Πέμπτη 12 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Βρισκόμαστε στις επάλξεις του αγώνα για την Παιδεία

Από τη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς
Από τη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς
Πέρυσι το ΕΠΑΛ Πετρούπολης είχε 650 μαθητές. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα. Τα παλιά χρόνια. Τώρα θα υποστεί κλυδωνισμούς. Εκλεισαν δύο μεγάλες ειδικότητες, στον τομέα Υγείας με 140 παιδιά και στη γραφιστική με 40 παιδιά. Τα παιδιά ειδικά της Β' τάξης δεν ξέρουν τι θα κάνουν, είναι στον αέρα. Από τους 90 εκπαιδευτικούς πέρυσι, οι 14 τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ενώ αρκετοί πλέον φαίνονται ως υπεράριθμοι. Η μείωση μαθητών φαίνεται από την πρώτη τάξη. Πέρυσι οι εγγραφές στην Α' Λυκείου ήταν 212 παιδιά, φέτος μέχρι στιγμής είναι 160. Γονείς και μαθητές είναι σε σύγχυση.

Το ΕΠΑΛ Πετρούπολης -ενδεικτικό της εικόνας που επικρατεί στην πλειοψηφία των Επαγγελματικών Λυκείων- επέλεξε να επισκεφθεί στην έναρξη της σχολικής χρονιάς οΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, συζητώντας με εκπαιδευτικούς για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η τεχνολογική εκπαίδευση, για τις αγωνίες των ίδιων και των μαθητών τους, ξεκαθαρίζοντας ότι οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις αφορούν το σύνολο της εκπαίδευσης.

Θέλουν εργατικό δυναμικό περιπλανώμενο, χωρίς δικαιώματα και διεκδικήσεις

Συγκεκριμένα, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ μιλώντας στους εκπαιδευτικούς είπε:

«Να σας ευχηθώ καλή χρονιά και βέβαια η φετινή χρονιά δεν είναι όπως οι άλλες, και οι άλλες ήταν δύσκολες. Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί άλλη κατάσταση, συνολικά για το σχολείο, πολύ περισσότερο για τα σχολεία όπως είναι το ΕΠΑΛ εδώ κι άλλες σχολές και σχολεία της επαγγελματικής κατάρτισης ή εκπαίδευσης, αλλά αφορά γενικότερα το σχολείο και το λύκειο.


Η υποβάθμιση δε γίνεται μόνο στα ΕΠΑΛ, γίνεται συνολικά σε όλη την εκπαίδευση και στα γυμνάσια και στα γενικά λύκεια. Αντίστοιχα προβλήματα, πολύ οξυμένα βέβαια και περισσότερα είναι στα ΕΠΑΛ, όπως πολύ καλά γνωρίζετε και βέβαια με όλες αυτές τις διαθεσιμότητες, τις απολύσεις, την κατάργηση των ειδικοτήτων μεγαλώνουν τα προβλήματα. Χτες ψηφίστηκε νέος νόμος συνολικά για το λύκειο. Ξέρετε την άποψή μας. Ουσιαστικά είναι σε αρμονία όλοι αυτοί οι νόμοι που έχουν ψηφιστεί με τα συμφέροντα συγκεκριμένων μονοπωλιακών ομίλων λέμε εμείς. Δεν είναι ξύλινη γλώσσα, το εννοούμε, γιατί είναι μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Είναι, επίσης, η ΕΕ που προωθεί τέτοιες αλλαγές, θέλουν φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό και αυτό δεν αφορά μόνο τα παιδιά που μαθαίνουν γράμματα στο ΕΠΑΛ, αφορά συνολικά όλη την εκπαίδευση. Θέλουν παιδιά που να βγαίνουν στην παραγωγή αύριο και να περιπλανώνται γενικώς, υποαπασχολούμενους, με χαμηλούς μισθούς, κάτω από 400 ευρώ, χωρίς δικαιώματα, χωρίς διεκδικήσεις. Ουσιαστικά, θέλουν ένα υποταγμένο εργατικό δυναμικό που θα βγει αύριο στην παραγωγή, όποιο κλάδο κι αν ακολουθήσει, όποια δουλειά κι αν βρει, αν βρει. Αρα, λοιπόν, αυτή η κατεύθυνση που υλοποιείται σήμερα, πιο συγκεκριμένα, χρειάζεται μεγαλύτερο και πιο σκληρό και μαζικό αγώνα.

Το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι μπορεί. Και στη Βουλή παρεμβαίνουμε και κινητοποιήσεις κάνουμε, όμως θεωρούμε ότι η υπόθεση κρίνεται μέσα στο σχολείο. Δηλαδή, αν δε φτιαχτεί ένα αρραγές μέτωπο μέσα σε κάθε σχολείο και που βέβαια θα έχει επέκταση στην κοινωνία ανάμεσα στον εκπαιδευτικό, στο γονιό και στο μαθητή, τότε θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Και βέβαια, εδώ χρειάζεται και μαζικές, συλλογικές διαδικασίες, πρώτα απ' όλα του κινήματος των εκπαιδευτικών, συζήτηση, κοινή δράση και, βέβαια, κατεύθυνση με ένα τέτοιο προσανατολισμό. Αυτά είναι τα προβλήματα που νομίζω πρέπει να μπουν σε συζήτηση, ταυτόχρονα με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αναζήτηση των αιτιών

Γιατί -το λέμε συνέχεια, θα σας το πω άλλη μια φορά- στην αντίληψή μας ως ΚΚΕ, εμείς θεωρούμε ότι η δουλειά που γίνεται μέσα στο σχολείο, σ' αυτή τη διαδικασία είναι και διαπαιδαγωγητική, γιατί μιλάμε για κρίσιμες ηλικίες, παιδιά που είναι στην εφηβεία, έχουν διαφορετικές ευαισθησίες, προέρχονται από διαφορετικές καταβολές, από παραδόσεις, με προβλήματα οικογενειακά που τα επιτείνει η καπιταλιστική οικονομική κρίση, οικογένειες με ανέργους, με φτώχεια μεγάλη. Και, βέβαια, εδώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού -και σ' αυτό νομίζω ότι πρέπει να βοηθήσετε, να βοηθήσουμε κι εμείς όσο μπορούμε κι όσο μας αναλογεί στην ευθύνη- θα πρέπει να είναι ουσιαστική συζήτηση με τα παιδιά έτσι ώστε να καταλάβουν γιατί υπάρχουν αυτά τα προβλήματα και στους ίδιους, γιατί έχουν ανασφάλεια, να ξέρουν ότι ο εκπαιδευτικός είναι μαζί τους και βέβαια να ξέρουν ότι αύριο θα μπορούν με το κεφάλι ψηλά να αγωνιστούν στην κοινωνία.

Εγώ αυτό που θα ήθελα, όταν συναντώ παιδιά που είναι στα ΕΠΑΛ ειδικά, αυτό που θα ήθελα ως μήνυμα να πω και ως Κόμμα λέμε, είναι ότι δεν πρέπει να νιώθουν παρακατιανοί. Δεν πρέπει να επιτρέπουν στον εαυτό τους να νιώθει έτσι. Δεν πρέπει να αφήνουν τους άλλους να τους αντιμετωπίζουν έτσι. Δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού, σε σχέση με τα γενικά λύκεια, τη γενικότερη εκπαίδευση. Και είναι σημαντικό αυτό το ζήτημα. Και νομίζω και εσείς το κατανοείτε απ' την ίδια σας την πείρα, δουλεύοντας μέσα στο σχολείο και ως γνώση και ως προοπτική θα πρέπει να το μεταδώσετε στα παιδιά και νομίζω θα κάνετε ό,τι είναι δυνατό, ξέροντας ότι έχετε όλα αυτά τα προβλήματα. Γιατί και ο εκπαιδευτικός είναι άνθρωπος, έχει οικογένεια, έχει προβλήματα, όταν μειώνονται οι μισθοί, όταν γίνονται όλα αυτά μετά δημιουργούνται προβλήματα.

Η δύναμή μας στην υπηρεσία του λαϊκού κινήματος

Είναι σοβαρά προβλήματα τα οποία πρέπει όμως να μπουν και στο σχολείο, να μην κρύψουμε την αλήθεια, να τα λέμε στα παιδιά αλλά ταυτόχρονα να μπορούμε να δίνουμε ένα όραμα για το αύριο, να μπορούμε να οργανώνουμε αυτή τη συλλογική δράση για την εξέλιξη ώστε να μπορέσει να βγει αύριο στην κοινωνία και το παιδί, μαζί με τον εκπαιδευτικό, μαζί με το γονιό και να παλέψουν από κοινά μετερίζια.

Δε θέλω τώρα να βγάλω λόγο, ούτε να σας αναλύσω το νέο νόμο ή τα προβλήματα. Τα ξέρετε πολύ καλά. Το ΚΚΕ και η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα, εδώ πιστεύω και ο δήμος όσο μπορεί, απ' ό,τι άκουσα, θα πρέπει να βρίσκονται σ' αυτές τις επάλξεις του αγώνα, με μεγαλύτερη ευαισθησία να καθίσουμε και να δούμε τα προβλήματα και βεβαίως να οργανωθούν οι αγώνες γιατί πρέπει να έχουν επιτυχία. Θα πρέπει να δοθεί μήνυμα προς την κυβέρνηση, προς αυτούς που φέρνουν αυτούς τους νόμους, αυτούς που δημιουργούν τις διαθεσιμότητες, που κάνουν τις αλλαγές, που οδηγούν σε απολύσεις. Και πρέπει αυτό το μήνυμα να είναι ηχηρό αυτή τη φορά. Εχει σημασία, δηλαδή. η απεργία να έχει επιτυχία, κυρίως εξαρτάται απ' τη συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών σ' αυτές τις διαδικασίες και στις αποφάσεις που θα ληφθούν.

Το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν, ό,τι περνά απ' το χέρι μας, με τη μικρή αυτή δύναμη που μας έχει δώσει βέβαια ο λαός, η οποία τον τελευταίο χρόνο, όπως ξέρετε, απ' τις προηγούμενες εκλογές έχει αδυνατίσει έτσι κι αλλιώς, αλλά αυτή τη δύναμη που έχουμε θα τη βάλουμε και τη βάζουμε στην υπηρεσία του λαϊκού κινήματος, των προβλημάτων της Παιδείας. Γιατί η Παιδεία έχει προτεραιότητα...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ