Σάββατο 22 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
«Κλάμα» για το ποσοστό κέρδους

«Κλάμα» στις ναυτιλιακές: Στα πλοία ξηρού φορτίου της κατηγορίας «capesize» (πρόκειται για τη μεσαία κατηγορία και παίρνει το όνομά της από το μέγεθος που επιτρέπει στα συγκεκριμένα πλοία να περνάνε τη διώρυγα του Παναμά) την τρέχουσα βδομάδα τα ναύλα κυμαίνονται σε λιγότερα από 24.000 δολάρια τη μέρα, ενώ ένα μήνα πριν ήταν στα 10.000 δολάρια τη μέρα. Το κλάμα προκύπτει από το γεγονός ότι τα ναύλα, ενώ είχαν αυξηθεί την πρώτη βδομάδα του Νοέμβρη, τη δεύτερη σημείωσαν πτωτική τάση. Το γεγονός ότι αυτά είναι ήδη 250% πάνω από τον προηγούμενο μήνα προσπερνιέται ως αυτονόητο. Καταγράφουμε την εξέλιξη ως μια ακόμα ένδειξη του πώς βλέπει ο καπιταλιστής το θέμα ποσοστό κέρδους και πώς η παραμικρή μείωσή του γι' αυτόν εκλαμβάνεται ως καταστροφή. Δε συμβαίνει, βέβαια, το ίδιο όταν η κουβέντα αφορά τους μισθούς των ναυτεργατών, που, κατά τον εφοπλιστή, πρέπει να ακολουθούν την πορεία που επιβάλλει ο ανταγωνισμός, δηλαδή να έχουν την τάση να μειώνονται τουλάχιστον ως το επίπεδο που έχει επιβάλει ο ανταγωνισμός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ