Πέμπτη 12 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οδηγούν τα πάντα στην ιδιωτικοποίηση

Συζήτηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τους καθηγητές του ΕΠΑΛ

«

Δεν ξέρουμε με ποιο ωρολόγιο πρόγραμμα θα δουλέψουμε. Το παλιό; το καινούριο; Τα παιδιά κλυδωνίζονται. Δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει αύριο», λέει μεταξύ άλλων η διευθύντρια του ΕΠΑΛ, Ελπίδα Τσούκια, ενώ επισημαίνει την άριστη συνεργασία και τη συνέπεια του Δήμου Πετρούπολης στην καθαριότητα του σχολείου, στη διαφάνεια της Σχολικής Επιτροπής, στην έγκαιρη καταβολή της δόσης όπου «όμως είναι ελάχιστη σε μια τεχνική εκπαίδευση που έχει τόσα εργαστήρια, που πρέπει να ανανεωθεί, που έχει παλιά μηχανήματα. Κάνουμε τσιγκουνιές στο χαρτί για να βγάλουμε άλλα έξοδα. Ευτυχώς τη θέρμανση, όπως σε όλα τα σχολεία της περιοχής, την έχει αναλάβει ο δήμος και δεν έχουμε προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλα σχολεία».

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αγωνία τους ακόμη και για το μέλλον των 5 εργαστηρίων (όπως εργαστήριο ακτινολογίας, ραδιολογίας, βρεφοκομίας). «Τώρα, μετά την κατάργηση των ειδικοτήτων και τη διαθεσιμότητα των συναδέλφων, τα κλειδώσαμε. Τι θα γίνουν; Θα ρημάξουν;».

«Δεν έχουμε ούτε υπολογιστές. Εχουμε φέρει τους δικούς μας από το σπίτι για να κάνουμε τη δουλειά μας», λένε.

Το ζήτημα είναι οι αιτίες και ο δρόμος που θα ακολουθήσουμε

«Αναμφίβολα η απογοήτευση είναι δικαιολογημένη και η αγανάκτηση και η οργή και όλα αυτά που είπατε», σημείωσε ο Δ. Κουτσούμπας, και συνέχισε:

«Νομίζω ότι και ο καθένας μας νιώθει έτσι απέναντι σ' αυτή την πολιτική, κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Το ζήτημα είναι - και ξέρετε πολλές φορές συνηθίζουμε να το λέμε και θέλουμε να το σκεφτείτε κάπως περισσότερο αυτό και να το συζητήσετε και οι ίδιοι μεταξύ σας και μέσα στο σχολείο και γενικότερα - ότι στις περιγραφές των προβλημάτων συμφωνούμε όλοι. Αν πας τώρα και δεις τον πρωθυπουργό ή τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ή άλλα πολιτικά κόμματα και συζητήσεις για τα προβλήματα που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία θα υπάρξει συμφωνία. Ολοι είναι ικανοί και καταλαβαίνουν ποια είναι τα προβλήματα και των εκπαιδευτικών και τα δικά σας εδώ ακόμα και στα ΕΠΑΛ, που μπορεί να μην ξέρουν συγκεκριμένα της Πετρούπολης, αλλά ξέρουν όλα αυτά τα προβλήματα, μερικοί τα ξέρουν και στις λεπτομέρειές τους σας πληροφορώ.

Πού αρχίζει να δημιουργείται πρόβλημα; Και δημιουργείται πρόβλημα όχι μόνο στα πολιτικά κόμματα αλλά και στις συνδικαλιστικές ηγεσίες κ.λπ. και πάμε λέγοντας και προς τα κάτω. Οταν αρχίζουμε να συζητάμε τι έφταιξε και φτάσαμε ως εδώ. Οταν ψάχνουμε, δηλαδή, να βρούμε τις αιτίες των προβλημάτων, ποιοι τα δημιούργησαν, πώς ξεκίνησαν, κι αυτά όχι για να κάνουμε παρελθοντολογία, για να πούμε τι έγινε πριν 10, πριν 20, 30 χρόνια κ.λπ. αλλά κυρίως γιατί άμα δεν δεις τι έφταιξε, δεν βρεις σε βάθος την αιτία του προβλήματος, δεν θα μπορέσεις να χαράξεις κι ένα δρόμο.

Κι εδώ μετά σου έρχεται το τρίτο πρόβλημα, που υπάρχει μεγάλη διαφωνία και πλήρης αδυναμία και συνεννόησης και διαμόρφωσης κοινής άποψης. Δηλαδή, ποιος θα είναι ο δρόμος που θα ακολουθήσουμε από δω και πέρα, με ποια γραμμή πρέπει να πάμε στην Εκπαίδευση και στην Υγεία και στο υπόλοιπο Δημόσιο, συνολικά σε όλα τα κοινωνικά, τα οικονομικά προβλήματα της χώρας κ.λπ. Κι εδώ αρχίζουν οι μεγάλες διαφορές που εμείς λέμε ότι πρέπει να συζητηθούν, αλλά αυτές, ξέρετε, δεν γίνεται να συζητηθούν μεταξύ τυρός και αχλαδίου, μεταξύ καφέ και ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα ή μέσα στη Βουλή μόνο. Ετσι κι αλλιώς εκεί γίνεται συζήτηση ανοιχτή με τον τρόπο που γίνεται και με το επίπεδο τέλος πάντων που γίνεται, δεν θέλω να το σχολιάσω τώρα. Πρέπει κυρίως όμως να γίνει εδώ μέσα στο σχολείο, πρέπει να γίνει στο εργοστάσιο, στο γραφείο, στη γειτονιά, αυτή η συζήτηση για όλα αυτά. Τι προβλήματα έχουμε, ποιοι φταίνε, τι δρόμο πρέπει να χαράξουμε και τι πρέπει να κάνουμε όλοι μας. Γιατί μπορεί να υπάρχει και η συλλογική ευθύνη αλλά υπάρχει σε τελευταία ανάλυση και η ατομική ευθύνη. Γιατί το άτομο είναι αυτό που φτιάχνει τη συλλογικότητα και την κοινωνία. Αρα, λέω τώρα, δεν είναι της ώρας, δεν έχουμε και χρόνο, πρέπει όμως οπωσδήποτε να ανοίξει αυτή η συζήτηση».

Οταν ο λαός διαφεντεύει τη ζωή του

Απαντώντας στην ερώτηση για την πραγματική στόχευση όσων γίνονται στην Τεχνολογική Εκπαίδευση, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ανέφερε:

«Η κατεύθυνσή τους γενικά και η θέλησή τους είναι να οδηγήσουν τα πάντα στην ιδιωτικοποίηση, πατώντας στο κακό δημόσιο τομέα, γιατί εμείς δεν υπερασπίζουμε τον σημερινό δημόσιο τομέα, αυτό είναι γεγονός. Και πάντα έτσι ήταν, αλλά αυτό επιτείνεται. Θέλουν να οδηγήσουν τους μαθητές στη μισοκατάρτιση, στη μισοειδίκευση και σε τέτοια κατεύθυνση, κι αυτό είναι γεγονός επίσης. Μόνο που αυτό θέλουν οδηγώντας τους στα ιδιωτικά ΙΕΚ, από δω κι από κει. Ενα πράγμα που έπρεπε να το λύσει το Δημόσιο, η κοινωνία, με δημόσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα. Σήμερα, σε αυτές τις συνθήκες, υποστηρίζουμε όχι μόνο ότι πρέπει να αναπτυχθούν τα ΕΠΑΛ, για παράδειγμα, πρέπει να αναβαθμιστούν και στον τομέα της τεχνικής εκπαίδευσης και στον τομέα της γενικής μόρφωσης, και στα μαθηματικά και στα φιλολογικά κ.λπ. Γιατί και τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν τεχνική κατεύθυνση σήμερα θα πρέπει να έχουν τη γενική μόρφωση. Είναι υποχρέωση όλων να παλέψουμε ώστε να υπάρχει η γενική μόρφωση. Και ταυτόχρονα να δίνονται όλες οι ειδικότητες οι οποίες είναι απαραίτητες.

Το ζήτημα όμως είναι ο λαός αύριο, κάποια στιγμή, το λαϊκό κίνημα, η ίδια η εργατική τάξη και τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα, να πουν μέχρι εδώ. Θέλουμε να αλλάξει ριζικά - αυτό προτείνουμε εμείς - εκ βάθρων η κοινωνία, το κράτος, να πάμε σε μια νέα κοινωνική οργάνωση που θα έχεις κοινωνικοποιήσει τα μονοπώλια, τις μεγάλες αυτές επιχειρήσεις, θα έχεις μια εργατική εξουσία που θα μπορεί να σχεδιάζει κεντρικά και θα ξέρει το παιδί ή στον τομέα της εκπαίδευσης εκεί που πάει ή αύριο που θα πάει στο πανεπιστήμιο ότι θα έχει εξασφαλισμένη δουλειά, θα υπάρχει μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Εκεί θα πρέπει να υπάρχει το γενικό σχολείο, η δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους, απαραίτητα η 12χρονη κι από κει και πέρα να προχωρά. Προϋποθέτουν άλλη κοινωνική οργάνωση, προϋποθέτει να έχεις λύσει εσύ με επιστημονικό και κεντρικό σχεδιασμό ως κράτος πώς θα κατανείμεις αυτό το εργατικό δυναμικό που θα τελειώσει το σχολείο, τις ανώτερες σχολές και θα βγει στην παραγωγή για να έχει δουλειά. Τι ειδικότητες, τι κλάδους, τι ανάγκες έχεις, είτε στη βιομηχανία, σε άλλους τομείς της οικονομίας, ώστε να στελεχωθούν και οι επιχειρήσεις που θα ανήκουν όμως στην εργατική τάξη, στον εργαζόμενο λαό και θα μπορεί να τις διαφεντεύει. Αυτός είναι και ο στόχος, αυτό που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να παλεύει και το κίνημα από το σήμερα για να ανοίγει τέτοιους δρόμους.

Ομως, δρώντας μέσα στις σημερινές συνθήκες σας λέω ξεκάθαρα ότι υποστηρίζουμε τα αιτήματα όλα όσα θέτετε κι αυτά που βάλατε πριν για το ΕΠΑΛ εδώ συγκεκριμένα και πρέπει και σε αυτές τις συνθήκες να τα παλέψουμε. Εφόσον υπάρχει τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και πρέπει να ενισχυθεί και δεν πρέπει με τη διαδικασία αυτή "κάνω διαθεσιμότητες, κάνω απολύσεις, διώχνω ειδικότητες ή τις μεταθέτω αλλού" να δημιουργείται αυτή η απαξίωση και η διαρκής συρρίκνωση μέχρι να οδηγηθεί και στη διάλυση και να τα δώσουν όλα στα ιδιωτικά ΙΕΚ ή σε άλλες ιδιωτικές σχολές που δήθεν θα φτιάχνουν και θα δίνουν μια πιστοποίηση της πλάκας. Και θα πληρώνει από την άλλη μεριά, ο πατέρας, η μάνα, θα δουλεύουν μια ζωή, όσο μπορούν, όσο έχουν δουλειά για να εξοικονομήσουν να πάει κάπου το παιδί, δήθεν για να γίνει καλός τεχνίτης, καλός επαγγελματίας ή καλός επιστήμονας. Να σας ευχηθούμε ξανά καλή δύναμη και κουράγιο».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αντιδρούν στις κυβερνητικές εξαγγελίες για την Επαγγελματική Εκπαίδευση(2023-12-22 00:00:00.0)
Να κερδίσουμε όλα τα δικαιώματα που μας αξίζουν!(2022-03-05 00:00:00.0)
Αποκαλυπτικά στοιχεία από τη δράση των φασιστικών ομάδων(2022-01-27 00:00:00.0)
Οχι σε ΕΠΑΛ - «μαμούθ» με ειδικότητες που θέλει το κεφάλαιο(2018-09-28 00:00:00.0)
Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή για την κατάσταση στα ΕΠΑΛ(2013-12-12 00:00:00.0)
Με μεγάλα προβλήματα για τους μαθητές κυλά η σχολική χρονιά(2013-11-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ