Πέμπτη 23 Φλεβάρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Για την απεργία στα μέσα σταθερής τροχιάς

«Λέμε ναι σε αγώνες με προοπτική, λέμε όχι στον εργοδοτικό, κυβερνητικό, εκφυλιστικό συνδικαλισμό», τονίζει με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, υπογραμμίζοντας ότι συμμετέχει στις απεργίες στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) σήμερα Πέμπτη, την Τετάρτη 1/3 και την Παρασκευή 3/3, με αιτήματα που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών και όχι με το πλαίσιο των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών στα ΔΣ των σωματείων εργαζομένων των μέσων αυτών, το οποίο βάζει τους εργαζόμενους να παλεύουν για τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών και να τσακώνονται μεταξύ τους.

Υπενθυμίζεται ότι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στα σωματεία αυτά κήρυξαν τις απεργίες με αίτημα τη μη εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων της ΣΤΑΣΥ (η εταιρεία στην οποία υπάγονται τα τρία μέσα) στον ΟΑΣΑ (στον όμιλο του οποίου έτσι κι αλλιώς ανήκει η εταιρεία). Ο λόγος που αντιδρούν είναι γιατί πριν από λίγους μήνες στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψαν με τη ΣΤΑΣΥ, είχαν συμφωνήσει να συνδέσουν την αύξηση των εσόδων και των κερδών της εταιρείας με την πρόβλεψη για κάποια αύξηση, γενικά και αόριστα, στους μισθούς.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ επισημαίνει τα εξής:

«Ενώ η αντιλαϊκή πολιτική σπάει κόκαλα, ενώ αυξάνονται τα προβλήματα των εργαζομένων σε όλο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ οι εργολάβοι κάνουν πάρτι στη φύλαξη, στη συντήρηση, στο "έξυπνο" ηλεκτρονικό εισιτήριο, η συνδικαλιστική πλειοψηφία στη ΣΤΑΣΥ, αντί να αντιπαλεύει όλα αυτά και να ενώνει σε κοινό μέτωπο πάλης τους εργαζόμενους ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, αποπροσανατολίζει τις διαθέσεις για αγώνα του κλάδου σε ανούσια αντιπαράθεση και για ξένα προς τους εργαζόμενους συμφέροντα.

Συνάδελφοι, συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις όχι για να διαλέξουμε εργοδότη, όπως μας καλεί η πλειοψηφία, όχι για να αυξηθούν τα έσοδα από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και την αφαίμαξη των λαϊκών οικογενειών, των βιοπαλαιστών που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Απεργούμε για κρατική χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών των ΜΜΜ.

Η λογική "μεγαλύτερα έσοδα - μεγαλύτερος μισθός" είναι τυχοδιωκτισμός, που δυστυχώς για τον κλάδο έχει την υπογραφή και τη σφραγίδα των σωματείων. Το άρθρο 10 της πρόσφατης ΣΣΕ συνδέει άμεσα το μισθό των εργαζομένων με τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ. Με αφορμή τροπολογία στο νόμο 3920/2011, σηκώνουν κουρνιαχτό οι πλειοψηφίες των ΔΣ για να καλύψουν τις ευθύνες τους με την υπογραφή της ΣΣΕ. Θέλουν να βάλουν τους εργαζόμενους να παλεύουν για τα κέρδη των εφοπλιστών, των βιομήχανων, των πολυεθνικών ομίλων και να τσακώνονται μεταξύ τους. Να βάλουν πλάτη στα αντεργατικά μέτρα των κυβερνήσεων και να διατηρούν συνθήκες διάσπασης μεταξύ συναδέλφων. Φωνάζουν σήμερα πως κινδυνεύει να ιδιωτικοποιηθεί η ΣΤΑΣΥ, όταν πριν λίγα χρόνια κυνηγούσαν δικαστικά την εξαίρεσή μας από την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού ως εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, αφού η εταιρεία είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.

Τορπιλίζουν καθημερινά το κίνημα με τη στάση τους και τα έργα τους. Σε Δελτίο Τύπου αναφέρουν ως μνημονιακό τον ν. 3920/2011 (και έτσι είναι), αλλά την υπογραφή τους στη ΣΣΕ του ενιαίου μνημονιακού μισθολογίου την έβαλαν.

Η κατάσταση για να αλλάξει χρειάζεται αγώνες κοινούς, με αιτήματα που ενώνουν τους εργαζόμενους».

Σε αυτήν τη βάση, η ΔΑΣ ΟΑΣΑ καλεί σε συσπείρωση με το διεκδικητικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ, για: «Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα με συμπληρωματικά τα μέσα μεταξύ τους και όχι ανταγωνιστικά. Κρατική χρηματοδότηση 100% των λειτουργικών αναγκών. Ανάπτυξη - επέκταση του δικτύου σε όλο το Νομό Αττικής. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Φτηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία για τις ανάγκες μετακίνησης του λαού και όχι για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Κάλυψη των απωλειών που έχουμε υποστεί στα χρόνια της κρίσης. Μισθούς και δικαιώματα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ