Σύμφωνα με όσα διαβάσαμε στον Τύπο για την έκθεση φωτογραφίας, αποτυπώνονται οι άσχημες συνθήκες εργασίας των παιδιών, η εκμετάλλευση που υφίστανται όχι μόνο στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, αλλά και στον «αναπτυγμένο» δυτικό. Σήμερα στην ΕΕ εργάζονται 5 εκατ. παιδιά, η πλειονότητα των οποίων εμπλέκεται στην πορνογραφία, το εμπόριο ναρκωτικών και τον σεξουαλικό τουρισμό.
Ποιος άραγε ευθύνεται για τα 18 εκατ. ανέργων, για την περιθωριοποίηση των εργατών, των μικρομεσαίων αγροτών του χωριού και της πόλης; Ποιος ευθύνεται για την πλήρη υποβάθμιση της ζωής τους, για την εμπορευματοποίηση της υγείας και της παιδείας; Ποιος ευθύνεται για την όξυνση των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση, για την υποβάθμιση των σπουδών, για τις διακρίσεις σε βάρος των ξένων εργατών; Ποιος ευθύνεται για τη γενοκτονία σε βάρος του λαού της Γιουγκοσλαβίας και των αγέννητων ακόμα γενεών; Ποιος ευθύνεται για το ραδιενεργό έγκλημα σε βάρος των βαλκανικών λαών;
Χωρίς αιδώ φέρεται να δηλώνει: «Οι εικόνες μας καλούν να αναζητήσουμε το γιατί» και προσθέτει «τα παιδιά πρέπει να σταματήσουν να δουλεύουν και να αρχίσουν να μαθαίνουν. Μόνο έτσι θα σπάσει ο κύκλος της φτώχειας». Οχι, ο κ. Ρενς δεν έτυχε να ακούσει ότι για να πάψουν τα παιδιά να δουλεύουν, δεν πρέπει να υπάρχει φτώχεια!..
Η έρευνα διαπιστώνει, φυσικά, ότι τα παιδιά αυτά είναι πολύ κουρασμένα για να ασχοληθούν με τα μαθήματα και έχουν χαμηλές επιδόσεις.
Το κογκρέσο των Βρετανικών Συνδικάτων παρατηρεί ότι όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που εφαρμόστηκαν την τελευταία 4ετία, είχαν μηδαμινή επίδραση στη μείωση της παιδικής εργασίας.
Ομως, ότι όλα αυτά συμβαίνουν στη Βρετανία, στη μητρόπολη του νεοφιλελευθερισμού (οικονομικού και εκπαιδευτικού) καθόλου τυχαίο δεν είναι.
Υ.Γ. Για τον καλλιτέχνη Φ. Μολέρες, τι να πούμε; Αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα του πώς το κεφάλαιο - μέσω των κυκλωμάτων διακίνησης - μπορεί να οικειοποιείται το έργο επιστημόνων και καλλιτεχνών ανεξάρτητα και ερήμην ίσως των προοδευτικών προθέσεών τους.