρατηγικής σημασίας», γιατί δημιουργείται ένα «σύγχρονο και ολοκληρωμένο κέντρο logistics, καθιστώντας τη χώρα σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο».

Οι όροι για την παραχώρηση του χώρου στο επιχειρηματικό σχήμα είναι κομμένοι και ραμμένοι στους στόχους ενίσχυσης της κερδοφορίας του. Συνοπτικά, παραχωρείται έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ, συνολικού εμβαδού 588 στρεμμάτων, για διάστημα 60 ετών, η οποία θα συνδεθεί σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό την αύξηση της διακίνησης των εμπορευματικών φορτίων από την Ελλάδα μέσω των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Στο επενδυτικό σχήμα παρέχεται η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, ενώ το τίμημα ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, τα οποία βέβαια δεν θα βγουν από την τσέπη της κοινοπραξίας, αλλά θα προέλθουν από ευνοϊκά δάνεια, κοινοτικά κονδύλια, αναπτυξιακό νόμο κ.λπ. Η κοινοπραξία απαλλάσσεται ακόμα και από την καταβολή δημοτικών τελών για τα σκουπίδια της και την ηλεκτροδότηση, ενώ της δίνεται το δικαίωμα «εμπορικής εκμετάλλευσης των πάσης φύσεως επιτρεπόμενων χρήσεων, καθώς και της απόληψης οποιουδήποτε εσόδου που απορρέει από αυτές, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά του δικαιώματος κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας»!

Ολα τα αστικά κόμματα εκθείασαν την παραχώρηση, ενώ - θέλοντας να δείξουν και ότι διαφωνούν - έκαναν κάποιες επιμέρους παρατηρήσεις. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Σπαρτινός, σημείωσε στην Επιτροπή ότι η σύμβαση εδραιώνει «τη γεωστρατηγική αναβάθμιση» της χώρας. Ο εισηγητής της ΝΔ, Κ. Καραμανλής, συμφώνησε «με την ιδιωτικοποίηση» αλλά έκανε λόγο για «όρους εξαιρετικά προβληματικούς» και «πολύ χαμηλό τίμημα». Αντίστοιχες ήταν οι παρατηρήσεις του ειδικού αγορητή του ΠΑΣΟΚ, Γ. Μανιάτη, όπως και του ειδικού αγορητή της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, Ηλ. Παναγιώταρου, ο οποίος είπε ότι «δεν διαφωνεί κανείς με την αναβάθμιση της πατρίδας και την προσέλκυση επενδύσεων, αλλά όχι τριτοκοσμικού τύπου», και πάει λέγοντας.

Το ερώτημα είναι: Ανάπτυξη για ποιον;

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, καταψήφισε το νομοσχέδιο. Οπως σημείωσε, εξασφαλίζονται «δουλειές με φούντες» και «τζάμπα χρήμα» στους επιχειρηματικούς ομίλους. Η διαμόρφωση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο πράγματι είναι ένα μεγάλο έργο, τόνισε, αλλά για το κεφάλαιο, αφού για τους εργαζόμενους που θα απασχοληθούν είτε στη φάση της κατασκευής είτε στη λειτουργία του δεν υπάρχει καμία αναφορά, για εργασιακά δικαιώματα ή ΣΣΕ. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει φροντίσει με νόμο από το 2017 να εξαιρέσει τους φορτοεκφορτωτές των λιμανιών και των Εμπορευματικών Κέντρων, όπως του Θριασίου, από το Εθνικό τους Μητρώο, δίνοντας τη δυνατότητα στην εργοδοσία να καθορίζει από Συλλογικές Συμβάσεις μέχρι μέτρα πρόληψης και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. Τόσο οι ιδιωτικοποιήσεις όσο και το σφοδρό χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων, συνέχισε, είναι όροι για να προωθηθούν οι σχεδιασμοί της αστικής τάξης για τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση. «Αυτή είναι εξάλλου η "δίκαιη ανάπτυξη" που προπαγανδίζετε, και αυτή προϋποθέτει εργασιακά γκέτο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι η επέκταση και δράση των κοινοπραξιών και μονοπωλίων στην περιοχή της Δυτικής Αττικής θα εκτοπίσει παραπέρα αυτοαπασχολούμενους και μικρομεσαίους επαγγελματίες, ενώ χειροτερεύουν οι όροι ζωής των εργατικών - λαϊκών οικογενειών στις γύρω περιοχές.

«Τίθεται το ερώτημα: Ανάπτυξη για ποιον; Για τα μονοπώλια ή για το λαό; Εμείς αποφασιστικά απαντάμε: Για το λαό. Και αποκαλύπτουμε το παραμύθι ότι μπορεί να συνυπάρξουν αυτά τα δύο, δηλαδή και το κεφάλαιο να αυξάνει τα κέρδη του και η εργατική τάξη, ο λαός, να ζει με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του», υπογράμμισε η βουλευτής του ΚΚΕ.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ