Παρασκευή 6 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προέχει η άμεση αντίδραση των ναυτεργατών

Ανακοίνωση των  σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

«Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, υπερασπίζοντας αταλάντευτα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, δίνουν τη μάχη ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία και την αντιναυτεργατική κυβερνητική πολιτική που τη στηρίζει. Το καθεστώς της εφοπλιστικής τρομοκρατίας οι απειλές και οι εκβιασμοί σε βάρος του δικαιώματος δουλιάς, δεν μπορούν να κλείσουν το στόμα των ναυτεργατών. Οι εφοπλιστές θησαυρίζουν και παίζουν με τη ζωή τους.

Η κατάσταση επιβάλλει τη δημιουργία αποφασιστικού κινήματος υπεράσπισης της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αντιμετώπισης της εξοντωτικής εντατικοποίησης της δουλιάς, σύγκρουσης με το καθεστώς του εργασιακού Μεσαίωνα και της μισθωτής δουλείας που επιβάλλουν οι εφοπλιστές. Εχουμε ιερή υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας, στις οικογένειές μας, στην επαγγελματική και ταξική μας συνείδηση, να δώσουμε αυτή τη μάχη με όλες μας τις δυνάμεις.

Τα γεγονότα αλλά και η πείρα μας αποδεικνύουν, ότι το τραγικό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» ήταν αναξιόπλοο, αντιμετώπιζε κρίσιμα προβλήματα. Η επιχείρηση συγκάλυψης των κυβερνητικών - εφοπλιστικών ευθυνών, η προσπάθεια «αθώωσης» της εγκληματικής εφοπλιστικής ασυδοσίας και της επικίνδυνης κυβερνητικής πολιτικής που την εκτρέφει αντιμετώπισε τη σθεναρή αντίσταση των σωματείων μας.

Η χρέωση των ευθυνών στο «ανθρώπινο λάθος» αποτελεί την «εύκολη λύση» και την πάγια επιδίωξη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των εφοπλιστών για τη συσκότιση των πραγματικών αιτιών και των πραγματικών υπευθύνων των ναυτικών εγκλημάτων και ταυτόχρονα επιχειρούν να επιβάλουν μέσα στα πλοία τη «σιωπή των αμνών», για να συνεχίσουν την ασύδοτη δράση τους.

Στην ιστορία της χώρας μας οι ναυτεργάτες συμβάλλουν με αυτοθυσία, αυταπάρνηση και επαγγελματική συνέπεια για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα για κοινωνική πρόοδο . Η άθλια - ανήθικη επίθεση ενάντια στους μηχανικούς και γενικότερα στους ναυτεργάτες από εφοπλιστές - ΥΕΝ και τα φερέφωνά τους θα τσακιστεί από τους ενωτικούς αγώνες των ναυτεργατών.

Η άθλια αυτή τακτική έχει αποδειχθεί στα ναυτικά εγκλήματα των σαπιοκάραβων «ΔΥΣΤΟΣ» «IRON ANTONIS» στα ναυάγια αναρίθμητων πλωτών φερέτρων που στοίχισαν τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πατώντας στα πτώματα των θυμάτων της πολιτικής της, εξαγγέλλει αδίστακτα την κατάργηση του καμποτάζ προωθώντας την άμεση απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας, απελευθερώνοντας την εφοπλιστική ασυδοσία, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ενωσης Ακτοπλόων Εφοπλιστών και του προέδρου της Π. Σφηνιά.

Στόχος τους είναι η αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών η κατάργηση θεμελιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Με τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, χωρίζονται οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε γραμμές «φιλέτο» και σε «παρακτιακές» καταδικάζοντας δεκάδες νησιά στην απομόνωση και το μαρασμό.

Παρέχονται νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, καταργείται το ΝΔ 187 που προβλέπει την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων, υποβαθμίζεται η συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών, ανοίγει ο δρόμος για την αθρόα χρησιμοποίηση αλλοδαπών πληρωμάτων χωρίς συγκροτημένα εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα, απελευθερώνονται τα ναύλα, κινδυνεύει το δικαίωμα δουλιάς χιλιάδων ναυτεργατών.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες θα επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα παίρνουν φθηνότερα καύσιμα και επιπρόσθετα δε θα καταβάλλουν εισφορές προς το ΝΑΤ!!! Είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένοι όσοι συμμετείχαν στην επιτροπή για την «αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου» και τον κοινωνικό διάλογο της απάτης.

Η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ αναλαμβάνει ιστορικές ευθύνες. Αυτό που προέχει σήμερα είναι η άμεση αντίδραση και κινητοποίηση των ναυτεργατών, η οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων με διευρυμένο διεκδικητικό πλαίσιο ενάντια στην απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας, την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ προτείνουν στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ την απόρριψη και την καταδίκη του άκρως επικίνδυνου «θεσμικού πλαισίου» για την ακτοπλοΐα που διαμορφώθηκε από κυβερνητικά στελέχη του ΥΕΝ και εφοπλιστές και την οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων με διεκδικητικό πλαίσιο:

1. Μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος. Να μη γίνονται οι ναυτεργάτες εξιλαστήρια θύματα.

2. Τη διατήρηση - θωράκιση του καμποτάζ, την ανάκληση του κανονισμού 3577/92. Διατήρηση των αδειών σκοπιμότητας με αυστηρότερα κριτήρια, με δυνατότητα άμεσης ανάκλησης σε περίπτωση άρνησης, ή πλημμελούς εξυπηρέτησης ιδιαίτερα των μικρών νησιών, της «άγονης γραμμής». Οι άδειες σκοπιμότητας επιβάλλεται να προβλέπουν ρητά την εφαρμογή του ΝΔ 187/73 για τη συνεχή απασχόληση των ναυτεργατών, εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων, των οργανικών συνθέσεων, την ασφάλιση του ΝΑΤ.

3. Την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την προσαρμογή των συντάξεων και των επιδομάτων στο 80% του μισθού.

4. Την υπεράσπιση του δικαιώματος της δουλιάς, με πλήρη σταθερή απασχόληση, αντιπάλεμα των απολύσεων που γίνονται από τις ναυτιλιακές εταιρίες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Την προστασία των ανέργων, χτύπημα του δουλεμπορίου, αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ. Τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ναυτεργατών με την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Συνέντευξη Τύπου.

Πανναυτεργατική συγκέντρωση

Συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία στις 10 Οκτώβρη 2000, σε πανελλαδική κλίμακα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων σε συντονισμό και κοινή δράση με το συνεπές ταξικό και συνδικαλιστικό κίνημα.

Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους νησιώτες, τους εργαζόμενους, να δώσουν συντονισμένα τη μάχη για την ανατροπή της διαλυτικής αυτής πολιτικής, να διεκδικήσουν τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Η κυβέρνηση και οι άλλες δυνάμεις που υπηρετούν τα εφοπλιστικά συμφέροντα ψεύδονται ασύστολα όταν ισχυρίζονται ότι με την απελευθέρωση θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Η κατάσταση θα χειροτερέψει για τους ναυτεργάτες και τους κατοίκους των νησιών. Ο ανταγωνισμός γέννησε και ισχυροποιεί τα μονοπώλια, το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Αυτό απέδειξαν αναμφισβήτητα οι εξελίξεις. Σφυρηλατούμε την ενότητά μας, υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας, δίνουμε αγωνιστική απάντηση στην αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης και των εφοπλιστών».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ