Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Δε διαπραγματευόμαστε τίποτε»

Το τελευταίο μεγάλο δυστύχημα: 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι Λάτσηδες
Το τελευταίο μεγάλο δυστύχημα: 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι Λάτσηδες
Ενα ατελείωτο «κατηγορώ» κατά του Ομίλου Λάτση και της κυβερνητικής πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντά του σε βάρος μιας ολόκληρης περιοχής, αποτέλεσε η κεντρική εισήγηση της χτεσινής συνέντευξης που διάβασε ο Δήμαρχος Μάνδρας Α. Μαραγκός. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει το εντελώς προσχηματικό περιεχόμενο που έχουν τα επιχειρήματά τους και δηλώνει «δε διαπραγματευόμαστε τίποτε. Ζητάμε να μη γίνουν οι επεκτάσεις».

Ο Ομιλος Λάτση - τονίστηκε συγκεκριμένα - προσπαθεί να πετύχει ό,τι δεν πέτυχε με τις 4 επεκτατικές απόπειρες του παρελθόντος: να θεμελιώσει ένα νέο, συνθετότερο και διαρκώς επεκτεινόμενο - εδαφικά και παραγωγικά - διυλιστήριο, ακριβώς δίπλα στις πόλεις! Η γιγάντωση του διυλιστηρίου προβάλλεται ως αναγκαία προϋπόθεση για τη μείωση της σημερινής δύσοσμης, ρυπογόνου και επικίνδυνης δραστηριότητάς του!! Ιδού ο παραλογισμός ή καλύτερα η λογική των μεγάλων συμφερόντων της ΠΕΤΡΟΛΑ: Αφήστε με να μεγαλώσω, για να σας ρυπάνω! Αφήστε με να έρθω πιο κοντά σας για να γίνω ασφαλέστερη! Η αξιοθαύμαστη και κυνική ταυτόχρονα επιχειρηματολογία της ΠΕΤΡΟΛΑ προκαλεί την κοινή λογική! Η υλοποίηση του «τεχνολογικού και περιβαλλοντικού εκσυγχρονισμού» της περιόδου '87-'91 έφερε περισσότερη ρύπανση και δυσοσμία στην Ελευσίνα και τη Μάνδρα, ενώ δεν μπόρεσε να εξουδετερώσει τους κινδύνους: ατύχημα με 14 νεκρούς το '92, έκρηξη με έναν τραυματία το Μάη του 2000».

Οι έγκαιρες και επανειλημμένες οχλήσεις μας, οι διαρκείς κινητοποιήσεις μας, η άσκηση κάθε πρόσφορου μέσου προς την κυβέρνηση και τους 3 συναρμόδιους υπουργούς για έναν ειλικρινή ουσιώδη διάλογο δε φάνηκαν ικανές να στρέψουν το ενδιαφέρον των κυβερνώντων στο πρόβλημά μας. Επιδίωξαν έναν προσχηματικό και κατ' επίφαση διάλογο μαζί μας, μια μόλις βδομάδα πριν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοινώσει την - προειλημμένη - απόφασή τους για υπογραφή της «κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας» χορήγησης προέγκρισης χωροθέτησης για τη γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ - πρώτο βήμα για την τελική αδειοδότηση.

Προσήλθαμε σε αυτόν το «διάλογο» με τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης με ατράνταχτα επιχειρήματα στη... φαρέτρα μας, για να αντικρούσουμε - έκπληκτοι - αυτούσια την επιχειρηματολογία της ΠΕΤΡΟΛΑ, εκπεφρασμένη από τα υπουργικά χείλη!

Μέσω 2 εμπεριστατωμένων Υπομνημάτων αποδείξαμε με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο ότι:

  • Η εναρμόνιση με τις Οδηγίες της ΕΕ AUTO OIL αφορά μόνο το 10-15% της συνολικής επένδυσης όσον αφορά το κόστος και την εγκατεστημένη ισχύ και ότι η παραγωγή ενέργειας και πρώτης ύλης λιπαντικών δεν αφορούν τις προαναφερόμενες οδηγίες.
  • Η εταιρία δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα βιωσιμότητας, αφού κατά την τελευταία τριετία πραγματοποιεί και διαρκώς πολλαπλασιάζει τα κέρδη της (1998 - 4 δισ., 1999 - 11 δισ., 2000 - 18 δισ.), ενώ ο εμπορικός της κλάδος παρουσιάζει διαχρονικά υψηλότατη κερδοφορία, αφού η ΠΕΤΡΟΛΑ διαθέτει τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους.
Προσφυγή στο ΣτΕ

Οσον αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τονίστηκαν τα εξής:

  • Οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων ουδέποτε μετρήθηκαν ή ελέγχθηκαν ούτε από την εταιρία, ούτε από τα αρμόδια όργανα του ΥΠΕΧΩΔΕ.
  • Το ΕΜΠ κατά παραγγελία της ΠΕΤΡΟΛΑ διενήργησε υπολογισμούς μόνο για τη διάχυση των ατμοσφαιρικών ρύπων, βασιζόμενο στα επίπεδα εκπομπής ρύπων, υφιστάμενα και μελλοντικά, που καθόρισε η ίδια η ΠΕΤΡΟΛΑ και μάλιστα για 3 μόνο ρύπους!
  • Ο εδαφικός χώρος της σχεδιαζόμενης επέκτασης τελεί υπό δικαστική εμπλοκή, αφού βρίσκεται σε δασική έκταση και ήδη το θέμα έχει παραπεμφθεί στο ΣτΕ και έχει οριστεί δικάσιμος η 15 - 5 - 2001.
  • Σύμφωνα με τη νομολογία του ΣτΕ, η χορήγηση παρέκκλισης του άρθρου 4 του ν. 1360/83 για την Αττική έχει κριθεί ότι τελεί σε αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και κατ' επέκταση με το άρθρο 24 του Συντάγματος, διότι επιτρέπει την αύξηση της παραγωγής και της εγκατεστημένης ισχύος. Στην περίπτωση της ΠΕΤΡΟΛΑ η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος κατά 71.370 ίππους ξεπερνά κατά 238 φορές το επιτρεπόμενο όριο των 300 ίππων! Αναμένεται η δημοσίευση της παρέκκλισης και θα επακολουθήσει προσφυγήστο ΣτΕ.
  • Οσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η αύξηση κατά 5,2 φορές των ποσοτήτων των απαερίων και των διαρροών, θα αυξήσουν δραματικά τη δυσοσμία και τη ρύπανση της περιοχής.
  • Οσον αφορά, τέλος, την επικινδυνότητα: αυξάνεται κατακόρυφα η πολυπλοκότητα - συνθετότητα των παραγωγικών διαδικασιών, ενώ οι αυτοματισμοί που εισάγονται κάθε άλλο παρά εγγυώνται την ασφάλεια του διυλιστηρίου, το οποίο επεκτείνεται εδαφικά πάνω στη ζώνη ασφαλείας μεταξύ της υφιστάμενης εγκατάστασης και της ΠΥΡΚΑΛ! Η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος κατά 3,6 φορές, κάθε άλλο παρά εγγυάται ότι ο κίνδυνος ενός καταστροφικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης θα μειωθεί.
Κορεσμένη περιοχή

Το Θριάσιο - τονίστηκε σε άλλο σημείο - είναι Βιομηχανικά Κορεσμένη Περιοχή και δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση. Παρά το γεγονός ότι οι φυσικοί αποδέκτες αέρας - θάλασσα - έδαφος έχουν δεχτεί τεράστια επιβάρυνση δεν έχει εκπονηθεί η απαραίτητη μελέτη που να τεκμηριώνει τη σημερινή κατάσταση και την ποιότητα των φυσικών αποδεκτών. (Ζώνη Ειδικών Περιβαλλοντικών Ενισχύσεων - Αρθρο 23 Ν. 1650/86).

Η εκπόνηση μιας τέτοιας μελέτης αποτελεί την ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για να τεκμηριωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από νέες μονάδες ή δραστηριότητες. Για να διαπιστωθεί τελικά τι άλλο μπορεί να αντέξει το πολύπαθο Θριάσιο! Ομως ούτε ο κ. Λαλιώτης ούτε ο κ. Χριστοδουλάκης αποδέχτηκαν την πρόταση αυτή, κόβοντας ουσιαστικά τις γέφυρες ενός ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου και ενισχύοντας την κοινή πεποίθηση ότι νόμοι για την προστασία του περιβάλλοντος υπάρχουν, η πολιτική βούληση για να ενεργοποιηθούν και να εφαρμοστούν δεν υπάρχει!

Κάλπικες εξαγγελίες

Η αναγγελία της παρέκκλισης από τα χείλη του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στις 25 Ιανουαρίου συνοδεύτηκε - τονίζει η Επιτροπή Αγώνα - και από την εξαγγελία ενός αόριστου «προγράμματος αναβάθμισης και ανάπλασης του Θριάσιου Πεδίου», το οποίο «καταρτίζεται» δήθεν από τα υπουργεία Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας, για το περιεχόμενο του οποίου κανείς Δήμαρχος ούτε ο Νομάρχης γνωρίζει τίποτε, ούτε κανενός ζητήθηκε η γνώμη.

Είναι προφανές ότι επιχειρείται επιμελώς να χρυσωθεί το χάπι της Γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ με την εξαγγελία κάποιων εφήμερων και εφ' άπαξ «αντισταθμιστικών οφελών» που η λαϊκή σοφία πολύ χαρακτηριστικά σαρκάζει: «να σε κάψω Γιάννη να σ' αλείψω λάδι»... Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε άλλη επιβάρυνση ούτε να συμψηφίσουμε την αποδοχή νέων επεκτατικών σχεδίων στο Θριάσιο, νέων επιβαρύνσεων και νέων κινδύνων με κάποια εφήμερα οικονομικά οφέλη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ