ΦΡΙΤΑΟΥΝ.-- Μελανά στοιχεία για την ανεπάρκεια της εκπαίδευσης των παιδιών σε δεκάδες χώρες της υποσαχάριας Αφρικής καταγράφει η τελευταία έρευνα του Βαρόμετρου για τη Μάθηση στην Αφρική, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν χτες από το Κέντρο Διεθνούς Εκπαίδευσης στο Ιδρυμα Μπρούκινγκς.
Οι συντάκτες της έκθεσης εκτιμούν πως η αφρικανική ήπειρος αντιμετωπίζει μια διπλή κρίση που αφορά αφ' ενός στην πρόσβαση στην εκπαίδευση και αφ' ετέρου στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών παιδείας, επισημαίνοντας ότι το 50% των παιδιών σχολικής ηλικίας σε δεκάδες αφρικανικές χώρες θα φθάσουν στην εφηβεία δίχως να είναι σε θέση να γράφουν, να διαβάζουν και να κάνουν απλές αριθμητικές πράξεις. Η τάση αυτή δεν φαίνεται να ανακόπτεται αφού προβλέπεται πως ο αριθμός των αναλφάβητων παιδιών θα αυξηθεί στην υποσαχάρια Αφρική κατά τουλάχιστον 3.000.000 ως το 2020.
Τα στοιχεία του Βαρόμετρου καταγράφουν ακόμη πως τουλάχιστον 17.000.000 παιδιά δεν θα περάσουν ποτέ το κατώφλι του σχολείου.
Η έρευνα έγινε σε 28 αφρικανικές χώρες και υποστηρίχτηκε μεταξύ άλλων από τις εκδόσεις των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» και του περιοδικού «Τhis is Africa». Περιορίζεται βεβαίως στην καταγραφή δεδομένων και τάσεων και δεν ασχολείται με τις αιτίες αυτής της θλιβερής πραγματικότητας που είναι το αποτέλεσμα του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων στην περιοχή.