Τετάρτη 26 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Συμπληρώθηκαν εφτά χρόνια από το έγκλημα

Το «μαχαίρι» όχι μόνο δεν «έφτασε στο κόκαλο» των πραγματικών υπευθύνων, αλλά η πολιτική, που έστειλε στον πάτο της θάλασσας 80 ανθρώπους, είναι σήμερα πιο επικίνδυνη παρά ποτέ

Μόνη δικαίωση για τους νεκρούς, η ένταση της πάλης για την ανατροπή της πολιτικής που τους έστειλε στον πάτο της θάλασσας της Πάρου
Μόνη δικαίωση για τους νεκρούς, η ένταση της πάλης για την ανατροπή της πολιτικής που τους έστειλε στον πάτο της θάλασσας της Πάρου
Σαν σήμερα, πριν από 7 χρόνια, η Ελλάδα συγκλονιζόταν από το ναυάγιο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Την τραγωδία, που έστειλε στον τάφο 80 ανθρώπους ξεκληρίζοντας ολόκληρες οικογένειες. Τα στοιχεία που ήρθαν στο φως από τότε μέχρι και φέτος, το 2007, οπότε και ολοκληρώθηκε η δίκη του και σε δεύτερο βαθμό, έδειξε ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν σκυλοπνίχτης και το ναυάγιό του προδιαγεγραμμένο. Σάπιες λαμαρίνες, «ρημάδι» μηχανοστάσιο, επικίνδυνες μετασκευές, κρυφές επισκευές, ψευδή πιστοποιητικά, έλεγχοι - «μαϊμού», ακατάλληλα σωστικά μέσα... Οι ένοχοι πολλοί: Εφοπλιστές, οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί, «Ελληνικός Νηογνώμονας», όλοι ουσιαστικά γνώριζαν ότι το ναυάγιο ήταν θέμα χρόνου και έπαιζαν κορόνα - γράμματα τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, ώσπου έγινε το κακό.

Ο τραγικός θάνατος όλων αυτών των ανθρώπων, αντί να αποτελέσει το έναυσμα για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ουδόλως «άγγιξε» τους αρμόδιους του ΠΑΣΟΚ, που υπόσχονταν διά στόματος του τότε πρωθυπουργού Κ. Σημίτη ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο». Και, βέβαια, ούτε τους σημερινούς της κυβέρνησης της ΝΔ. Σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι συνθήκες που έστειλαν το «ΣΑΜΙΝΑ» στον πάτο της θάλασσας για ναυτεργάτες και επιβάτες δεν παραμένουν απλά ίδιες. Εχουν γίνει πολύ χειρότερες! Και καραδοκούν, έτοιμες να προκαλέσουν νέα «ΣΑΜΙΝΑ»!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, υποταγμένη όπως και αυτή του ΠΑΣΟΚ, στις απαιτήσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, μετά την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών - την οποία εξασφάλισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - έφτασε στο σημείο με το ΠΔ 124/6-7-06 να καταργήσει ακόμα και το όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων! Αυτό, όταν η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από σαπάκια, που είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν που ήταν το «ΣΑΜΙΝΑ», στήνοντας στα πέντε μέτρα την ανθρώπινη ζωή για να θησαυρίζουν οι εφοπλιστές.

Εφτά χρόνια μετά, οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες, όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Μόνον η πάλη για την ανατροπή της αντεργατικής άκρως επικίνδυνης πολιτικής και η πάλη για να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία και να ταξιδεύουν υπό τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό έλεγχο θα φέρει και τη δικαίωση των 80 νεκρών του «ΣΑΜΙΝΑ».

Νεκρός ναυτεργάτης

Ενας ακόμα ναυτεργάτης έπεσε θύμα στο βωμό του κέρδους των εφοπλιστών. Συγκεκριμένα, την περασμένη Δευτέρα το πρωί, ένας 45χρονος αλλοδαπός ναυτικός, ο οποίος εργαζόταν ως ηλεκτρολόγος στο φορτηγό πλοίο CMA CGM KALAMATA, σκοτώθηκε κατά τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς στο Ιράν. Το τραγικό περιστατικό έγινε κατά τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης του πλοίου, όπου ο άτυχος ναυτικός, στην προσπάθειά του να αποσυνδέσει ένα ψυγείο κοντέινερ, πιθανότατα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, έπαθε ηλεκτροπληξία και πέθανε.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εξαντλούν πλοία και ναυτεργάτες για το κέρδος(2005-07-09 00:00:00.0)
«Νέα τάξη πραγμάτων» στις θάλασσες(2004-09-26 00:00:00.0)
ΟΧΙ στην εφοπλιστική ασυδοσία(2000-10-26 00:00:00.0)
Το ναυάγιο έβγαλε στον αφρό την εφοπλιστική αθλιότητα(2000-10-15 00:00:00.0)
Κόντρα στην αγωνιστική διάθεση(2000-10-10 00:00:00.0)
Απαιτείται άμεση αντίδραση των ναυτεργατών(2000-10-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ