Κυριακή 29 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ
Καταπονημένα πληρώματα σε πτήσεις θανάτου

«Στο σκαμνί του κατηγορουμένου κάθονται πολιτικές και κόμματα. Θα μιλήσω για τους δύο εγκληματίες: Τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Το 1979 έχουμε το νόμο 998 όπου η κυβέρνηση της ΝΔ αποχαρακτήρισε 25 εκατ. στρέμματα δάσους και τα είπε χορτολιβαδικά, έβαλε μια ταμπέλα. Το 1987 το ΠΑΣΟΚ αποχαρακτήρισε 45 εκατ. στρέμματα δάσους και τα είπε βοσκοτόπια. (...) Εγκαταλείφθηκε η πρόληψη εντελώς και καταργήθηκαν τα σώματα δασοπυρόσβεσης, αυτό έγινε επί ΠΑΣΟΚ. Και η Πυροσβεστική αυτή τη στιγμή λειτουργεί με 4.000 προσωπικό λιγότερο και με μέσα πυρόσβεσης που έχουν τριάντα, σαράντα χρόνια ηλικίας. Αυτά τα αεροσκάφη τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Χτες, στάλθηκαν δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη για να σβήσουν την πυρκαγιά στη Μαγνησία και έπαθαν και τα δύο βλάβη και φύγανε. Οταν είναι σαράντα και πενήντα χρόνων, τι θα κάνουν; Θα πέσει ο πυροσβέστης μαζί τους και δεν πρόκειται να προσφέρει καμία υπηρεσία, θα δώσει τη ζωή του μάταια. Πρόκειται, λοιπόν, για εγκλήματα που είναι διαχρονικά και αυτό είναι το ζήτημα».

Προφανώς, όταν έλεγε τα παραπάνω η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, στις 29 Ιούνη 2007, κατά τη διάρκεια περιοδείας της στη Μαγνησία, δεν ήταν επειδή διαθέτει κάποια μαντική ικανότητα. Επρόκειτο για μια διαπίστωση που στηρίζεται σε στοιχεία και σε μια εκτίμηση των πραγματικών δεδομένων και των παραγόντων που καθορίζουν τις εξελίξεις. Η τραγική επιβεβαίωση ήρθε: Δύο βδομάδες αργότερα, τρεις συμβασιούχοι πυροσβέστες βρίσκουν μαρτυρικό θάνατο στο Ρέθυμνο, έχοντας εκπαίδευση μόλις τριών ημερών. Ενώ σε λιγότερο από ένα μήνα, τη Δευτέρα 23 Ιούλη, δύο πιλότοι ενός CL-415 («Καναντέρ»), βρίσκουν ακαριαίο θάνατο μετά από πρόσκρουση σε πλαγιά στα Στύρα Ευβοίας.

Πλήρης απουσία στρατηγικής πρόληψης

Οποια και αν είναι η τελική εκτίμηση των ειδικών για τα αίτια της συντριβής του μοιραίου πυροσβεστικού αεροσκάφους στην Εύβοια, είναι γεγονός ότι η καταπόνηση των πληρωμάτων, όσο και των αεροσκαφών είναι μεγάλη. Σε αυτήν την κατάσταση έχουν οδηγήσει οι δασοκτόνες πολιτικές των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που έχουν αφήσει στην τύχη της τη δασοπυρόσβεση, τόσο όσον αφορά το έμψυχο δυναμικό όσο και τα μέσα.

Ειδικά η αεροπυρόσβεση, δηλαδή η χρήση αεροσκαφών και ελικοπτέρων, χρησιμοποιείται στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό. Ουσιαστικά, διεξάγεται μια επιχείρηση χωρίς επιχειρησιακό σχεδιασμό. Ενδεικτική είναι η απουσία, τις πιο πολλές φορές, εναέριου συντονισμού, δηλαδή ένα είδος παρατηρητή που θα πετάει σε μεγαλύτερο ύψος, θα έχει συνολική εικόνα του πεδίου που εξελίσσεται η επιχείρηση πυρόσβεσης και θα δίνει εντολές στα πυροσβεστικά αεροσκάφη και ελικόπτερα ώστε συντονισμένα να αντιμετωπίζουν την πυρκαγιά.

Αποκαλυπτικά στοιχεία

Αποκαλυπτικά είναι τα επίσημα στοιχεία που αφορούν την εντατικοποίηση και την καταπόνηση πληρωμάτων και αεροσκαφών. Είναι χαρακτηριστικό ότι:

  • Τα 10 πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου CL-415 («Καναντέρ»), σαν και αυτό που κατέπεσε, μόνο στη διάρκεια της βδομάδας 16-22 Ιούλη 2007 πραγματοποίησαν 114 εξόδους και 388 ώρες πτήσης, δηλαδή 5,5 ώρες το καθένα κατά μέσο όρο!
  • Αντίστοιχη είναι και η καταπόνηση των πληρωμάτων. Τα ίδια αεροσκάφη το διάστημα 1 Μάη μέχρι 22 Ιούλη 2007 πραγματοποίησαν 341 εξόδους και 1.088 ώρες πτήσης, σε αντίθεση με πέρσι που από 1 Μάη έως 31 Ιούλη 2006 είχαν πραγματοποιήσει 139 εξόδους και 432 ώρες πτήσης. Δηλαδή, φέτος πραγματοποίησαν τόσες ώρες πτήσης την τελευταία βδομάδα όσες πέρσι μέσα σε ένα τρίμηνο! Ανάλογη είναι η εικόνα και για τα «Καναντέρ» της προηγούμενης γενιάς (CL-215).

Σύμφωνα με στοιχεία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας:

  • Από 1 Γενάρη 2000 μέχρι 30 Ιούνη 2007 τα πυροσβεστικά αεροσκάφη έχουν την ακόλουθη δραστηριότητα: Τα παλαιότερα «Καναντέρ» (CL-215) έχουν συμπληρώσει 28.914 ώρες πτήσης και σημειώθηκε μια θανατηφόρα πτώση στις 15 Ιούλη 2000 στο Πήλιο με νεκρούς δύο πιλότους.
  • Τα νεότερα «Καναντέρ» (CL-415) έχουν συμπληρώσει 25.992 ώρες πτήσης και σημειώθηκε μια θανατηφόρα πτώση, η προχτεσινή στην Εύβοια με δύο νεκρούς πιλότους.
  • Την ίδια περίοδο τα ψεκαστικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται και για αεροπυρόσβεση τύπου PZL έχουν συμπληρώσει 32.509 ώρες πτήσης και έχουν συμβεί δύο θανατηφόρες πτώσεις. Στις 7 Αυγούστου 2000 στην Κέρκυρα με έναν νεκρό πιλότο και στις 15 Αυγούστου 2003 στη Λέσβο με ένα νεκρό πιλότο.
  • Συνολικά, από το 2000 έχουν συντριβεί 4 πυροσβεστικά αεροσκάφη διαφόρων τύπων, με αποτέλεσμα το θάνατο 6 πιλότων.

Κ. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ